Suzuki - way of life

Novinky

Suzuki Baleno – prostorné, praktické, originální

Suzuki uvádí na trh nový kompaktní hatchback Baleno. Svým názvem odkazuje na úspěšný model z minulosti, jde však o zcela nový vůz navržený podle nejmodernějších trendů a požadavků na bezpečnost, praktičnost, výkonnost a ekonomiku provozu. Dravý a originální design Balena nenechá řidiče zapadnout v davu, současně však byl navržen s ohledem na maximální prostornost. Baleno se tudíž může pochlubit největším zavazadlovým prostorem v segmentu.

HLAVNÍ ZNAKY

Platforma nové generace

Redukovaná hmotnost přispívá k nízké spotřebě paliva, vysoká tuhost zase zlepšuje bezpečnost, jízdní vlastnosti a cestovní komfort.

Nový přeplňovaný motor 1,0 BOOSTERJET

Moderní pohonná jednotka s přímým vstřikováním benzinu, vysokým výkonem i točivým momentem a nízkou spotřebou paliva.

Hybridní systém SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)

Kombinace zážehového motoru 1,2 DUALJET a elektromotoru zajišťuje Balenu mimořádně ekonomický provoz.

Prostorný interiér pro pět cestujících
Největší zavazadlový prostor v dané třídě (355 litrů)
Inovativní prvky výbavy

Barevný informační displej a smartphone konektivita včetně Apple CarPlay.

Radarový brzdový asistent (RBS) a adaptivní tempomat

Pro bezpečnou a komfortní jízdu je Baleno vybaveno řadou nejmodernějších asistenčních systémů, které jsou typické pro vyšší segmenty trhu.

Sportovně nízká silueta s vynikající aerodynamikou

Dravě nízkou a širokou karoserii zdobí avantgardní přední partie, expresivní křivky a elegantně propojené plochy. Kromě efektního designu se může Baleno pochlubit nejlepší aerodynamikou ze všech dosud vyráběných hatchbacků Suzuki.

VÝKON A JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Platforma nové generace

Při vývoji nové platformy Suzuki byl kladen důraz především na její vysokou tuhost a nízkou hmotnost. V porovnání s platformou aktuálně používanou u vozů stejné kategorie se Baleno chlubí o 10 % vyšší tuhostí a díky speciální konstrukci skeletu je přibližně o 15 % lehčí. Optimalizací podvozkových komponentů a jejich uchycení ke karoserii se navíc konstruktérům podařilo minimalizovat přenos vibrací a hluku do interiéru.

K tradičním stránkám vozů Suzuki odjakživa patří vynikající jízdní vlastnosti a nové Baleno není výjimkou. Jeho podvozek byl laděn na evropských silnicích pro ryzí radost z jízdy, samozřejmě s přihlédnutím k cestovnímu komfortu.

Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu Baleno používá osvědčenou vlečenou nápravu s torzní příčkou.

Pneumatiky s nízkým valivým odporem přispívají k lepší ekonomice provozu, aniž by byly obětovány jízdní vlastnosti, komfort nebo brzdný výkon.

Nový přeplňovaný motor 1,0 BOOSTERJET s přímým vstřikováním benzinu

Pod kapotou Balena slaví premiéru zcela nový zážehový přeplňovaný tříválec 1,0 BOOSTERJET s přímým vstřikováním. K jeho základním znakům patří vysoký výkon 82 kW, točivý moment 170 N.m a nízká spotřeba paliva.

Obtokový ventil turbodmychadla je při běžné jízdě otevřený, ale při vysoké zátěži se přivře, čímž zvýší plnicí tlak motoru. Tím se snižují plnicí ztráty a zlepšuje celková efektivita – zvýší se výkon motoru a naopak sníží spotřeba paliva.

Nový motor 1,2 DUALJET

Baleno se bude nabízet také s modernizovaným motorem 1,2 DUALJET, který používá jedinečný systém duálního vstřikování s cílem zlepšit tepelnou účinnost spalování a dosáhnout vysokého výkonu i bez přeplňování.

Nový mild-hybridní systém (SHVS)

Ve snaze o další snížení spotřeby paliva Suzuki vyvinulo nový mild-hybridní systém nazvaný SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator) pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DUALJET při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby, ukládá ji do vysoce účinného lithium-ionového akumulátoru a tuto energii pak elektromotor využívá v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Součinností spalovací a elektrické jednotky se významně snižuje spotřeba benzinu.

Díky integrované jednotce ISG nahrazující tradiční startér je samočinné startování motoru při startu (funkce auto stop-start) mnohem rychlejší a plynulejší.

Převodovky

Oba nové motory 1,0 BOOSTERJET s přeplňováním a přímým vstřikováním i 1,2 DUALJET s duálním vstřikováním jsou standardně spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou. U ní se konstruktéři zaměřili na snížení třecích ztrát a na přesný chod řadicí páky pro potěšení z jízdy.

Pro motor 1,0 BOOSTERJET se alternativně nabízí nově vyvinutá šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Široký rozsah převodových poměrů dovoluje optimální využití charakteristik motoru, přispívá k okamžitým reakcím v nízkých rychlostech a v zájmu nízké spotřeby dovoluje udržovat nízké otáčky motoru. Širší rozsah zamykání hydrodynamického měniče přispívá k dynamice jízdy, snižuje spotřebu a také hluk motoru.

Motor 1,2 DUALJET může být pro vyšší pohodlí řidiče vybaven automatickou převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem, která zajišťuje vynikající poměr mezi komfortem jízdy, náklady a efektivitou.

PROSTORNOST

Obtížný úkol najít optimální kompromis mezi atraktivním designem karoserie a vnitřním prostorem se u nového Balena podařilo vyřešit pečlivým a opakovaným zkoumáním každého milimetru. Výsledkem je atraktivní kompaktní hatchback s dostatkem místa pro pět cestujících a největším zavazadlovým prostorem v segmentu.

Klíčovým prvkem pro dokonalé využití obestavěného prostoru je nová inteligentní platforma s méně skloněnými a tedy kompaktnějšími motory.

Interiér

Díky štědře pojaté šířce nového Balena mohou být přední sedadla umístěna v komfortním rozestupu, takže si řidič a spolujezdec vychutnají dokonalé pohodlí. Sedadla mají optimalizovaný tvar a používají tuhé materiály, což zvyšuje cestovní komfort i jejich trvanlivost.

Zadní část interiéru zaujme velkorysým prostorem pro nohy cestujících, vzdálenost mezi předním a zadním opěradlem činí až 805 mm. Pasažéři též ocení velké a doširoka otevírané dveře, díky kterým je na zadní sedadla Balena snadný přístup.

Rekordní zavazadlový prostor

Jedním z hlavních lákadel Balena je velký, snadno přístupný a praktický zavazadlový prostor, který odpovídá rozličným potřebám od každodenních nákupů až po rodinné výlety. Objem kufru 355 litrů (se sadou na opravu pneumatik) je největší ve třídě malých vozů.

Efektivní rozložení zavazadel umožňuje variabilní mezipodlaha dodávaná pro vyšší specifikace standardně. S ní má zavazadlový prostor kapacitu 320 litrů.

V případě potřeby se dají dělená zadní opěradla jedním pohybem pohodlně sklopit.

BEZPEČNOST

Pasivní bezpečnost nového Balena zajišťuje šest airbagů v základní výbavě – dva čelní, dva boční a dva hlavové. V případě nehody posádku chrání důmyslná struktura karoserie, která programově rozkládá a absorbuje nárazovou energii (Total Effective Control Technology). Baleno je také vybaveno řadou pokročilých systémů aktivní bezpečnosti, které pomáhají kolizi předejít, případně snižovat její následky a v neposlední řadě zvyšují komfort jízdy.

Radarový brzdový asistent RBS

Pro zvýšení bezpečnosti posádky a také maximální cestovní komfort je nové Baleno vybaveno pokročilým radarovým brzdovým asistentem RBS (Radar Brake Support). Mikrovlnný radar v masce chladiče monitoruje oblast před vozidlem a v několika krocích pomáhá předcházet kolizi, případně zmírňuje následky střetu, pokud mu již nelze zabránit. Tato technologie spolehlivě pracuje i při vysokých rychlostech, ve tmě a dešti i za jiných nepříznivých povětrnostních podmínek. Systém RBS, radarový brzdový asistentm funguje v rychlostech vyšších než přibližně 5 km/h a sestává z následujících základních funkcí:

(1) Audiovizuální varování - systém detekuje vozidlo jedoucí vpředu, a pokud hrozí riziko kolize, varuje řidiče, aby začal brzdit – zvukovým upozorněním a výstražnou grafikou na displeji palubního počítače. Citlivost systému, tedy čas spuštění výstrahy, lze nastavit do režimů FAR (daleko) a NEAR (blízko). Na stojící překážky systém upozorňuje v rychlostech do 80 km/h.

(2) Varování krátkým přibrzděním - pokud systém detekuje riziko střetu, ale řidič nereaguje na zvukové a optické upozornění, systém automaticky krátce přibrzdí, čímž upoutá pozornost řidiče.

(3) Brzdový asistent - pokud je detekováno vpředu jedoucí vozidlo a existuje vysoká pravděpodobnost kolize, systém zvýší brzdnou sílu během panického brzdění, čímž napomůže k odvrácení nehody nebo snížení jejích následků.

(4) Automatické brzdění - pokud systém vyhodnotí, že srážka s vpředu jedoucím vozidlem je nevyhnutelná, automaticky začne brzdit maximální možnou silou. Na stojící překážky systém reaguje v rychlostech do 30 km/h.

Adaptivní tempomat (ACC)

Adaptivní tempomat nového Balena udržuje kromě požadované rychlosti také nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, k čemuž využívá mikrovlnný radar systému RBS v masce chladiče. Řidič může zvolit tři úrovně odstupu.

DESIGN

Energický exteriér

Baleno sází na dravě nízkou a širokou siluetu. Dynamický design se inspiroval tekoucí kapalinou a dělá nové Baleno ze všech úhlů pohledu originální.

Přídi Balena dominuje expresivní maska chladiče a dvojice výkonných projektorových světlometů, jejichž optika sází na luxusní kombinaci černé a chromu. Linky obrysových LED světel současně fungují jako denní svícení.

Koncové LED svítilny s prostorovým efektem dodávají zádi Balena nádech prémiového segmentu.

Baleno se nabízí v devíti odstínech karoserie včetně prémiové stříbrné metalízy a modré perleti, která podle aktuálních světelných podmínek nabírá nejrůznější odstíny od zelených tónů až po červené.

Eleganci Balena ve vyšších specifikacích zvýrazňují nerezové okenní lišty a chromované kliky dveří.

Atraktivní střešní spoiler pomáhá zlepšit už tak skvělou aerodynamiku Balena.

Praktický a moderní interiér

Pro zdůraznění vnitřního prostoru sází interiér na široké horizontální linie. Kombinace tmavých odstínů a stříbrných dekorativních prvků působí hodnotně, stejně jako červené podsvícení ovladačů na středovém panelu.

Velký barevný LCD displej palubního počítače má úhlopříčku 4,2 palce a vysoké rozlišení. Kromě běžných provozních informací zobrazuje celou řadu zajímavých údajů jako jsou výkon a točivý moment motoru v reálném čase, statistiku práce s plynem a brzdou nebo přetížení, kterému byla posádka za jízdy vystavena.

Audiosystém s dotykovým displejem a konektivitou reaguje na požadavky moderní doby. Multimediální systém Smartphone Linkage Audio Display se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou slouží mimo jiné jako výstup parkovací kamery a rychlé navigace s přehlednou 3D grafikou a mapovými podklady na SD kartě. Rozhraní MirrorLink umožňuje připojení chytrého telefonu s platformou Android a využívání jeho aplikací na obrazovce vozidla. Obdobně lze připojit také telefony iPhone a používat veškeré funkce Apple CarPlay, jako jsou navigace, zjišťování informací o dopravě, poslech hudby nebo zasílání zpráv. Pro snadnou obsluhu je hlavní menu systému intuitivně rozděleno do čtyř základních oblastí: poslech, navigace, telefonování a konektivita.

Automatická klimatizace vyšších specifikací používá kruhový displej s vysoce kontrastním LCD panelem, který v sobě slučuje praktičnost a unikátní design.

Základní rozměry

Celková šířka:1 745 mm
Celková výška:1 470 mm (SHVS 1 460 mm)
Rozvor:2 520 mm
Rozchod kol:1 520 mm (s pneumatikami 185/55 R16)
 1 530 mm (s pneumatikami 175/65 R15)
Minimální světlá výška:120 mm (SHVS 110 mm)
Zavazadlový prostor:355 L (VDA)

(Publikováno: 12. 7. 2016)

Speciální edice Suzuki Swift pro rok 2016

Stejně jako již několikrát v minulosti i v letošním roce nabídne modelová řada Suzuki Swift atraktivní akční model s rozšířenou výbavou. Speciální edice Swiftu pro rok 2016 vychází z nejžádanější pětidveřové specifikace 1,2 GL/AC a na první pohled ji poznáte podle 16palcových kol v černé barvě a střešního spoileru na zádi vozu. Akční verze Swiftu je nepřehlédnutelná především ve speciální oranžové metalíze, pro příznivce klasických odstínů je pak k dispozici také v barvě červené a dalších pěti metalických odstínech.

Interiér speciální edice Swiftu kombinuje dynamické a luxusní prvky výbavy. Sportovní volant potažený kůží je shodný s vrcholným modelem Swift Sport a stejně jako manžetu řadicí páky a sedadla jej ozvláštňuje kontrastní prošití stříbrným stehem.

Akční model Suzuki Swift nabízí posádce vysokou úroveň bezpečnosti a komfortu díky bohaté standardní výbavě. Už výchozí specifikace GL/AC zahrnuje sedm airbagů, ESP, klimatizaci, elektricky ovládaná okna a zrcátka, dálkové centrální zamykání, tempomat, mlhové světlomety, LED denní svícení, audiosystém s přehrávačem CD/MP3/USB nebo parkovací senzory. Speciální edice pak přidává ještě funkci Bluetooth pro pohodlné a bezpečné telefonování a vyhřívaná přední sedadla, která přijdou vhod v chladných měsících.

Speciální edice Suzuki Swift 1,2 GL/AC stojí 265 700 Kč, za metalický lak se připlácí 11 000 Kč. Vůz bude k dispozici od dubna 2016 u všech autorizovaných prodejců Suzuki.

(Publikováno: 29. 3. 2016)

Rozšíření nabídky modelu Vitara

  • Dynamicky laděná Vitara S poháněná zcela novým přeplňovaným motorem 1,4 BoosterJet
  • Nová dvouspojková automatická převodovka pro Vitaru s naftovým motorem 1,6 DDiS

Nabídku stylového a praktického SUV Suzuki Vitara na českém trhu rozšiřují dvě atraktivní novinky.

Dynamicky laděná verze „S“ poháněná novým přeplňovaným motorem 1,4 BoosterJet. Mimořádně výkonná a současně úsporná Vitara S je nepřehlédnutelná díky originálním designovým prvkům na karoserii i v interiéru.

Druhou inovací modelové řady Vitara je spojení naftového motoru s automatickou převodovkou. Tuto kombinaci nabízí značka Suzuki svým zákazníkům vůbec poprvé. Pro diesel 1,6 DDiS Suzuki vyvinulo zcela novou komfortní a hospodárnou dvouspojkovou převodovku.

VITARA S

Nový turbomotor 1,4 BoosterJet

Prostřednictvím dynamické Vitary S uvádí Suzuki na trh prvního zástupce zcela nové rodiny přeplňovaných zážehových motorů BoosterJet. Čtyřválec o zdvihovém objemu 1,4 litru (typ K14C-DITC) nabízí nejvyšší výkon 103 kW a točivý moment 220 N.m dostupný v širokém spektru otáček. Motor s přímým vstřikováním benzinu a variabilním časováním sacích ventilů vyniká kromě skvělých výkonových parametrů také mimořádnou hospodárností. Vitara S s pohonem předních kol dosahuje v kombinovaném cyklu spotřeby jen 5,2 l/100 km, u verze s pohonem všech kol AllGrip činí spotřeba 5,4 l/100 km.

Vyšperkovaný vzhled

Specifikace S rozšiřuje dosavadní paletu výbavových stupňů Suzuki Vitara. Vychází z nejvyšší verze Elegance (sedm airbagů, automatická klimatizace, elektrická okna, bezklíčkové odemykání, multimediální systém s navigací, adaptivní tempomat, radarový přednárazový systém, parkovací senzory, automatická světla a stěrače…) a doplňuje ji o několik specifických prvků.

Vitara S jezdí na efektních sedmnáctipalcových kolech v lesklém černém provedení a zepředu ji poznáte podle pětidílné sportovní masky chladiče s chromovaným lemováním. Vzhled Vitary S dále ozvláštňují vnější zpětná zrcátka v saténově stříbrném provedení a projektory LED potkávacích světlometů s červeným orámováním.

Do dynamické červené barvy je laděný rovněž interiér. Sportovní kožený volant a manžeta řadicí páky dostaly kožené prošití, stejně jako anatomická sedadla v kombinaci kůže a semiše. Rudé rámečky zdobí přístrojový štít a také kruhové výdechy ventilace. Palubní deska Vitary S dostala obložení s dekorem kartáčovaného kovu, sportovní akcent interiéru završují hliníkové pedály verzí s manuální převodovkou.

Pro Vitaru S je určeno sedm speciálně vybraných barev karoserie. Kromě stříbrné, šedé, černé, červené a bílé budou k dispozici rovněž atraktivní dvoutónové kombinace – šedá s černou střechou nebo červená s černou střechou.

Specifikace Suzuki Vitara S

Vitara S je nabízena výhradně s novým přeplňovaným motorem 1,4 BoosterJet, zákazník však může volit mezi provedením s předním pohonem nebo s inteligentním pohonem všech kol AllGrip. Pro něj bude v nabídce kromě šestistupňové manuální převodovky také šestistupňový automat s možností řazení páčkami pod volantem.

Ceny nové Vitary S:
Vitara 1,4 S 2WD MT489.900 Kč
Vitara 1,4 S 4WD MT537.900 Kč
Vitara 1,4 S 4WD AT581.900 Kč


Dvouspojková automatická převodovka Suzuki TCSS

Nová šestistupňová dvouspojková převodovka vlastní konstrukce s obchodním označením TCSS (Twin Clutch System by Suzuki) je určena výhradně pro dieselovou variantu Vitary, a to jak s pohonem předních kol, tak ve verzi 4x4 AllGrip.

K hlavním přednostem nového ústrojí patří extrémně rychlé řazení rychlostních stupňů, vysoký komfort jízdy daný nepřerušeným tokem výkonu a točivého momentu a v neposlední řadě mimořádná úspornost.

Konstrukčně jde o dvě manuální převodovky v jednom balení. Každá má svou vlastní spojku, jedna ovládá liché rychlostní stupně včetně zpátečky a druhá sudé stupně. Když je jedna spojka v záběru, na druhé rozpojené větvi dojde k předřazení vyššího nebo nižšího rychlostního stupně podle aktuální jízdní situace. Současným rozepnutím první spojky a sepnutím druhé pak v optimálním okamžiku dojde k prakticky nepostřehnutelnému přeřazení bez časové prodlevy a současně bez ztrát, takže jízda je nejen maximálně komfortní, ale současně úsporná.

Stejně jako manuální převodovka určená pro vznětový motor 1,6 DDiS/88 kW má i nový dvouspojkový automat šest rychlostních stupňů a kromě inteligentního samočinného režimu umožňuje řidiči řadit podle vlastního uvážení pomocí páček pod volantem. Tuto manuální sekvenční volbu řidič ocení například při dynamické jízdě, kdy obzvlášť vynikne rychlost nové převodovky TCSS. Bleskové ovládání spojek zajišťuje hydraulický systém poháněný elektrickým čerpadlem, který pracuje mnohem rychleji než konvenční mechanické ovládání.

Ceny modelů s novou dvouspojkovou převodovkou TCSS jsou následující:
Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Premium584.900 Kč
Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance615.900 Kč
Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance Panorama651.900 Kč

(Publikováno: 2. 10. 2015)

Nové Suzuki Baleno odhaleno

Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno

Na 66. autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila značka Suzuki celou řadu novinek a technických inovací, kterými v brzké době obohatí svou nabídku. Největší pozornost na sebe strhával zcela nový model Suzuki Baleno vycházející z designové studie iK-2 prezentované na jarním autosalonu v Ženevě.

Suzuki Baleno míří do nabitého segmentu malých čtyřmetrových vozů. Mezi jeho hlavní trumfy patří kromě originálního líbivého designu prostorný interiér pro pět cestujících a rekordně velký zavazadlový prostor o objemu 355 litrů.

Zcela nová podvozková platforma zajišťuje mimořádnou tuhost celého vozu, která je klíčová pro hbité jízdní vlastnosti a maximální ochranu posádky. Nízká hmotnost vozu a propracovaná aerodynamika se zase odrážejí v mimořádně nízké spotřebě, k níž významně přispívá také nová generace pohonných jednotek.

Žhavou novinkou v nabídce Suzuki je přeplňovaný tříválec 1,0 BoosterJet o vysokém výkonu 82 kW. Nabízet se bude buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo s šestistupňovým automatem.

Tradiční atmosférické motory zastoupí moderní čtyřválec 1,2 DualJet (66 kW) se zdvojeným vstřikováním pro optimální průběh výkonu a točivého momentu. V tomto případě je alternativou k ručnímu řazení komfortní bezestupňová převodovka CVT.

Motor 1,2 DualJet je rovněž základem zcela nového hybridního ústrojí SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), které díky pomocnému elektromotoru dosahuje vzrušující dynamiky při mimořádně nízké spotřebě paliva.

Nové Suzuki Baleno se na český trh chystá během roku 2016, a jak už je u Suzuki zvykem, již ve standardu nabídne rozsáhlou bezpečnostní výbavu v čele se stabilizačním systémem a šesti airbagy. Pro vyšší specifikace je přichystán dokonce adaptivní tempomat a radarový přednárazový systém RBS předcházející nehodě.

(Publikováno: 24. 9. 2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace