Jimny

Vydejte se za dobrodružstvím!

Hranice není třeba posouvat, Vy jich totiž vůbec nemusíte dosáhnout. Jimny je dostatečně silný i odhodlaný k výletu do náročného terénu. Jeho kompaktní karoserie umožňuje projet po úzkých stezkách i mezi stromy v lese. A dostatečný zavazadlový prostor pojme výbavu i na několik dní. Vydejte se prozkoumat svět. Vaším cílem mohou být i místa, kam se ostatní jen tak snadno nedostanou.

Hlavní znaky

Spolehlivý a nenáročný

Více než čtyřicetiletá tradice vývoje a výroby vozidel s pohonem 4x4 je dostatečnou zárukou vysoké kvality a odolnosti terénních modelů Suzuki. Za tuto dobu si off-roady Suzuki získaly miliony spokojených zákazníků na celém světě. Předchůdce současného Suzuki Jimny, legendární Samurai, po dlouhá léta bezkonkurenčně dominoval v kategorii lehkých off-roadů. Doslova a do písmene byl nepřekonatelný v pracovním nasazení i v těch nejtěžších a nejtvrdších terénních podmínkách a přitom zůstal spolehlivý a vzácně nenáročný. Nový Suzuki Jimny je jeho více než důstojným nástupcem.

Nefalšovaný, výkonný off-road

V posledních letech se na silnicích objevuje čím dál více "takzvaných" off-roadů. Některá auta se však jako terénní svým vzhledem pouze tváří. Ne tak Váš terénní Suzuki Jimny. Pokud potřebujete opravdu výkonný vůz, podívejte se na Suzuki Jimny odspodu a tak nejlépe odhalíte, v čem jsou jeho přednosti oproti konkurenci.

Pravý off-road se od všech náhražek odlišuje důležitými identifikačními znaky - jsou jimi tuhý rám, rigidní karoserie, odpružení vhodné do terénusolidní brzdový systém. Z tohoto pohledu nemá Jimny na trhu přímého konkurenta.

Drive Action 4x4

Systém pohonu všech kol Drive Action 4x4 umožňuje přepínat mezi pohonem zadních nebo všech kol při jízdě jediným stiskem tlačítka. Můžete tak pohon vozidla neustále přizpůsobovat změnám povrchu, po kterém se pohybujete.

Vysoce funkční interiér

Nový, vysoce funkční interiér nyní zcela odpovídá standardům kladeným na osobní automobily této třídy. Přehledná přístrojová deska je navržena s důrazem na funkčnost, nechybí ani odkládací prostory před spolujezdcem, mezi sedadly, ve dveřích a v bočnicích vedle zadních sedadel. Často využijete možnost sklopení dělených opěradel zadních sedadel, čímž zvětšíte zavazadlový prostor až na 816 litrů. Jimny nabízí ještě možnost vytvoření lůžkové úpravy sklopením předních opěradel.

Moderní řídicí systémy

Přestože si Suzuki Jimny zachovává veškeré atributy nezastavitelného off-roadu s poctivým mechanickým základem, nezapomíná držet krok s dobou. Na palubě vozu se tak nově objevuje elektronický stabilizační systém ESC, monitorování tlaku v pneumatikách TPMS a nápověda řazení rychlostních stupňů pro maximálně úspornou jízdu.

Konstruován pro náročné expedice

Jimny je postaven na solidním základu a určen pro každodenní použití na silnici i v terénu. Tuhý žebřinový rám zajišťuje stabilitu jízdy a tlumí nárazy, což zlepšuje výkonnost celého automobilu. Speciální úchyty, spojující rám s karoserií, využívají materiály, které dále redukují vibrace a rázy od podvozku do kabiny.

Tříprvkové zavěšení náprav, vinuté pružiny a teleskopické tlumiče účinně přispívají ke komfortní jízdě na jakémkoli povrchu. Samozřejmostí je dvojice tuhých náprav, které jsou ustaveny panhardskými tyčemi. Do terénu se dobře hodí nejen pro robustnost, ale i pro značné propružení, čímž umožňují udržet kola v kontaktu s povrchem i ve velmi nerovném terénu a poskytují potřebnou trakci.

Jimny je při off-roadu zkrátka sázkou na jistotu. Když k tomu ještě připočteme velkorysé nájezdové úhly vpředu i vzadu, stejně jako nadprůměrný přechodový úhel, není třeba mít z jízdy v náročném terénu sebemenší obavy.

Klíčem k vynikající obratnosti Suzuki Jimny jsou především jeho kompaktní rozměry a velké nájezdové úhly. Nízká hmotnost brání uvíznutí v bahně, malé rozměry umožňují zavítat na místa, která jsou velkým off-roadům zcela zapovězena. Jízdu neznámou divočinou, proplétání se městskou džunglí i parkování Vám zpříjemní poloměr otáčení pouhých 4,9 metrů. Model Suzuki Jimny je vybaven hydraulickým posilovačem řízení.

Ke všem výše zmiňovaným vlastnostem přidává Jimny i elegantní vzhled své karoserie. Praktický interiér a vylepšené jízdní vlastnosti na silnici zaručují, že Suzuki Jimny dokáže být nejen spolehlivým a výkonným pracovním vozem v těžkých terénních podmínkách, tak, jak velí tradice, ale i ideálním společníkem pro Vaše náročné expedice.

Síla je vždy k dispozici

Motor

Přestože je Jimny kompaktní, motor má dostatečně silný. Celohliníkový čtyřválec M13A s rozvodem DOHC poskytuje výkon 62,4 kW, který Vám dává jistotu v každém dobrodružství. S moderním rozvodem DOHC a zdvihovým objemem 1 328 cm3 prokazuje pružnost v širokém rozpětí otáček. Dostatek síly v terénu mu zajišťuje solidní točivý moment 110 Nm.

Úspornost

I když Jimny doslova žízní po dobrodružství, s ohledem na spotřebu paliva je naopak jeho motor hospodárný a úsporně pracuje v každé situaci, na kterou můžete narazit s pětistupňovou manuální převodovkou. Výstupní hřídel motoru je spojena s převodovkou ozubeným řetězem, což snižuje hluk i tření a zároveň zvyšuje účinnost.

Přídavná redukční převodovka

Pokud je potřeba ještě více síly, zprostředkuje ji přídavná redukční převodovka v režimu 4WD-L.

Manuál i automat

Suzuki Jimny je k dispozici s pětistupňovou manuální i čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Jimny je šetrný k životnímu prostředí

Jimnymu není lhostejná ani ochrana životního prostředí, což mimo jiné dokazuje použitá recirkulace výfukových plynů nebo elektronicky řízené vícebodové vstřikování paliva. Obojí zvyšuje účinnost motoru a snižuje emise. Jimny splňuje náročné podmínky emisní normy EURO 6.

Systém pohonu Drive action 4x4

Systém pohonu všech kol Drive Action 4x4 umožňuje přepínat mezi pohonem zadních nebo všech kol při jízdě jediným stiskem tlačítka. Můžete tak pohon vozidla neustále přizpůsobovat změnám povrchu, po kterém se pohybujete. Režim 4WD, kterým přiřadíte pohon všech kol, je ideální pro rovnější off-roadové povrchy, jakými jsou například lesní cesty nebo štěrk. Pokud potřebujete více trakce pro jízdu v prudkém svahu nebo velmi nerovném terénu, je k dispozici režim 4WD-L, kterým aktivujete přídavný redukční stupeň. V režimu 2WD se odpojí přední hnací hřídel a odemknou se zámky nábojů, což omezí hluk i vibrace.

Pohony 2WD a 4WD můžete mezi sebou libovolně přepínat, pokud jsou přední kola v přímém směru a jedete rychlostí nižší než 100km/h. Pro přepínání mezi režimy 4WD a 4WD-L je nutné vůz zastavit.

4WD pro off-road

Pro běžnou, každodenní jízdu po silnici je určen zadní náhon 2WD. Pokud s vozem sjedete ze silnice na deštěm zmáčenou louku nebo písčitou polní cestu, můžete zapojit stisknutím tlačítka 4WD pohon všech čtyř kol. Tento úkon lze provést i za jízdy, a to pokud jsou přední kola v přímém směru a jedete rychlostí nižší než 100km/h.

4WD-L když chcete ještě výše

V náročnějším terénu můžete použít režim 4WD-L s přídavným redukčním stupněm. Ten zapnete stiskem tlačítka 4WD-L a je užíván u terénních automobilů pro zvýšení tažné síly, v těžkém terénu nebo při prudkém stoupání. Přídavná redukční převodovka je konstrukčně další převodovka, umístněná za hlavní převodovkou. Pro její zařazení vůz musíte zastavit a se sešlápnutým spojkovým pedálem stisknete na přístrojové desce tlačítko 4WD-L. Poté dojde k zařazení redukce s pohonem všech čtyř kol.

2WD pro úsporu paliva

V režimu 2WD se odpojí přední hnací hřídel a odemknou se zámky nábojů, což omezí hluk i vibrace. V konečném důsledku toto pocítíte na úspoře paliva, proto je vhodné tento režim využívat vždy, pokud to jízdní podmínky dovolí - tedy na rovných površích nebo při rychlé jízdě na dálnici.

layer image

Klid na duši

Jimnyho stabilní ovládání, výkonné brzdění a rychlá akcelerace Vám pomohou udržet vše pod kontrolou. Promyšlené elektronické řídicí systémy přispívají k ještě větší důvěře v samotný automobil. V případě jakékoli nepříjemné situace je Jimny okamžitě připraven Vás chránit.

Systém ESC (Elektronická kontrola stability) a systém kontroly trakce

Ve chvíli, kdy systém ESC rozpozná prokluz kol, například když řidič otočí volantem příliš prudce a/nebo vozovka je kluzká, okamžitě vyšle signál do motoru ke změně otáček a brzdám pro potlačení prokluzu kola. Pomůže tak řidiči zůstat v požadovaném směru jízdy.

Brzdový systém a rozdělovač EBD

K jistotě za volantem přispívá také účinný brzdový systém s osmipalcovým posilovačem, který vychází z účinně odvětrávaných kotoučových brzd předních kol. Zátěžový senzor zároveň umožňuje nastavit optimální přerozdělení brzdné síly i při plném zatížení vozidla.

Elektronický rozdělovač brzdné síly rozděluje brzdnou sílu na každé kolo dle okamžité změny zatížení během brzdění. Zvyšuje účinnost brzdění, zkracuje brzdnou dráhu. Znamená zvýšení bezpečí hlavně při větším počtu pasažérů, kdy se těžiště vozu zpravidla posouvá na zadní nápravu a je možné zvýšit brzdný účinek zadních kol.

Anti-lock Brake System ABS

Tříkanálové ABS se senzory na všech čtyřech kolech zaručuje ovladatelnost vozidla. Zabrání zablokování kola při brzdění a tím i zabrání ztrátě přilnavosti kola k vozovce. Výsledkem je, že vozidlo je ovladatelné i při prudkém brzdění.

Brzdový asistent BAS

Ke zkrácení brzdné dráhy ve vypjatých situacích Vám poslouží systém brzdového asistenta. Pomůže tak, že v okamžiku brzdění vyhodnotí rychlost a intenzitu sešlápnutého brzdového pedálu. Považuje-li situaci za kritickou, zvýší tlak v brzdné soustavě, takže dosáhnete větší brzdné síly při stejném stlačení brzdového pedálu. Tím může dojít ke zkrácení brzdné dráhy se všemi z toho plynoucími pozitivními důsledky.

Prvky pasivní bezpečnosti

Vaše bezpečnost je pro Suzuki prioritou číslo jedna. Suzuki dělá pro bezpečnost řidiče i jeho spolujezdců maximum, což je vidět na použitých technologiích i designu. Vše dohromady pak úspěšně pomůže vyhnout se případné nehodě.

Jestliže k nehodě přece jenom dojde, Jimny je konstruován tak, aby Vás maximálně ochránil. Stejně podstatná jako elektronika jsou i opatření, která zůstávají Vašim očím skrytá. Jimnyho karoserie i rám byly navrženy počítačem podle složitých algoritmů CAE (Computer Aided Engineering) tak, aby dokázaly co možná nejlépe absorbovat sílu předního nárazu, rozdělit ji po celém vozidle a zároveň udržet pokud možno neporušený prostor pro posádku. Neméně důležitým prvkem je bezpečnostní deformovatelný sloupek řízení, který rovněž absorbuje energii při nárazu. Při bočním nárazu cestujícím pomáhají robustní dveřní výztuhy.

Bezpečnost je zvýšena i výbornou viditelností do všech směrů a zvýšenou pozicí řidiče. Vynikající čelní viditelnost zaručuje velké přední sklo, vzadu oceníte stěrač s vyhříváním zadního okna. Výhled za sebe usnadňuje níže umístěná rezerva.

Přední i zadní sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními ELR pásy, které jsou vpředu s předpínači a omezovači tlaku. Vzadu jsou umístěny dva tříbodové bezpečnostní pásy. Velkoobjemové přední airbagy s dvoustupňovým plněním jsou samozřejmostí. Jsou navrženy jako bezpečnostní doplněk v součinnosti s předními bezpečnostními pásy, proto řidič i spolujezdec na předních sedadlech musí mít pásy vždy zapnuté a sedačku spolujezdce nikdy nesmějí používat děti v dětské autosedačce, otočené zády proti směru jízdy. Na zadních sedadlech je pro dětské sedačky ukotvení ISOFIX.

Ochrana proti vloupání

Model Suzuki Jimny je standardně vybaven imobilizérem, který odrazuje zloděje před vloupáním do vozu nebo jeho krádeží.

Variabilní interiér pro pravé pohodlí

Projeďte se s Jimnym a uvidíte, jak do sebe v tomto automobilu vše dokonale zapadá. Dle zhotovených nejposlednějších ergonomických studií máte nyní vše bezpečně po ruce, což zanechává Váš zrak na vozovce.

Ovládací prvky jsou rozmístěny tak, aby jejich obsluha byla zcela intuitivní, kontrolní přístroje jsou perfektně čitelné a potřebné informace máte okamžitě před sebou jako na dlani. Přístroje na palubní desce jsme vhodně seskupili a umístili tak, abyste údaje z nich mohli odečíst jen letmým pohledem. Dbali jsme také na to, aby Vám řadicí páka padla přesně do ruky.

Pro ještě větší komfort je k dispozici dálkové ovládání zámků s optickou odezvou směrovými ukazateli, elektricky ovládaná přední okna nebo klimatizace, která zajistí celé posádce optimální teplotu v interiéru za každého počasí.

Díky optimálnímu umístění pedálů, volantu a páček pod ním se automobil velmi snadno ovládá, nestresující poloha zlepšuje pozornost řidiče a snižuje jeho únavu při delším pobytu za volantem. Sedadla jsou pevná, ale zároveň příjemně tvarovaná a komfortní, na jejich polstrování se nijak nešetřilo. Do cíle dlouhé cesty dojedete ve stejné kondici, v jaké jste do automobilu nasedali. Přestože je Jimny relativně kompaktní, nabízí spoustu místa pro nohy, kolena, lokty i hlavu.

Posuvné a sklopné sedadlo spolujezdce, široké boční dveře a nízké prahy umožňují pohodlné nastoupení na obě sedadla druhé řady. V celém interiéru je dobře patrné úsilí o dokonalost každého detailu. Sedadla jsou čalouněna kvalitními látkami, dveře i opěrky obloženy tak, aby podpíraly a netlačily.

Obě zadní sedadla lze samostatně sklopit a výrazně tak zvětšit objem zavazadlového prostoru. A pokud Vás nečekaně zastihne noc v horách? Sklopíte jednoduše sedačky a pohodlně přečkáte do rána. Jimny si prostě rozumí nejen s chlapskou prací, ale i s mladým, bezstarostným životním stylem.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace