Suzuki - way of life

Vitara S

Výkonná, drsná a zábavná. Vitara S.

Dynamická tvář, LED světlomety s červeně lemovanými projektory, černá kola z lehkých slitin, interiér s červeným nádechem a hliníkové sportovní pedály – to jsou charakteristiky zcela nové Vitary S se sportovním interiérem, odvážným exteriérem a přeplňovaným motorem s přímým vstřikováním. Vitara S naplní všechna Vaše očekávání.

Hlavní znaky

Maximálně bezpečné SUV pro každou příležitost

Po úspěšném absolvování všech předepsaných testů získala Vitara maximální pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Vysoké skóre obdržené ve všech posuzovaných oblastech řadí nové SUV od Suzuki mezi nejbezpečnější vozidla v daném segmentu a je důkazem, jakou péči věnuje automobilka ochraně posádky i chodců.

Rekordně nízká spotřeba paliva

Jedním z hlavních cílů při vývoji nové Vitary byla nízká spotřeba paliva. Kromě optimalizace poháněcího ústrojí a vývoje zcela nové úsporné samočinné převodovky se proto konstruktéři zaměřili na nízkou hmotnost vozu. Díky nejmodernějším technologiím, jako je rozsáhlé využití ultravysokopevnostní oceli, se Vitara chlubí mimořádnou tuhostí a současně patří k nejlehčím SUV na trhu (pohotovostní hmotnost od 1 075 kg).

Efektivní komplexní řešení stojí za rekordní hospodárností – Suzuki Vitara se tak může pochlubit nejnižší spotřebou paliva ze všech vozů s pohonem 4x4 a klasickým spalovacím motorem.

Precizně vyladěný podvozek s pohonem všech kol AllGrip

Velká kola a světlá výška 185 mm umocňují terénní schopnosti nové Vitary. Inteligentní systém pohonu všech kol AllGrip nabízí čtyři volitelné jízdní režimy pro optimální výkon na silnici i v terénu za jakýchkoli podmínek.

Pokročilé bezpečnostní systémy

Radarový senzor systému RBS (Radar Brake Support) sleduje dění před vozidlem a upozorňuje na riziko kolize, pomáhá při aktivním brzdění, případně snižuje následky nevyhnutelného střetu. K bezpečné a zároveň komfortní jízdě přispívá také adaptivní tempomat, který udržuje jak požadovanou rychlost, tak i vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla.

Sofistikovaný multimediální systém s možností konektivity

Dotykově ovládaný audiosystém umožňuje přístup k aplikacím kompatibilního chytrého telefonu. Přehledně členěný sedmipalcový displej slouží mimo jiné k zobrazení navigace nebo obrazu parkovací kamery.

Charakteristický vzhled SUV značky Suzuki

Design nové Vitary pokračuje v duchu předchozích generací a inspiroval se také ikonickým off-roadem Suzuki Jimny. Nezaměnitelné tradiční rysy SUV Suzuki jsou prezentovány v aktualizované podobě prostřednictvím zcela nového designu karoserie.

Dostatečně komfortní pro nikdy nekončící jízdu

Vaše srdce bude tepat zvědavostí, až se poprvé posadíte za volant a začnete přemýšlet o čase, který s Vitarou strávíte. Budete si hovět v prostorném a útulném interiéru, jenž Vás dokonale obklopí. Jakmile Vitaru nastartujete, pocítíte sílící vzrušení z pomyšlení na všechna místa, která toužíte navštívit. Vaše srdce již míří vstříc příštímu cíli.

Přístrojový štít

Mezi otáčkoměrem na levé a tachometrem na pravé straně přístrojového panelu je umístěn informační displej. Ten zobrazuje informace, jako jsou okamžitá a průměrná spotřeba paliva, venkovní teplota, jízdní režim AllGrip nebo signalizace parkovacích senzorů. Dále také zahrnuje nápovědu pro řazení rychlostních stupňů, která řidiči radí optimální okamžik pro změnu převodového stupně tak, aby byla zajištěna co nejnižší spotřeba.

Výškově a podélně nastavitelný volant

Volant umožňuje nastavení v rozsahu 36 mm v podélném směru a 40 mm na výšku. V kombinaci s výškově nastavitelným sedadlem tak najdou optimální pohodlí za volantem řidiči nejrůznějších postav.

Páčky pro manuální řazení - šestistupňová automatická převodovka

Změnu převodového stupně lze snadno a rychle provést pomocí páček na spodní straně volantu. Díky ručnímu řazení získá jízda sportovní náboj a stane se stejně zábavnou jako s manuální převodovkou.

Kvalitní a komfortní sedadla

Přední sedadla zajišťují vynikající oporu těla řidiče a spolujezdce jak v terénu, tak na klikatých silnicích. Zadní sedadla jsou navržena pro maximální pohodlí posádky.

Automatické stěrače a světla

Stěrače se automaticky zapnou a vypnou v závislosti na intenzitě deště a rychlosti vozidla. Světlomety vpředu i vzadu se samočinně rozsvěcí a zhasínají podle intenzity okolního světla. Pro optimální funkci snímá senzor situaci nejen před vozidlem, ale i nad ním. Pokud auto vjíždí do dlouhého temného tunelu, systém světla automaticky rozsvítí. Pokud ale vozidlo vjede jen do krátkého tunelu, zůstanou světla zhasnutá. Systém funguje tak, že senzor směřující vzhůru sice detekuje tmu, ale čidlo směřující vpřed snímá světlo na konci tunelu.

Silné hnací ústrojí pro zábavnou jízdu

Motor, převodovka a další části hnacího řetězce harmonicky spolupracují, aby zajistily maximální výkon. Jednotlivé komponenty se navzájem doplňují a vytvářejí dokonalou souhru – někdy silnou, jindy sportovní. Řízení Vitary je jedinečným požitkem, který bude chtít zkusit každý.

BOOSTERJET 1.4 - 103 kW/5500 ot./min

Výkon a efektivita – to je motor 1.4 l s turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu. Bez ohledu na podmínky vyniká BOOSTERJET silou a zároveň vynikající spotřebou paliva. Okamžité zrychlení je zárukou agilní jízdy s dostatkem točivého momentu na dálnici i v terénu.

Nová šestistupňová automatická převodovka - Precizní řídicí jednotka řazení zlepšuje odezvu v nízkých rychlostech, při rozjezdu nebo ve stoupání a snižuje otáčky motoru při jízdě vysokou rychlostí. Kromě toho byla oblast zamykání hydrodynamického měniče rozšířena pro svižnější akceleraci, nižší spotřebu paliva a lepší akustický komfort. Řadit lze i v manuálním režimu páčkami řazení na spodní straně volantu.

Šestistupňová manuální převodovka - Optimalizované převodové poměry snižují spotřebu paliva a umocňují jízdní dynamiku. Vybavení převodovky pečlivě vyladěným protizávažím zajišťuje dokonalý pocit z řazení. Zvýšená tuhost skříně převodovky potlačuje přenos hluku a vibrací.

Spotřeba paliva a emise CO2

Nová Vitara S s motorem 1,4 BOOSTERJET se chlubí skvělou dynamikou a nízkou spotřebou paliva, mimo jiné díky lehké konstrukci a standardně dodávanému systému Auto Stop Start, který vypíná motor při zastavení například na semaforech. Za dokonalou hospodárností stojí dále optimalizace poháněcího ústrojí a vývoj zcela nových převodovek. K dispozici je šestistupňová manuální převodovka anebo šestistupňová automatická převodovka. Nová Vitara 1.4 BOOSTERJET s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje kombinované spotřeby 5,2 l/100 km.

Pohon všech kol bývá v souvislosti se spotřebou paliva a emisemi obvykle vnímán jako škůdce. Sofistikovaný systém AllGrip automobilky Suzuki ovšem dovoluje i verzím 4x4 dosahovat pozoruhodně nízkých hodnot spotřeby a emisí CO2, které u Vitary S s manuální převodovkou činí pouhých 5,4 l/100 km v kombinovaném režimu a 127 g CO2/km a s automatickou převodovkou 5,5 l/100 km a 128 g CO2/km.

AllGrip - Užijte si potěšení z jízdy

Bez ohledu na povrch vozovky poskytuje Vitara vždy maximální přilnavost – nepotřebujete ovládat žádné speciální techniky jízdy. Sofistikovaná technika Vitary v čele s vylepšenou technologií 4×4 AllGrip dělá z řízení skutečný požitek. Ať už je silnice jakákoli, Vitara si bude vždy počínat se suverénní lehkostí. Systém pohonu 4×4 AllGrip nabízí řidiči čtyři jízdní režimy – Auto, Sport, Snow a Lock. Tyto jednotlivé režimy lze volit pomocí jednoduchého ovladače na středové konzole, který kombinuje volbu otáčením nebo stiskem.

Auto

Za běžných okolností udržuje režim Auto pohon předních kol. Pokud ovšem elektronika zaznamená prokluz pneumatik, systém se samočinně přepne do režimu 4×4. Tím, že se pohon všech kol spíná pouze tehdy, je-li to opravdu nutné, je zajištěna co nejnižší spotřeba paliva. Režim Auto poskytuje jistotu v případě náhlé změny počasí, jako jsou například přeháňky.

Sport

Režim Sport aktivně využívá pohon 4×4 pro dosažení co nejlepší výkonnosti v ostrých zatáčkách a na klikatých silnicích. Současně se v režimu Sport upraví charakteristika plynového pedálu a křivka točivého momentu pro lepší odezvu motoru a u verzí s automatickou převodovkou jsou udržovány vyšší otáčky. Všechny tyto funkce společně zajišťují dynamickou jízdu, k níž přispívají i potlačené reakce stabilizačního systému ESP®, respektující sportovní jízdní styl.

Lock

V jízdním módu Lock se točivý moment motoru rovnoměrně rozděluje mezi přední a zadní kola za účelem maximální možné trakce. Pokud vozidlo uvízne, jsou zásahy stabilizačního systému ESP® a dalších elektronických funkcí optimalizovány pro vyproštění například z hlubokého sněhu nebo bahna. Prokluzující kola jsou přibrzďována, čímž je točivý moment motoru přesměrován ke kolům s dobrou přilnavostí. Režim Lock se automaticky přepne do režimu Snow v rychlostech nad 60 km/h.

Snow

Režim Snow poskytuje optimální konfiguraci pohonu pro kluzké povrchy, jako jsou sníh, led nebo bláto. Na základě polohy plynového pedálu a signálů z řízení systém předchází smyku ještě předtím, než nastane, a směřuje točivý moment motoru k zadním kolům pro zajištění ideální trakce. Systém ESP® zasahuje dříve, aby pomohl k co nejlepší stabilizaci vozidla. Díky spolehlivému režimu Snow můžete relaxovat a užívat si jízdu i za nepříznivých podmínek, protože vozidlo zůstává bezpečně ovladatelné.

Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)

Pokud vozidlo sjíždí prudký svah a brzdění motorem není dostatečně účinné, asistent sjíždění svahu začne automaticky přibrzďovat a udržuje vozidlo v nízkých rychlostech. To umožňuje řidiči plně se soustředit na řízení (standardně pro modely AllGrip).

Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)

Funkce HHC umožňuje pohodlné rozjetí do kopce bez rizika couvnutí. Pokud řidič po zastavení v kopci uvolní brzdový pedál, systém udrží po dobu až 2 sekund tlak v brzdovém systému. Při rozjezdu řídicí jednotka tlak postupně snižuje a řidič tak má dostatek času přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.

Systém nouzového brzdění (RBS – Radar Brake Support)

Systém RBS využívá odraz mikrovlnného radarového senzoru, umístěného v přední části vozidla, k zajištění činnosti následujících čtyř moderních bezpečnostních funkcí.

1. Varování

Systém detekuje vozidlo před sebou a pokud hrozí riziko kolize, varuje řidiče, aby začal brzdit. Citlivost systému, tedy čas spuštění výstrahy, lze nastavit na úrovně FAR (daleko) a NEAR (blízko).

Podmínky činnosti systému

U statické překážky systém pracuje v rozsahu rychlosti vozidla přibližně 5–80 km/h.
U pohybující se překážky systém pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.

2. Automatická světelná signalizace brzdění

Pokud vznikne riziko srážky, systém řidiče upozorní světelnou signalizací, aby začal brzdit.

Podmínky činnosti systému

Pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.

3. Brzdový asistent

Pokud je detekováno vpředu jedoucí vozidlo a hrozí vysoké riziko kolize, systém zvýší brzdnou sílu během panického brzdění, čímž napomůže k odvrácení střetu nebo snížení jeho následků.

Podmínky činnosti systému

Pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.

4. Automatické brzdění

Pokud je detekováno vozidlo vpředu a systém usoudí, že je kolize nevyhnutelná, automaticky zabrzdí s cílem zabránit nehodě nebo zmírnit její následky.

Podmínky činnosti systému

U statické překážky systém pracuje v rozsahu rychlosti vozidla přibližně 5–30 km/h.
U pohybující se překážky systém pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.


UPOZORNĚNÍ

■ Radar Brake Support nemusí v některých situacích pracovat správně. ■ Systém nemusí být schopen zabránit kolizi nebo zmírnit následky nehody v závislosti na typu překážky, počasí, situaci na vozovce nebo dalších okolnostech. ■ Systém nemusí pracovat, pokud ridic provede úhybný manévr pomocí volantu nebo plynového pedálu. ■ Schopnost systému Radar Brake Support detekovat překážky a kontrolovat pohyb vozidla má své limity. Prosíme, nespoléhejte na systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy. ■ Prečtěte si prosím uživatelskou příručku, která obsahuje informace důležité pro Vaši bezpečnost. ■ Pro podrobnější informace kontaktujte autorizovaného prodejce Suzuki.

layer image
VIDEO - Princip fungování RBS (anglicky)

Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)

Systém ACC využívá tempomatu společně s radarovým čidlem RBS. Mikrovlnný radar měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pro zachování dlouhého, středního nebo krátkého odstupu, který si řidič volí podle vlastních preferencí, systém automaticky zrychluje či zpomaluje vozidlo, čímž zvyšuje cestovní komfort.

1. Konstantní rychlost

Pokud je dostatečný odstup od vpředu jedoucího vozidla, Vitara udržuje konstantní nastavenou rychlost.

2. Zpomalování

Jestliže vozidlo vpředu jede nižší rychlostí než Vitara, nastavená rychlost Vitary se automaticky sníží tak, aby byl zachován bezpečný rozestup.

3. Zrychlování

Pokud vozidlo vpředu opustí původní jízdní pruh a před Vitarou tak vznikne dostatečný prostor, rychlost se automaticky zvýší na původní nastavenou hodnotu.

layer image

VIDEO - Princip fungování ACC (anglicky)

Automatická signalizace při nouzovém brzdění

Výstražná směrová světla se automaticky spustí při rychlostech vyšších než 55 km/h v situaci, kdy řidič začne znenadání intenzivně brzdit. Včas tak varují vzadu jedoucí vozidla před nebezpečím.

1. Náhlé brzdění při rychlosti vyšší než 55 km/h.
2. Výstražná směrová světla se automaticky spustí a varují vozidla vzadu před nebezpečím.
3. Uvolněním brzdového pedálu se varování vypne.

Suzuki Smartphone audio

Sedmipalcový dotykový displej umožňuje intuitivní ovládání audia, hands-free a navigačního systému. Řidič také může připojit kompatibilní chytrý telefon a přes displej vozidla pak ovládat mobilní aplikace. Funkce jsou na obrazovce soustředěny do čtyř základních oblastí – poslech, volání, jízda a připojení.

Po připojení chytrého telefonu kompatibilního s  technologií MirrorLink™ pomocí USB kabelu může řidič ovládat mobilní aplikace komfortně přes displej vozidla.
Na displeji lze zobrazit pohled zadní kamery, který řidiči pomáhá s orientací při couvání.

Zavazadlový prostor

Vitara nabízí velký zavazadlový prostor o objemu 375 litrů. Pohodlně do něj naložíte například golfový bag bez nutnosti sklopení zadních opěradel. Variabilní podlaha a zadní sedadla dělená v poměru 60 : 40 navíc nabízejí celou řadu konfigurací. Pro snadnější manipulaci s nákladem byla snížena hrana nákladového prostoru.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace