Suzuki - way of life

Novinky

Suzuki se podílí na vývoji lunárního vozidla

Suzuki uzavřelo partnerství s vesmírným výzkumným týmem Hakuto a bude se podílet na vývoji lunárního vozidla. Tím rozšiřuje své aktivity mimo domovskou planetu Zemi. Hakuto je první soukromě financovaný tým z Japonska, který se zapojil do soutěže Google Lunar XPRIZE o dobytí Měsíce.

Cílem projektu je vyslání vozidla na Měsíc, ujetí alespoň 500 metrů a odeslání kvalitních obrázků a videa zpátky na Zemi, to vše při financování výhradně z privátních zdrojů. Vítězný tým získá v soutěži Google Lunar XPRIZE 20 milionů dolarů.

Suzuki přispěje svými dlouholetými zkušenostmi se stavbou kompaktních a úsporných automobilů s pohonem všech kol.

Mezi hlavní konstrukční cíle při stavbě lunárního vozidla patří co nejlepší trakce pohonu a co nejnižší hmotnost. Ta je klíčová nejen pro schopnost efektivního pohybu bez prokluzu kol po prašném měsíčním povrchu, ale také pro minimalizaci celkových nákladů mise.

Suzuki se již půl století zabývá stavbou automobilů s pohonem všech kol, jehož nejnovější generace AllGrip patří k nejvyspělejším technologiím svého druhu na trhu. Aktuální modelová řada Suzuki se navíc může pochlubit velmi tuhou a současně lehkou podvozkovou platformou, která přispívá k vysoké bezpečnosti, vynikajícím jízdním vlastnostem a rekordně nízké spotřebě automobilů. Zkušenosti získané při vývoji všech těchto technologií nyní Suzuki uplatní v nové výzvě, jíž je lunární vozidlo týmu Hakuto.

(Publikováno: 18. 3. 2017)

Suzuki na 87. ženevském autosalonu

Tento ikonický a mimořádně úspěšný model značky Suzuki se představuje ve zcela nové formě a je dokonalým příkladem automobilového pokroku. Charakteristická DNA vozu Swift se prezentuje ve zcela novém designu evropského střihu, lehká konstrukce stojí za sportovními jízdními vlastnostmi a nejmodernější bezpečnostní technologie staví nový Swift na vrchol segmentu.

„Rozhodli jsme se vytvořit vůz, který lidi oslní. Nejprve, když jej spatří, znovu když se do něj posadí, a v neposlední řadě když šlápnou na plyn,“ říká hlavní inženýr Swiftu Masao Kobori.

Prodej nového Swiftu v Evropě odstartuje během dubna, na český trh by měl být uveden v květnu 2017.

Základní pilíře nového Suzuki Swift

• Inovativní design
Více než 5,3 milionu prodaných Swiftů bylo pro designéry velkou výzvou. Za úkol si stanovili odvážnou evoluci typické DNA, jejímž cílem bylo stimulovat smysly lidí a současně zachovat nezaměnitelný charakter modelu Swift.

• Povznášející řidičské zážitky
Nový Swift nabízí nevšední jízdní zážitky, a to nejen díky mimořádně nízké hmotnosti pouhých 840 kg. Na klikatých silnicích Swift nadchne precizním řízením, na dálnici zase směrovou stabilitou. Posílené moderní pohonné jednotky jsou zárukou vysokého výkonu při nevšedně nízké spotřebě paliva.

• Pokročilé bezpečnostní technologie
V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí jako je samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

• Chytré kompaktní balení
Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm. Výsledkem je více místa pro posádku, ale díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než v případě odcházející generace. Karoserie nového swiftu je o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což vozu přidává na dynamickém postoji.

Mezigenerační srovnání v číslech

Nové Suzuki Swift předčí svého předchůdce v každém ohledu:
• 120 kg lehčí
• 5 % úspornější
• 3 % tišší
• 8% lepší aerodynamika
• 0,4 m menší poloměr otáčení
• 23 mm víc místa vzadu na šířku i výšku
• 20 mm více prostoru mezi předními sedadly
• 25 % objemnější zavazadlový prostor

Technika nového Suzuki Swift

Swift stojí na nově navržené, lehké a vysoce tuhé podvozkové platformě HEARTECT. Ta je základem vysokého cestovního komfortu, vynikajících jízdních vlastností a v neposlední řadě přispívá k maximální ochraně posádky.

Motory:

1.0 BOOSTERJET: zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním
1.2 DUALJET: zážehový atmosférický motor
SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki): lehký, kompaktní a úsporný hybridní systém pro oba zážehové motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET.

Základní rozměry nového Suzuki Swift

Délka:3 840 mm
Šířka:1 735 mm
Výška:1 495 mm (2WD) 1 520 mm (4WD)
Rozvor:2 450 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu1 520 -1 530 mm/1 520 -1 535 mm

(Publikováno: 7. 3. 2017)

Vyhodnocení soutěže

Vyhodnocení soutěže konané v rámci roadshow SUZUKI proběhlo dne 8. 11. 2016 v prostorech Magyar Suzuki Corporation Ltd. v Praze. Po prohlédnutí celkového počtu 673 řádně vyplněných účastnických karet komise seznala, že na otázku „Kolik návštěvníků se zúčastní SUZUKI ROADSHOW konané v patnácti městech České republiky ve dnech 16. 9. – 22. 10. 2016“ nejblíže odpověděli:

1. první místo a výhru skútr Suzuki Address získala se svou odpovědí 675 návštěvníků
• Marta Pražanová, Brno
Hlavní cenu, skútr Suzuki Address si výherkyně převzala v autosalonu Suzuki Canocar Brno v pondělí 21. 11.

2. místo a výhru sadu pneumatik Bridgestone získal se svou odpovědí 670 návštěvníků
• Miloš Hnilica, Bruntál

3. místo a výhru zapůjčení vozu Suzuki Vitara S získala se svou odpovědí 678 návštěvníků
• Romana Prokůpková, Kladno

(Publikováno: 28. 11. 2016)

Bára Poláková řídí rodinný crosover Suzuki S‑Cross

Populární herečka a zpěvačka Bára Poláková řídí nový Suzuki S‑Cross. Dosud se oddávala jízdě s větrem ve vlasech, s příchodem dcery ovšem změnila priority a dává přednost praktičnosti a univerzálnosti. Proto ji nyní na cestách doprovází modernizovaný rodinný crossover Suzuki S‑Cross, se kterým ji potkáte mimo jiné na aktuálním koncertním turné „Kdo je tady víc než ty Tour 2016“.

Bára si vybrala vůz v bílé barvě ve vrcholné specifikaci Elegance Lux s výkonným a úsporným benzinovým motorem 1.4 BoosterJet a automatickou převodovkou. Samozřejmě si nenechala ujít ani tradiční benefit vozů Suzuki v podobě inteligentního systému pohonu všech kol AllGrip.

Protože nejčastěji s Bárou cestuje dcera Ronja (1), maminka, případně manažer, byly parametry nového auta předem dané – musí být prostorné, komfortní a bezpečné. „Svou roli hrála i nízká spotřeba, protože toho teď najezdím opravdu hodně. A už se nemůžu dočkat, až s novou čtyřkolkou vyrazím na hory, kde teď budu nezastavitelná,“ dodává s typickým úsměvem charizmatická laureátka dvou cen Anděl.

(Publikováno: 24. 10. 2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace