Suzuki - way of life

Swift

Nový Swift – nová legenda

Přichází nová osobnost. Ještě výraznější, ještě stylovější. Osobnost, která dozrála, ale neztratila nic – ani radost z pohybu, ani sportovního ducha. Má moderní design i technologie, ale její zkušenosti jí mohou ostatní jen závidět. Individualita, které záleží na okolí. Týmový hráč, který Vás vždy podrží. To je nový Suzuki Swift.

Nový Swift 3dv., design dynamiky

Oku lahodící designové detaily odlišují Suzuki Swift od ostatních kompaktních vozů. Výrazné linie a snížený profil dodávají vozu vzhled, který je sportovní a stejně tak elegantní. Vzhled, který vypovídá o jeho obratnosti, mrštnosti a živém projevu. Vždyť pohyb v rychlém tempu je mu vlastní. Nové synonymum pro dynamický kompaktní vůz – nový Suzuki Swift.

Nový Swift 5dv., stvořen pro Vás

Nový Swift 5dv. přináší nový věk kompaktních vozů. Věk radosti z řízení, kterou si užijete společně s celou rodinou, protože vůz je pětimístný. Výrazným prvkem jsou nové LED světlomety pro denní svícení. LED technologie je použita i u brzdového světla. Kryty zrcátek doplnila směrová světla. Spotřebu jsme u motoru 1.2 VVT dostali v průměru na skvělých 5,0 l/100 km (1.2 VVT).

Obratný, svižný, Swift

Ačkoli se to zdá nemožné, je nový Swift kompletně přepracovaný – a to od kol až po střechu. Je větší, robustnější, pevnější… Dokázal zlepšit ovladatelnost, výkon i stabilitu, ale také ohleduplnost k životnímu prostředí. Swift vždy poháněly sice maloobjemové, ale výkonné agregáty, které měly nadbytek dynamiky a nízkou spotřebu. Dnes se touto Suzuki ověřenou kombinací inspirují téměř všechny automobilky. Swift je Vám k dispozici s benzínovým motorem o objemu 1,2 l. Přinese Vám ještě nižší spotřebu i emise a o to větší radost a zážitky z jízdy, kamkoli se vydáte.

Sportovní jízda na přání

Nadšení ze sportovní jízdy začíná v momentě, kdy začnete na nový Swift v duchu myslet. Neváhejte, nasedněte. Základním barevným tónem palubní a přístrojové desky je černá s kontrastními stříbrnými prvky. Moderní design podtrhuje eleganci i sportovního ducha. Rozhlédněte se a zjistíte, že vše je na svém místě – přehledně a intuitivně uspořádáno pro maximální soustředění na jízdu a prožití vzrušujících zážitků. Uchopte volant a sešlápněte plyn…

Kompaktní, prostorný a pozorný

Jak můžete získat ještě více místa v kompaktním balení? Stačí nahlédnout do interiéru nového Suzuki Swift. Uvidíte chytře využitý prostor pro posádku i zavazadla a budete překvapeni, kolik se toho do něj pohodlně vejde. Dále zde naleznete hodnotné, kvalitně zpracované materiály a spoustu příhodně umístěných odkládacích schránek na drobnosti a další nezbytnosti, které potřebujete mít při sobě. Swift zkrátka přichází s překvapivým řešením prostoru, které však není záhadné. Je jen chytře a dobře vymyšlené.

Pohon 4×4 – maximální jistota po celý rok

Nový Swift je výjimečný vůz, což dokazuje i možnost volby pohonu 4×4, který si v dané kategorii můžete dopřát pouze u něj. Už tak jedinečné jízdní vlastnosti díky pohonu všech kol dávají Vaší jistotě a bezpečí úplně nové dimenze. Nikdy nebylo snadnější jezdit po celý rok za všech povětrnostních podmínek s větším klidem – i když silně prší, padá listí nebo je chumelenice.

Maximum bezpečí standardně do každé výbavy

Vysoká úroveň bezpečí pro posádku je u nového Swifta standardem. I vůz se základní výbavou má sedm airbagů, ABS + EBD, ESP® + TCS. Úroveň pasivní bezpečnosti podtrhuje použití pevnostní oceli v konstrukci karoserie. Není náhodou, že nový Suzuki Swift získal vynikající hodnocení v testech EURO-NCAP a plný počet hvězdiček.

Airbagy a sedačky, které Vás podrží

Pro Vaši maximální bezpečnost v případě nehody zahrnují všechny stupně výbavy Suzuki Swift sedm airbagů – přední, boční a okenní, plus jeden chránící kolena řidiče. Přední airbag na místě spolujezdce lze deaktivovat. Swift chrání svou posádku před následky nárazu také promyšlenou a otestovanou konstrukcí předních sedadel včetně opěrek s dokonalou oporou pro celé tělo s důrazem na hlavu a krk.

Lepší stabilita, lepší ovladatelnost

Nový SWIFT je standardně vybaven ESP® (Electronic Stability Program). Tento systém vyhodnocuje data ze senzorů z podvozku a karoserie. Při prokluzu kol (kontrola trakce) nebo ztrátě směru jízdy (kontrola stability) pomáhá udržovat vůz, ve zvoleném směru jízdy, přibrzďováním kol, případně omezením výkonu motoru. U modelu s automatickou převodovkou zastává ESP® funkci asistenta pro rozjezd do kopce. Brání zpětnému pohybu vozu v době mezi uvolněním brzdového a sešlápnutím plynového pedálu.

Karoserie

Karoserie s tuhou konstrukcí z kvalitní pevnostní oceli zajišťuje mimořádnou ochranu posádky i palivové nádrže, a snižuje tedy rovněž možnost případného vznícení paliva.

Brzdový systém (ABS, BAS, EBD)

  • Anti-lock Brake System (ABS) všech čtyř kol zlepšuje ovladatelnost vozidla při prudkém brzdění, brzdění v zatáčce nebo na kluzkém povrchu. Detekuje počátek smyku kola a zabrání mu tím, že začne přerušovat proces brzdění. Tímto sice poněkud zvýší brzdnou dráhu, ale současně zvýší bezpečnost procesu brzdění, neboť snižuje pravděpodobnost smyku celého vozidla. Protože nedochází ke zkrácení brzdné dráhy, je třeba vždy pamatovat na přizpůsobení rychlosti jízdy stavu vozovky a na včasné sešlápnutí brzdového pedálu.
  • Brake Assistant System (BAS) je asistenční brzdový systém, který pomáhá řidiči při brzdění v kritických situacích. Podle rychlosti a intenzity sešlápnutí brzdového pedálu asistent vyhodnotí kritičnost situace a pomůže zvýšit a udržet brzdný tlak tak, že se brzdná dráha maximálně zkrátí. Aktivaci BAS provází cvakavý zvuk v brzdném pedálu.
  • Electronic Brakeforce distribution (EBD), elektronický rozdělovač brzdné síly, rozděluje brzdnou sílu na každé kolo dle okamžité změny zatížení jednotlivých kol během brzdění, a tím zvyšuje účinnost brzdění a zkracuje brzdnou dráhu. Význam má například při větším počtu pasažérů, kdy se těžiště vozu zpravidla posouvá na zadní nápravu a je možné zvýšit brzdný účinek zadních kol.

Protismykový systém (ESP®, TCS)

  • Electronic Stability Program (ESP®*) elektronický stabilizační program pomáhá ovládat vůz během projíždění zatáčkami, pokud dochází ke smyku předních nebo zadních kol. Rovněž Vám pomáhá udržovat trakci při zrychlování na neupraveném nebo kluzkém povrchu vozovky. To realizuje prostřednictvím regulování výstupního výkonu motoru a selektivním používáním brzd. Kromě toho pomáhá ESP® zabránit smyku řízením brzdného tlaku.
    Elektronický stabilizační program dodává vozu stabilitu třemi hlavními funkcemi - ABS s EBD, regulací trakce a řízením stability. Řídící jednotka ESP® vyhodnocuje data, dodávaná senzory na podvozku, a automaticky udržuje stabilitu vozu pomocí regulace hnací energie motoru na nápravy, rozdělení brzdné síly a kontroly protáčení a smyku kol.
    Systém ESP® umožňuje neuvěřitelné využití jízdních vlastností, ale zároveň zvyšuje aktivní bezpečnost vozidla.
    * ESP je registrovaná ochranná známka společnosti Daimler AG.

  • Traction Control System (TCS) je protiprokluzový systém, který se aktivuje při prokluzování poháněných kol a pomáhá tím plynulému rozjezdu a bezpečné jízdě na kluzkém povrchu. Jakmile systém zjistí, že dochází k prokluzování kol, tak sníží výkon motoru, případně přibrzdí protáčející se kolo, aby okamžité otáčky kol zůstaly pod hranicí protáčení a tím i prokluzování.

Posilovač řízení

Model Suzuki Swift je vybaven posilovačem řízení, který Vám usnadňuje otáčení volantem a snižuje tak sílu, kterou musíte k jeho otočení vynaložit. Posilovač řízení oceníte jak při řízení v městském provozu, tak i při parkování.

Ještě více prvků pro Vaše bezpečí

Některé detaily i přes svou malou velikost dokážou dokonale změnit vnímání celku. Swift takové prvky má, které navíc zvyšují bezpečnost posádky. Ukazatele směru jízdy se nacházejí v krytech zpětných zrcátek, přesunuly se sem z blatníků, a dávají ostatním účastníkům silničního provozu lepší a viditelnější informaci o pokračování Vaší cesty. Přední kryty mlhovek byly doplněny světlomety pro denní svícení s LED technologií. Tato LED technologie byla použita i u brzdového světla. Vysoký jas LED světel tak zvyšuje bohatou bezpečnostní výbavu Swiftu.

Ve Vašem novém Swiftu jsou ukazatele, které Vám zajistí pohodlí i bezpečí. Ukazatel kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS), dále ukazatel nápovědy pro řazení rychlostních stupňů, který řidiči radí optimální okamžik pro změnu převodového stupně, tak aby byla zajištěna co nejnižší spotřeba a nechybí zde ani ukazatel, který Vás upozorní na včasnou výměnu oleje v motoru.

Systém startování bez klíčů vozů Suzuki Swift

Bezpečnost i pohodlí vozů Suzuki Swift se ještě více zvyšuje v případě výběru systému startování bez klíčů.

Pokud se dálkové ovládání nachází ve specifikovaném dosahu, lze zamknout nebo odemknout dveře, i když máte dálkové ovládání v kapse nebo tašce. Stačí stisknout tlačítko, které je umístěno na dveřní klice u řidiče i spolujezdce a na klice pátých dveří.
Když se dálkové ovládání nachází uvnitř vozu, nastartujete otočením spínače bezklíčového zapalování. Tímto máte dálkové ovládání stále při sobě, bez toho, aniž byste jej museli stále znovu a znovu hledat v přeplněné tašce.

Motor Suzuki Swift

Swift vždy poháněly sice maloobjemové, ale výkonné agregáty, které měly nadbytek dynamiky a nízkou spotřebu. Dnes se touto Suzuki ověřenou kombinací inspirují téměř všechny automobilky. Swift je Vám k dispozici s benzínovým motorem o objemu 1.2 l.

K12B – zážehový motor 1.2 - Benzinový agregát o objemu 1.2 l je vybaven proměnným časováním výfukových a sacích ventilů pro hospodárnější nakládání s palivem a podporu nárůstu točivého momentu. Motor je tak již od nižších otáček pružnější a dynamicky reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Průměrná spotřeba paliva 5,0 l/100 km a emise CO2 jen 116 g/km mluví samy za sebe.

Pohon 4×4

Suzuki Swift využívá sice jednoduchý, ale zato osvědčený systém pohonu 4×4 s viskózní mezinápravovou spojkou. Od převodovky na přední nápravě vychází kardanový hřídel, který vede k zadní nápravě. Na tomto hřídeli je viskózní lamelová spojka. Ta zajišťuje plynulé vyrovnávání otáček kol na přední a na zadní nápravě. V okamžiku, kdy by došlo ke zvýšení otáček předních kol, tak část lamel na vstupu viskózní spojky plynule začne přenášet svoji sílu na lamely na výstupní části a tím přenáší točivý moment na kola zadní nápravy. Vše pracuje naprosto automaticky a nevyžaduje to od řidiče žádné nastavování ani předvolby. Nový Suzuki Swift 4×4 tak díky svému pohonu majiteli umožní užívat komfortní jízdní vlastnosti vozu i za zhoršených klimatických podmínek.

Tempomat

Vaše chodidlo si také zaslouží odpočinek a tempomat je v tomto ohledu dokonalým pomocníkem na dlouhých cestách. Rozjeďte Swift na požadovanou rychlost, zapněte tempomat na ovladači u volantu a o nic víc se, kromě sledování cesty, nemusíte starat. Tempomat sám přizpůsobuje otáčky motoru (případně chování automatické převodovky) rychlosti vozu. Po sešlápnutí pedálu brzdy nebo spojky se tempomat samočinně vypne a předá Vám tak kontrolu nad rychlostí.

Podvozek

Systém tlumící nerovnosti vozovky se opírá o výsledky komplexních testů prováděných na vozovkách s různými povrchy v regionu Evropy. Stabilní tuhý podvozek se sníženou světlou výškou a zvětšeným rozchodem kol zajišťuje stabilitu vozu. Swift prostě sedí.

Brzdy

Brzdy zvýší Váš požitek z jízdy, když precizně a neúnavně zpomalují. Kotoučové brzdy s vnitřní ventilací vpředu jsou standardem u každé varianty výbavy. Vybrané modely jsou vzadu vybaveny kotoučovými brzdami namísto bubnových.

Sedadlo řidiče

K zajištění ještě většího komfortu především na dlouhých cestách má sedadlo řidiče vynikající boční vedení a možnost individuálního nastavení – je možné jej posouvat o 240 mm podélně a o 58 mm svisle. Spolu s vylepšeným ergonomickým designem a většími rozměry se tak stará o maximální pohodlí, svěžest a pozornost řidiče.

Informační a ovládací prvky

Všechny součásti interiéru Suzuki Swift jsou navrženy pro Vaše maximální pohodlí a spokojenost při řízení.

Kaplička s přístroji kombinuje velmi čitelné analogové přístroje s LCD displejem zobrazujícím důležité informace, jako je například spotřeba paliva či aktuální dojezdová vzdálenost. Když se přístroje rozsvítí, světlo prochází skrz akrylátové „krystaly“ na stupnici, což umocňuje sportovní a stylovou atmosféru.

Swift má bezklíčový systém startování. Stačí nosit u sebe v kapse nebo v tašce malé ovládání velikosti klíčenky a nastartujete pouhým stisknutím tlačítka umístěného na pozici obvyklé pro klíček. Tímto ovládáním můžete samozřejmě dveře také klasicky odemykat i zamykat.

Swift je dále obohacen o velmi užitečnou výbavu, kterou jsou parkovací senzory vzadu.

S podélně i svisle nastavitelným, multifunkčním, kůží obšitým volantem jistě naleznete ideální a pohodlnou polohu. Multifunkce umožňuje ovládání audiosoustavy a tempomatu, aniž byste sundali ruku z volantu. Vyberete si tak pohodlně svoji oblíbenou skladbu, přidáte na její hlasitosti nebo nastavíte požadovanou rychlost jízdy.

Automatická převodovka je dnes spolehlivým společníkem pro každého, kdo jednoduše nechce řadit manuálně.

Manuální převodovka s přesným chodem a ideální délkou jednotlivých rychlostních stupňů dodá jízdě lehkost, plynulost a umocňuje sportovní prožitek.

Komfortní pocit posádky v kabině vozu podporuje také vzhled a funkčnost audio systému a výměna vzduchu. K audio systému snadno připojíte iPod nebo jiné USB zařízení. Zvuk je plný, čistý, s dostatečnou výkonnostní rezervou. Podpora Bluetooth® umožňuje telefonovat za jízdy bez dalšího handsfree zařízení. Automatická klimatizace pomocí řízených ventilátorů vpouští přes výdechy do prostoru pro cestující čerstvý vzduch požadované teploty a množství. Cestujete tedy vždy v příjemném, komfortním prostředí a vychutnáváte si jízdu na každém jejím metru.

Kola a pneumatiky

Kola dělají vůz. Swift je osazen 16palcovými hliníkovými ráfky nebo 15palcovými ocelovými disky s celoplošnými kryty. Oba druhy kol jsou obuty do speciálně vyvinutých pneumatik se sníženým valivým odporem pro nižší spotřebu paliva a dezénem, který zvyšuje stabilitu vozu na suché i mokré vozovce.

Automatická převodovka

Čtyřrychlostní automatická převodovka (AT) poskytuje pocit pohodlné jízdy s vozem Suzuki Swift. V kombinaci se zařazenou řadicí pákou si řidič může užít řazení jako další požitek z jízdy. Vlastnost obvyklá mezi sportovními limuzínami a kupé, ale málokdy ji nalezneme u vozu v této kategorii. Výhodou tohoto typu převodovky je, že umožňuje blokovat řadící stupně. Například, je-li převodovka zařazena na druhý rychlostní stupeň, může řadit pouze mezi prvním a druhým rychlostním stupněm. Tímto způsobem je při jízdě do kopce k dispozici okamžitý výkon a při sjíždění z kopce brzdění motorem.

P parkování
R revers (couvání)
N neutrál
D drive (nejvyšší, automatický stupeň)
2
L low (nízký stupeň - tažení přívěsu)





Vysvětlivky pojmů

ABS (Anti-lock Brake System) - protiblokovací systém, který zabrání zablokování kola při brzdění, a tím i zabrání ztrátě přilnavosti kola k vozovce. Vozidlo je ovladatelné i při prudkém brzdění.

EBD (Electronic Brakeforce Distribution) – elektronický rozdělovač brzdného účinku, který upravuje brzdný tlak na každém kole dle okamžité změny zatížení náprav během brzdění. Zkracuje brzdnou dráhu, zvyšuje účinnost brzdění a ovladatelnost vozu.

BAS (Brake Assistant System) - systém brzdového asistenta monitoruje rychlost a intenzitu sešlápnutého brzdového pedálu. Tento systém vyhodnotí kritickou situaci a případně zvýší tlak v brzdné soustavě, takže řidič dosáhne větší brzdné síly při stejném stlačení brzdového pedálu nohou a tím může zkrátit brzdnou dráhu.

ESP (Electronic Stability Program) - elektronický stabilizační program Vám pomáhá udržovat zvolený směr jízdy Vašeho vozu přibrzďováním některého z kol a omezovat výkon motoru. Pokud dojde ke smyku, vůz se s ním mnohem lépe vyrovná.

TCS (Traction Control System) - protiprokluzový systém, který rozpozná protáčení poháněných kol a sníží výkon motoru tak, aby okamžité otáčky kol zůstaly pod touto hranicí. Pomáhá plynulému rozjezdu a bezpečí na kluzkém povrchu.

VVT (Variable Valve Timing) - proměnné časování ventilů sloužící k příznivějšímu průběhu výkonu v závislosti na otáčkách motoru, snížení spotřeby paliva a emisí výfukových plynů.

CC (Cruise Control) - tempomat je zařízení udržující Vámi nastavenou rychlost vozu, kterou si uložíte do paměti pomocí tlačítka na volantu a poté zcela uvolníte plynový pedál. Pro deaktivaci tempomatu sešlápnete pedál spojky nebo brzdový pedál.

HHC (Hill Hold Control) - asistent rozjezdu do kopce umožňuje pohodlné rozjetí do kopce bez rizika couvnutí. Pokud řidič po zastavení v kopci uvolní brzdový pedál, systém udrží po dobu až 2 sekund tlak v brzdném systému. Při rozjezdu řídicí jednotka tlak postupně snižuje a řidič má tak dostatek času přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový (pouze verze AT).

Imobilizér - brání naběhnutí motoru v případě, že nebyl vložen správný klíč do zapalování. Nastartovat je možné výhradně originálním klíčem s imobilizérem, který má v sobě naprogramován elektronický identifikační kód. Znemožňuje potenciálním zlodějům nastartovat motor a nelze použít ani kopii originálního klíče, vyrobenou u běžného zámečníka.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace