Suzuki - way of life

Novinky

Suzuki je hlavním sponzorem letošního mistrovství světa v judu

Budapešť 7. června 2017 – Prezident maďarské federace juda Dr. László Tóth oznámil, že Suzuki bude titulárním sponzorem letošního mistrovství světa v judu. Soutěž se koná na přelomu srpna a září v Budapešti. Suzuki také sportovcům poskytne osobní automobily.

Mistrovství světa v judu, které se pořádá již od roku 1956, letos poprvé zavítá do Budapešti. Téměř tisícovka sportovců všech váhových kategorií zde bude od 28. srpna do 3. září bojovat o ceny v celkové hodnotě milion dolarů. Nedávné výsledky přitom domácí judisty řadí mezi velké favority a velmi schopné vyzyvatele Japonců, kteří tradičně dominují nižším váhovým kategoriím.

České barvy bude na mistrovství světa hájit mimo jiné Lukáš Krpálek, olympijský vítěz, mistr světa z roku 2014 a dvojnásobný mistr Evropy v polotěžké váze.

Spojitost mezi Maďarskem a Japonskem dává rozhodnutí automobilky Suzuki podpořit tuto sportovní akci symbolický význam. Společnost Suzuki vznikla v roce 1908 v Japonsku a vždy se hrdě odkazovala na svůj původ. Zároveň má již čtvrt století svoji evropskou základnu v Maďarsku: Továrna v Ostřihomi, která vyrábí modely S-Cross a Vitara, je největším výrobním závodem na automobily v této středoevropské zemi.

Více informací o mistrovství světa v judu najdete na jeho oficiálních webových stránkách, na facebookové stránce a také na webu českého národního týmu.

(Publikováno: 7. 6. 2017)

Meta pokořena: z továrny v maďarské Ostřihomi vyjely už 3 miliony vozů značky Suzuki

3 miliony vozů Suzuki

OSTŘIHOM 19. dubna 2017 – 3 miliony automobilů Suzuki vyrobených během 26 let. Magyar Suzuki Corporation pokořila další metu a dokazuje, že je důležitým hráčem nejen v rámci maďarského průmyslu, ale v celosvětovém měřítku. Automobily Suzuki vyráběné v Maďarsku se z továrny v Ostřihomi vyvážejí do více než 100 zemí celého světa.

Z továrny Suzuki v maďarské Ostřihomi vyjel vůz s pořadovým číslem 3 000 000. Jubilantem je model S-Cross. Historie tohoto výrobního závodu sahá do roku 1991 a je spojená s bouřlivým rozvojem. Zatímco v roce 1992 se v Ostřihomi vyrobilo jen 970 vozů, v roce 2005 již roční objem produkce překročil hranici sto tisíc (136 311 kusů) a do roku 2008 se toto množství ještě více než zdvojnásobilo na 281 686 nových Suzuki.

V uplynulých 26 letech z výrobní linky sjíždělo mnoho různých modelů. V roce 1992 to byla první generace Swiftu, Wagon R+ se přidal v roce 2000 a Ignis o tři roky později. Rok 2005 přinesl zbrusu novou generaci Swiftu a následující sezona oblíbený model SX4. V posledních deseti letech se ve výrobním programu objevily také modely Splash (od 2008), nový Swift (od 2010), S-Cross (od 2013) a nová Vitara (od 2015).

Na domácím trhu v Maďarsku je Vitara s obrovským náskokem nejprodávanějším SUV i osobním automobilem vůbec. Proto nepřekvapí, že Suzuki bylo loni opět od roku 2009 nejprodávanější značkou v Maďarsku a při počtu 11 266 prodaných aut má rekordní tržní podíl 11,67 %.

Ovšem vozy Suzuki vyrobené v Ostřihomi nejezdí pouze v Maďarsku a dalších evropských zemích. Vyváží se i do tak exotických destinací, jako jsou Dominikánská republika, Guatemala nebo ostrovní stát Vanuatu ležící v jižním Pacifiku. Většina z 211 266 vozů vyrobených v roce 2016 zamířila na export do více než sta zemí po celém světě.

„Když se ohlédnu za uplynulými 26 lety, jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli. Tři tisíce našich zaměstnanců v Maďarsku odvádějí každý den spoustu práce, bez které bychom metu 3 miliony vyrobených aut nikdy nepřekonali,“ řekl při této příležitosti Yoshinobu Abe, výkonný ředitel Magyar Suzuki.

(Publikováno: 30. 4. 2017)

Suzuki se podílí na vývoji lunárního vozidla

Suzuki uzavřelo partnerství s vesmírným výzkumným týmem Hakuto a bude se podílet na vývoji lunárního vozidla. Tím rozšiřuje své aktivity mimo domovskou planetu Zemi. Hakuto je první soukromě financovaný tým z Japonska, který se zapojil do soutěže Google Lunar XPRIZE o dobytí Měsíce.

Cílem projektu je vyslání vozidla na Měsíc, ujetí alespoň 500 metrů a odeslání kvalitních obrázků a videa zpátky na Zemi, to vše při financování výhradně z privátních zdrojů. Vítězný tým získá v soutěži Google Lunar XPRIZE 20 milionů dolarů.

Suzuki přispěje svými dlouholetými zkušenostmi se stavbou kompaktních a úsporných automobilů s pohonem všech kol.

Mezi hlavní konstrukční cíle při stavbě lunárního vozidla patří co nejlepší trakce pohonu a co nejnižší hmotnost. Ta je klíčová nejen pro schopnost efektivního pohybu bez prokluzu kol po prašném měsíčním povrchu, ale také pro minimalizaci celkových nákladů mise.

Suzuki se již půl století zabývá stavbou automobilů s pohonem všech kol, jehož nejnovější generace AllGrip patří k nejvyspělejším technologiím svého druhu na trhu. Aktuální modelová řada Suzuki se navíc může pochlubit velmi tuhou a současně lehkou podvozkovou platformou, která přispívá k vysoké bezpečnosti, vynikajícím jízdním vlastnostem a rekordně nízké spotřebě automobilů. Zkušenosti získané při vývoji všech těchto technologií nyní Suzuki uplatní v nové výzvě, jíž je lunární vozidlo týmu Hakuto.

(Publikováno: 18. 3. 2017)

Suzuki na 87. ženevském autosalonu

Tento ikonický a mimořádně úspěšný model značky Suzuki se představuje ve zcela nové formě a je dokonalým příkladem automobilového pokroku. Charakteristická DNA vozu Swift se prezentuje ve zcela novém designu evropského střihu, lehká konstrukce stojí za sportovními jízdními vlastnostmi a nejmodernější bezpečnostní technologie staví nový Swift na vrchol segmentu.

„Rozhodli jsme se vytvořit vůz, který lidi oslní. Nejprve, když jej spatří, znovu když se do něj posadí, a v neposlední řadě když šlápnou na plyn,“ říká hlavní inženýr Swiftu Masao Kobori.

Prodej nového Swiftu v Evropě odstartuje během dubna, na český trh by měl být uveden v květnu 2017.

Základní pilíře nového Suzuki Swift

• Inovativní design
Více než 5,3 milionu prodaných Swiftů bylo pro designéry velkou výzvou. Za úkol si stanovili odvážnou evoluci typické DNA, jejímž cílem bylo stimulovat smysly lidí a současně zachovat nezaměnitelný charakter modelu Swift.

• Povznášející řidičské zážitky
Nový Swift nabízí nevšední jízdní zážitky, a to nejen díky mimořádně nízké hmotnosti pouhých 840 kg. Na klikatých silnicích Swift nadchne precizním řízením, na dálnici zase směrovou stabilitou. Posílené moderní pohonné jednotky jsou zárukou vysokého výkonu při nevšedně nízké spotřebě paliva.

• Pokročilé bezpečnostní technologie
V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí jako je samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

• Chytré kompaktní balení
Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm. Výsledkem je více místa pro posádku, ale díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než v případě odcházející generace. Karoserie nového swiftu je o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což vozu přidává na dynamickém postoji.

Mezigenerační srovnání v číslech

Nové Suzuki Swift předčí svého předchůdce v každém ohledu:
• 120 kg lehčí
• 5 % úspornější
• 3 % tišší
• 8% lepší aerodynamika
• 0,4 m menší poloměr otáčení
• 23 mm víc místa vzadu na šířku i výšku
• 20 mm více prostoru mezi předními sedadly
• 25 % objemnější zavazadlový prostor

Technika nového Suzuki Swift

Swift stojí na nově navržené, lehké a vysoce tuhé podvozkové platformě HEARTECT. Ta je základem vysokého cestovního komfortu, vynikajících jízdních vlastností a v neposlední řadě přispívá k maximální ochraně posádky.

Motory:

1.0 BOOSTERJET: zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním
1.2 DUALJET: zážehový atmosférický motor
SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki): lehký, kompaktní a úsporný hybridní systém pro oba zážehové motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET.

Základní rozměry nového Suzuki Swift

Délka:3 840 mm
Šířka:1 735 mm
Výška:1 495 mm (2WD) 1 520 mm (4WD)
Rozvor:2 450 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu1 520 -1 530 mm/1 520 -1 535 mm

(Publikováno: 7. 3. 2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace