Suzuki - way of life

Swift Sport

Nový Swift – nová legenda

Přichází nová osobnost. Ještě výraznější, ještě stylovější. Osobnost, která dozrála, ale neztratila nic – ani radost z pohybu, ani sportovního ducha. Má moderní design i technologie, ale její zkušenosti jí mohou ostatní jen závidět. Individualita, které záleží na okolí. Týmový hráč, který Vás vždy podrží. To je nový Suzuki Swift.

Swift Sport 5dv., pro celou rodinu

Suzuki Swift Sport v pětidveřovém provedení – jednoznačná odpověď pro všechny, kteří si rádi užijí dynamiku 100 kW motoru, skvělé jízdní vlastnosti, kompaktní oku lahodící design a navíc potřebují odvést celou rodinu. Nejen jako řidič, ale především jako spolucestující oceníte komfort pětidveřového provedení a všichni společně si tak můžete v anatomicky tvarovaných sedadlech bezpečně vychutnat co u Suzuki znamená označení Sport.

Swift Sport 5dv., rodinná „raketa“

Nový Swift Sport 5dv. nejlépe charakterizují jeho parametry 1 586 cm3, 100 kW, 160 Nm, 195 km/h, z 0 na 100 za 8,7 s a 1 135 kg provozní hmotnosti, i když není nad osobní zkušenost. Tak to je ON – ohromná porce zábavy rostoucí úměrně s počtem projetých zatáček. Za jeho volantem zažijete čistou radost z jízdy a totální nadšení. Nepochybujeme o tom, že už máte vyhlédnutou krásnou klikatou okresku, kam svůj nový Swift Sport pojedete pěkně protáhnout přímo ze showroomu.

Swift Sport 3dv. – dokonalý požitek z jízdy

Nebudeme se opakovat – parametry vozu SWIFT Sport jsou uvedeny u popisu pětidveřové verze, až na provozní hmotnost, která je u třídveřové verze 1 120 kg. Ale teď už je čas se zaměřit jen na Swift Sport 3dv. Každý, kdo tvrdí, že sporťák má mít jen dvoje boční dveře má jasno a SWIFT Sport 3dv. mu dává za pravdu. Tohle auto nic nemaskuje a na nic si nehraje. Tohle auto je pro každého, kdo si chce naplno vychutnat radost z každé zatáčky.

Kompaktní, prostorný a pozorný

Jak můžete získat ještě více místa v kompaktním balení? Stačí nahlédnout do interiéru nového Suzuki Swift. Uvidíte chytře využitý prostor pro posádku i zavazadla a budete překvapeni, kolik se toho do něj pohodlně vejde. Dále zde naleznete hodnotné, kvalitně zpracované materiály a spoustu příhodně umístěných odkládacích schránek na drobnosti a další nezbytnosti, které potřebujete mít při sobě. Swift zkrátka přichází s překvapivým řešením prostoru, které však není záhadné. Je jen chytře a dobře vymyšlené.

Maximum bezpečí standardně do každé výbavy

Vysoká úroveň bezpečí pro posádku je u nového Swifta standardem. I vůz se základní výbavou má sedm airbagů, ABS + EBD, ESP® + TCS. Úroveň pasivní bezpečnosti podtrhuje použití pevnostní oceli v konstrukci karoserie. Není náhodou, že nový Suzuki Swift získal vynikající hodnocení v testech EURO-NCAP a plný počet hvězdiček.

Airbagy a sedačky, které Vás podrží

Pro Vaši maximální bezpečnost v případě nehody zahrnují všechny stupně výbavy Suzuki Swift sedm airbagů – přední, boční a okenní, plus jeden chránící kolena řidiče. Přední airbag na místě spolujezdce lze deaktivovat. Swift chrání svou posádku před následky nárazu také promyšlenou a otestovanou konstrukcí předních sedadel včetně opěrek s dokonalou oporou pro celé tělo s důrazem na hlavu a krk.

Lepší stabilita, lepší ovladatelnost

Nový SWIFT je standardně vybaven ESP® (Electronic Stability Program). Tento systém vyhodnocuje data ze senzorů z podvozku a karoserie. Při prokluzu kol (kontrola trakce) nebo ztrátě směru jízdy (kontrola stability) pomáhá udržovat vůz, ve zvoleném směru jízdy, přibrzďováním kol, případně omezením výkonu motoru. U modelu s automatickou převodovkou zastává ESP® funkci asistenta pro rozjezd do kopce. Brání zpětnému pohybu vozu v době mezi uvolněním brzdového a sešlápnutím plynového pedálu.

Karoserie

Karoserie s tuhou konstrukcí z kvalitní pevnostní oceli zajišťuje mimořádnou ochranu posádky i palivové nádrže, a snižuje tedy rovněž možnost případného vznícení paliva.

Brzdový systém (ABS, BAS, EBD)

  • Anti-lock Brake System (ABS) všech čtyř kol zlepšuje ovladatelnost vozidla při prudkém brzdění, brzdění v zatáčce nebo na kluzkém povrchu. Detekuje počátek smyku kola a zabrání mu tím, že začne přerušovat proces brzdění. Tímto sice poněkud zvýší brzdnou dráhu, ale současně zvýší bezpečnost procesu brzdění, neboť snižuje pravděpodobnost smyku celého vozidla. Protože nedochází ke zkrácení brzdné dráhy, je třeba vždy pamatovat na přizpůsobení rychlosti jízdy stavu vozovky a na včasné sešlápnutí brzdového pedálu.
  • Brake Assistant System (BAS) je asistenční brzdový systém, který pomáhá řidiči při brzdění v kritických situacích. Podle rychlosti a intenzity sešlápnutí brzdového pedálu asistent vyhodnotí kritičnost situace a pomůže zvýšit a udržet brzdný tlak tak, že se brzdná dráha maximálně zkrátí. Aktivaci BAS provází cvakavý zvuk v brzdném pedálu.
  • Electronic Brakeforce distribution (EBD), elektronický rozdělovač brzdné síly, rozděluje brzdnou sílu na každé kolo dle okamžité změny zatížení jednotlivých kol během brzdění, a tím zvyšuje účinnost brzdění a zkracuje brzdnou dráhu. Význam má například při větším počtu pasažérů, kdy se těžiště vozu zpravidla posouvá na zadní nápravu a je možné zvýšit brzdný účinek zadních kol.

Protismykový systém (ESP®, TCS)

  • Electronic Stability Program (ESP®*) elektronický stabilizační program pomáhá ovládat vůz během projíždění zatáčkami, pokud dochází ke smyku předních nebo zadních kol. Rovněž Vám pomáhá udržovat trakci při zrychlování na neupraveném nebo kluzkém povrchu vozovky. To realizuje prostřednictvím regulování výstupního výkonu motoru a selektivním používáním brzd. Kromě toho pomáhá ESP® zabránit smyku řízením brzdného tlaku.
    Elektronický stabilizační program dodává vozu stabilitu třemi hlavními funkcemi - ABS s EBD, regulací trakce a řízením stability. Řídící jednotka ESP® vyhodnocuje data, dodávaná senzory na podvozku, a automaticky udržuje stabilitu vozu pomocí regulace hnací energie motoru na nápravy, rozdělení brzdné síly a kontroly protáčení a smyku kol.
    Systém ESP® umožňuje neuvěřitelné využití jízdních vlastností, ale zároveň zvyšuje aktivní bezpečnost vozidla.
    * ESP je registrovaná ochranná známka společnosti Daimler AG.

  • Traction Control System (TCS) je protiprokluzový systém, který se aktivuje při prokluzování poháněných kol a pomáhá tím plynulému rozjezdu a bezpečné jízdě na kluzkém povrchu. Jakmile systém zjistí, že dochází k prokluzování kol, tak sníží výkon motoru, případně přibrzdí protáčející se kolo, aby okamžité otáčky kol zůstaly pod hranicí protáčení a tím i prokluzování.

Posilovač řízení

Model Suzuki Swift je vybaven posilovačem řízení, který Vám usnadňuje otáčení volantem a snižuje tak sílu, kterou musíte k jeho otočení vynaložit. Posilovač řízení oceníte jak při řízení v městském provozu, tak i při parkování.

Ještě více prvků pro Vaše bezpečí

Ve Vašem novém Swiftu jsou ukazatele, které Vám zajistí pohodlí i bezpečí. Ukazatel kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS), dále ukazatel nápovědy pro řazení rychlostních stupňů, který řidiči radí optimální okamžik pro změnu převodového stupně, tak aby byla zajištěna co nejnižší spotřeba a nechybí zde ani ukazatel, který Vás upozorní na včasnou výměnu oleje v motoru.

Systém startování bez klíčů vozů Suzuki Swift

Bezpečnost i pohodlí vozů Suzuki Swift se ještě více zvyšuje v případě výběru systému startování bez klíčů.

Pokud se dálkové ovládání nachází ve specifikovaném dosahu, lze zamknout nebo odemknout dveře, i když máte dálkové ovládání v kapse nebo tašce. Stačí stisknout tlačítko, které je umístěno na dveřní klice u řidiče i spolujezdce a na klice pátých dveří.
Když se dálkové ovládání nachází uvnitř vozu, nastartujete otočením spínače bezklíčového zapalování. Tímto máte dálkové ovládání stále při sobě, bez toho aniž byste jej museli stále znovu a znovu hledat v přeplněné tašce.

Sportovní výkon se stylem a pohodlím pro celou posádku

V Suzuki Swift Sport 5dv. je spousta místa pro řidiče i cestující nejen na předních, ale i zadních sedadlech. Všichni se pohodlně usadí a užijí si radost ze sportovní jízdy.

Celý interiér je koncipován v čistých liniích s důrazem na ergonomii a kvalitu použitých materiálů. Volant, potažený jemnou kůží, je obšitý červenou nití, která na první pohled ukazuje, že Swift Sport je dynamická osobnost.

Na přední i zadní řadu sedadel, s exkluzivním čalouněním „Sport“ s červenými akcenty, se pohodlně usadí celá posádka. Nalezne zde dostatek místa pro svou hlavu i kolena.

Během sportovní jízdy oceníte oporu hlubokých sedáků s vyztuženým bočním vedením. Sedadlo řidiče je navíc maximálně nastavitelné.

Každá část Suzuki Swift Sport upírá Vaší mysl k silnici. Pět „budíků“ v kapličce přístrojů Vám připomene, jaký výkon máte k dispozici. Teď stačí uchopit kožený volant a „říznout“ další zatáčku.

Motor Suzuki Swift Sport

M16A – zážehový motor 1.6 - Maximální výkon tohoto benzinového motoru je 100 kW. Navíc dává vysoký točivý moment v celém spektru otáček, takže se můžete spolehnout na působivé zrychlení a skvělý pocit kontroly nad vozidlem na Vašich každodenních cestách.

Sport na první pohled

Suzuki Swift Sport své vlastnosti dává najevo zvenku i zevnitř řadou precizně zpracovaných funkčních detailů.

Optika předních HID (xenonových) světlometů je tónována do šedočerné barvy. Krásně tak vyniknou jednotlivé prvky umístěné ve dvou patrech pod čirým krytem protaženým hluboko do blatníků i kapoty motoru.

Na řadicí páce není ani tak zajímavé její červené prošití, ale především šest stupňů, které můžete lehce a přesně navolit na nové převodovce, s níž je Swift Sport ještě úspornější a tišší.

Přístrojový štít doplnilo páté středové okruží. Do grafiky přístrojů byly zakomponovány červené akcenty, které se dále v interiéru prolínají jako charakteristický a zároveň jednotící prvek modelu Sport.

Dokonale zvládnutá aerodynamika je základem úspěchu skvělých jízdních vlastností. Zadní přítlačné křídlo elegantně navazuje na linii střechy a ukrývá v sobě třetí brzdové světlo LED.

Multifunkční tříramenný volant obšitý kůží s červeným stehem uvnitř věnce padne skvěle do ruky.

Sedadla s výrazným bočním vedením na sedácích i opěradlech nejsou pouze na okrasu. První ostřejší zatáčka, souhra skvělé práce rukou mezi volantem a řadicí pákou a nohou na brzdovém, spojkovém a následně plynovém pedálu, odstředivá síla působí na tělo, které se ani nehne. Takové mají být sedačky ve voze, který má Sport v názvu.

Maximální zážitek ze sportovní jízdy umocňují i ty nejmenší detaily, jako například nerezové povrchy pedálů, takže i při sebeostřejším manévru zůstanou nohy tam, kde potřebujete.

Disky kol z lehkých slitin mají design ve stylu tří paprsků, který se objevuje u krytů okolo předních mlhovek. Standardní rozměr disků je sedmnáct palců a Swift Sport s nimi dokáže ve spolupráci s precizním podvozkem poskytnout neuvěřitelnou zpětnou vazbu řidiči, aniž by z vozu pocítil každou nerovnost na méně kvalitní vozovce.

Tempomat

Vaše chodidlo si také zaslouží odpočinek a tempomat je v tomto ohledu dokonalým pomocníkem na dlouhých cestách. Rozjeďte Swift Sport na požadovanou rychlost, zapněte tempomat na ovladači u volantu a o nic víc se, kromě sledování cesty, nemusíte starat. Tempomat sám přizpůsobuje otáčky motoru rychlosti vozu. Po sešlápnutí pedálu brzdy nebo spojky se tempomat samočinně vypne a předá Vám tak kontrolu nad rychlostí.

Podvozek

Systém tlumící nerovnosti vozovky se opírá o výsledky komplexních testů prováděných na vozovkách s různými povrchy v regionu Evropy. Stabilní tuhý podvozek se sníženou světlou výškou a zvětšeným rozchodem kol zajišťuje stabilitu vozu. Swift Sport prostě sedí.

Brzdy

Brzdy zvýší Váš požitek z jízdy, když precizně a neúnavně zpomalují. U modelu Sport jsou kotoučové brzdy na obou nápravách.





Vysvětlivky pojmů

ABS (Anti-lock Brake System) - protiblokovací systém, který zabrání zablokování kola při brzdění, a tím i zabrání ztrátě přilnavosti kola k vozovce. Vozidlo je ovladatelné i při prudkém brzdění.

EBD (Electronic Brakeforce Distribution) – elektronický rozdělovač brzdného účinku, který upravuje brzdný tlak na každém kole dle okamžité změny zatížení náprav během brzdění. Zkracuje brzdnou dráhu, zvyšuje účinnost brzdění a ovladatelnost vozu.

BAS (Brake Assistant System) - systém brzdového asistenta monitoruje rychlost a intenzitu sešlápnutého brzdového pedálu. Tento systém vyhodnotí kritickou situaci a případně zvýší tlak v brzdné soustavě, takže řidič dosáhne větší brzdné síly při stejném stlačení brzdového pedálu nohou a tím může zkrátit brzdnou dráhu.

ESP (Electronic Stability Program) - elektronický stabilizační program Vám pomáhá udržovat zvolený směr jízdy Vašeho vozu přibrzďováním některého z kol a omezovat výkon motoru. Pokud dojde ke smyku, vůz se s ním mnohem lépe vyrovná.

TCS (Traction Control System) - protiprokluzový systém, který rozpozná protáčení poháněných kol a sníží výkon motoru tak, aby okamžité otáčky kol zůstaly pod touto hranicí. Pomáhá plynulému rozjezdu a bezpečí na kluzkém povrchu.

VVT (Variable Valve Timing) - proměnné časování ventilů sloužící k příznivějšímu průběhu výkonu v závislosti na otáčkách motoru, snížení spotřeby paliva a emisí výfukových plynů.

CC (Cruise Control) - tempomat je zařízení udržující Vámi nastavenou rychlost vozu, kterou si uložíte do paměti pomocí tlačítka na volantu a poté zcela uvolníte plynový pedál. Pro deaktivaci tempomatu sešlápnete pedál spojky nebo brzdový pedál.

Imobilizér - brání naběhnutí motoru v případě, že nebyl vložen správný klíč do zapalování. Nastartovat je možné výhradně originálním klíčem s imobilizérem, který má v sobě naprogramován elektronický identifikační kód. Znemožňuje potenciálním zlodějům nastartovat motor a nelze použít ani kopii originálního klíče, vyrobenou u běžného zámečníka.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace