Cena včetně DPH: ABS version 329 900 Kč
Technické parametry
typ motoru | čtyřdobý kapalinou chlazený V-twin, 90°, DOHC |
zdvihový objem (cm3) | 1037 |
vrtání x zdvih (mm) | 100x66 |
max. výkon (kW/PS) | 79/107 při 8500 min-1 |
max. kroutící moment (Nm) | 100 při 6000 min-1 |
spouštěč | elektrický |
objem nádrže (l) | 20 |
spotřeba (l/100 km) | 4,8 |
převodovka/sek.převod | 6 rychlostí/řetěz |
rozměry délka/šířka/výška (mm) | 2265/940/1465 |
rozvor (mm) | 1555 |
světlá výška (mm) | 160 |
výška sedla (mm) | 850 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 247 |
odpružení předního kola | Teleskopická vidlice USD, vinutá pružina, olejový tlumič |
odpružení zadního kola | Kyvná vidlice s přepákováním, vinutá pružina, olejový tlumič |
brzdy přední | kotoučová, dvojitá |
brzdy zadní | kotoučová |
pneumatiky přední | 110/80 R19 M/C 59V bezdušová |
pneumatiky zadní | 150/70 R17 M/C 69V bezdušová |
emisní norma | Euro 5 |
emise CO2 (g/km) | 112 |
bezpečnostní zapalování SAIS | Ano |
Historie řady V-STROM
Historie řady V-Strom se začala psát v roce 2002 s modelem V-Strom 1000 (DL1000) - s
novou generací sportovně cestovních motocyklů. Jeho motor, vycházející z vodou chlazeného
4-dobého dvouválce do V (90 stupňů, DOHC, 4 ventily na válec), používaného ve sportovních
cestovních modelech, měl upravené výkonové charakteristiky v nízkých a středních otáčkách a
byl zabudován do dvojitého páteřového rámu z lehké slitiny. Motocykl byl vybaven
polokapotáží, která poskytovala špičkovou ochranu před větrem při jízdě ve vzpřímené jízdní
pozici. Název modelu kombinuje “V” z “V-motoru” a “Strom” (zkratka pro “a stream of
storm”). V-Strom 1000 si získal mnoho příznivců jako univerzální cestovní stroj, který nabízí
sportovní výkon spolu s typickou výkonovou charakteristikou, kterou mohou nabídnout
výhradně dvouválce do V. V roce 2004 byla řada doplněna o V-Strom 650 (DL650) se stejným
typem motoru jako litrový model. Suzuki pokračovala v produkci modelu 650cm3 a následně
jej kompletně přepracovala v letech 2012 a 2017. Model dále pokračoval v tradici jako velmi
populární lehký sportovně cestovní motocykl střední třídy.
Model 1000 cm3 byl kompletně přepracován v roce 2013. Vrtání motoru bylo zvětšeno z 98
mm na 100 mm a tím pádem došlo ke zvětšení objemu motoru z 996 cm3 na 1037 cm3.
Model byl vybaven nejmodernějšími elektronickými systémy a jako první model Suzuki
začal používat i systém kontroly trakce. Styling s typickým zobákem zahrnuje prvky jak z
legendárního pouštního speciálu DR-Z, tak z velkoobjemového cestovního endure DR-BIG. Styl
s typickým zobákem značka Suzuki použila i u ostatních modelů řady V-Strom – V-Strom 650 a
V-STROM 250. V-Strom 1050 model 2020 dostal zobák ještě ostřejšího tvaru, tak aby
navazoval na dědictví svých předchůdců a přesto se perfektně hodil pro špičkový model nové
generace řady V-STROM.
Koncepce
Konceptem pro 2020 V-STROM 1050 je “The Master of Adventure.” Motocyklisté se chtějí
pohybovat kdekoliv, užívat si jízdu na horských silnicích a nikdy se nevzdávat. Při konstrukci
tohoto motocyklu měla Suzuki tato přání a sny vždy na paměti.
Jakožto jeden z nejoblíbenějších motocyklů musí nabídnout naprostou vyváženost výkonu,
zpětné vazby atd. Vybavený nejnovějšími elektronickými řídicími systémy (Suzuki Intelligent
Ride System), vylepšeným dvouválcem do V a opatřený skutečně výrazným stylingem.
Suzuki považovala za důležité zvýšení jízdního pohodlí díky uvolněnější jízdní pozici bez
zbytečných nároků na jezdce. Suzuki použila nejnovější 6ti směrovou, 3 osou IMU pro
získání co nejpřesnějších dat o poloze a pohybu motocyklu, která jsou využita pro
ovládání systémů, jako je systém řízení brzdného účinku v závislosti na poloze
motocyklu, asistent rozjezdu do kopce a asistent pro sjíždění svahů.
Tento motocykl se musí stát všeobecně oblíbeným mezi motocyklisty po celém světě. To
byl koncept, který se promítl do konstrukce nového V-STROM 1050. Dobrodružství vyžaduje
cit pro divokost a inteligenci – a to chce drsný motocykl. Stejné kvality jsou vyžadovány od
obou – jezdce i motocyklu.
Pro nový V-Strom 1050XT bylo inovováno více než 450 komponent.
Výkon
Osvědčený Suzuki V-twin
Vylepšený kapalinou chlazený, DOHC, 1037cm3 90° V-twin. Splňuje emisní předpisy Euro 5
při dosažení vysokého výkonu a zachování nízké spotřeby paliva. Motor příjemně duní v
nízkých otáčkách, poskytuje silnou a lineární křivku krouticího momentu ve středních
otáčkách a špičkový výkon v otáčkách vysokých. Takto upravený motor vždy podrží jezdce
při jízdě ve městě, po vesnických silnicích, klikatých horských cestách, polních cestách i na
dálnicích.
Tempomat
Nově použitý tempomat udržuje nastavenou rychlost motocyklu bez toho, aby jí jezdec
musel regulovat, což pomáhá snížit jeho únavu na dlouhých cestách. Nový model využívá
technologie jako ride-by-wire ovládání plynu a přeprogramovanou řídicí jednotku ECM,
což umožňuje jednoduché začlenění tempomatu. Rychlost lze nastavit v rozpětí cca 50 –
160 km/h při zařazeném 4. a vyšším rychlostním stupni.
Spínač na pravém řídítku slouží k přepnutí systému tempomatu do standby režimu,
přepínač na levém řídítku (nahoru/dolů) slouží k regulaci rychlosti.
Režim tempomatu se ukončí za určitých podmínek, jako je použití brzd, stisknutí páčky
spojky, řazení, přidání plynu ze zcela zavřené polohy, pokud rychlost motocyklu klesne
pod 50 km/h, na 3. nebo nižší rychlostní stupeň nebo při prokluzu pneu.
Po zrušení se může jezdec znovu vrátit na rychlost nastavenou v okamžiku zrušení
stisknutím tlačítka "RES".
Ride-by-wire ovládání plynu
Nově použitý ride-by-wire systém ovládání plynu je lehčí, kompaktnější a s větším
průměrem (49mm oproti 45mm) než předchozí mechanický systém. Kompletně
elektronicky ovládaný systém nepoužívá žádná lanka. Tělesa vstřikovačů jsou
samostatná pro přední a zadní válec. Každé těleso vstřikovačů používá jednu škrticí
klapku. Škrticí klapky předního a zadního válce jsou natáčeny nezávisle na sobě
samostatnými motory pro přesnější řízení.
Když jezdec ovládá plynovou rukojeť, jsou elektrické signály ze snímače polohy
akcelerátoru, snímače zařazené rychlosti a snímače polohy klikové hřídele přenášeny
systémem ride-by-wire. Řídicí jednotka ECM zpracovává rozsáhlá data zahrnující polohu
akcelerátoru, polohu klikové hřídele, zařazenou rychlost, otáčky motoru, otáčky
předního a zadního kola a obsah kyslíku ve výfukových plynech (údaje z lambda sondy)
za účelem dodávky optimálního množství vzduchu pomocí natočení škrticí klapky.
Při jízdě extrémně nízkou rychlostí přispívá nový systém ke stabilnějšímu volnoběhu.
Systém poskytuje lineární odezvu na natočení plynové rukojeti při nízké hladině emisí.
Každý válec je opatřen jedním vstřikovačem umístěným v sacím potrubí za škrticí
klapkou (na straně motoru). V-STROM 1050 používá 10ti otvorové vstřikovače. To
přispívá k lepšímu rozprášení paliva a zlepšuje účinnost spalování.
Systém elektronického ovládání plynu ride-by-wire nabízí lehký pocit ovládání, který je
přirozený a lineární stejně jako u konvenční škrticí klapky.
Plynovou rukojeť (vlastní gumový grip a trubku) lze oddělit od snímače, aby bylo možné
rukojeti snadno vyměnit za vyhřívané.
SDMS (Suzuki Drive Mode Selector)
Suzuki Drive Mode Selector je systém, který jezdci umožňuje výběr ze tří výkonových
charakteristik motoru (A, B, a C).
A mode - ostrá reakce na plyn.
B mode - méně ostrá reakce.
C mode - nejjemnější reakce.
SDMS také spolupracuje se systémem kontroly trakce. SDMS není k dispozici pro verzi 35kW.
Systém kontroly trakce
Nový V-STROM 1050 využívá vylepšený systém kontroly trakce, který poskytuje jezdci větší
jistotu při jízdě za různých podmínek a současně přispívá ke snížení stresu a únavy. Počet
režimů se zvýšil na tři plus je možné kontrolu trakce vypnout, aby to vice vyhovovalo různým
požadavkům jezdce.
Systém kontroly trakce
Systém kontroly trakce průběžně monitoruje data ze snímače otáček předního a
zadního kola, snímače natočení plynové rukojeti, snímače polohy klikové hřídele a
snímače zařazené rychlosti. Pokud je detekován prokluz kola, systém okamžitě
omezí výkon motoru změnou časování zapalování a snížením dodávky vzduchu.
Jezdec si může vybrat ze tří režimů plus je možné systém vypnout. Režimy 1, 2 a 3 se liší
stupněm velikosti zásahu. Režim 1 je určen pro sportovní jízdu s minimálními zásahy ze
strany systému. Režim 3 je určený pro podmínky, kdy je mokro a chladno. Režim 2
představuje vyvážený režim určený pro jízdu ve městě a za ideálních jízdních podmínek.
Tlačítko pro volbu režimů je na levém řídítku a umožňuje změnu režimů i za jízdy při
zavřeném plynu.
Systém řídí přenos výkonu hladce a přirozeně. Neovlivňuje tedy sportovní styl jízdy, ani
když je zapnutý.
Vačkové hřídele a časování
Profil sacích i výfukových vaček byl upraven tak, aby se
zvýšil zdvih ventilů. Časování bylo změněno tak, aby se
zmenšilo překrytí ventilů. To zlepšuje účinnost spalování
a přispívá k vyššímu výkonu a nižší spotřebě paliva.
Písty a pístní kroužky
Kované písty o průměru 100mm mají vysokou pevnost při nízké hmotnosti. Vrchní část
pístu je anodizována pro zvýšení životnosti. Systém tří pístních kroužků maximálně
snižuje průnik spalin a účinně přenáší tlak na ojnici a klikovou hřídel.
Úkos hrany otvoru pro pístní čep upravuje rozložení zatížení otvoru. Tím dochází ke
snížení namáhání koruny pístu a k prodloužení jeho životnosti.
Dvě zapalovací svíčky na válec
Každý z válců je osazen dvěma iridiovými zapalovacími svíčkami. Vzájemně nezávislé
časování zapalování přispívá k vyšší účinnosti spalování, vyššímu výkonu, lineárnější
odezvě na plyn, snadnějšímu startování motoru a stabilnějšímu volnoběhu.
Každý válec využívá dvě zapalovací svíčky. Primární zapalovací svíčka je umístěna ve
středu spalovacího prostoru, sekundární potom na straně. Primární zapalovací svíčka
pracuje v celém rozsahu otáček, sekundární je využívána zejména pro zlepšení spalování
v nízkých otáčkách a rovněž pomáhá vyhladit výkonovou charakteristiku. Lepší účinnost
spalování přispívá ke snížení spotřeby paliva.
Přímé zapalovací cívky umožňují nezávislé řízení časování zapalování. Výsledkem je
vysoký výkon v nízkých otáčkách a nízké emise.
Systém low RPM assist
Systém low RPM assist monitoruje a automaticky zvýší otáčky motoru při rozjezdu
nebo při pomalé jízdě. Systém ulehčuje jezdci rozjezd z místa a manévrování v hustém
městském provozu nebo na parkovišti. Systém ovládání plynu ride-by-wire umožňuje
přesnější řízení systému v nízkých otáčkách.
ECM
Přeprogramovaná řídicí jednotka ECM (Engine Control
Module) poskytuje špičkové řízení motoru a má
optimalizované nastavení pro plnění normy Euro 5.
ECM
Systém Suzuki Easy Start
Systém Suzuki Easy Start System umožňuje jezdci
jednoduše nastartovat motor pouhým jedním
stisknutím tlačítka a to za jakýchkoliv povětrnostních
podmínek nebo stavu motoru —zahřátý nebo studený.
Není nutné držet tlačítko startéru až do nastartování
motoru. Proces je řízen ECM tak, že se startér zastaví
automaticky po nastartování motoru.
Systém Suzuki Easy Start
Suzuki Assist Clutch System (SACS)
Suzuki Assist Clutch System (SACS) pracuje jako
asistent, který zmenšuje sílu potřebnou pro stisknutí
páčky spojky a přispívá tak ke snížení únavy na
dlouhých cestách.
SACS pracuje i jako antihopingová spojka protože
umožňuje částečný prokluz a tedy lehčí řazení na nižší
rychlostní stupně.
Suzuki Assist Clutch System (SACS)
Kapalinou chlazený olejový chladič
Nový V-STROM 1050 používá kapalinou chlazený chladič oleje. Je umístěný za olejovým
filtrem, je lehký a kompaktní. Kapalinou chlazený chladič oleje přispívá k dokonalému
mazání výkonnějšího motoru.
Nový chladič má zvýšenou chladicí kapacitu z 22,7 kW
na 26,1 kW v souladu s vyšším výkonem motoru.
Chladič
Výfukový systém
Velkoobjemový katalyzátor snižuje emise uhlovodíků, oxidu uhelnatého a oxidů dusíku
tak, aby V-STROM 1050 plnil normu Euro 5.
Výfukový systém
Podvozek
Konstrukce podvozku
Lehký a kompaktní podvozek je základním faktorem pro vybudování zábavného a komfortního
charakteru V-STROMu. Úzká konstrukce dvouválce do V umožňuje i štíhlou konstrukci V-STROMu
a to i s použitím palivové nádrže o objemu 20L a včetně bezproblémového došlápnutí na zem. VStrom
byl navržen s ohledem na snadné používání a jezdci tak nic nebrání v pohodlném posezu.
Rám a kyvná vidlice
Lehký dvojitý páteřový rám z hliníkové slitiny zajišťuje optimální vyvážení tuhosti z
pohledu stability a ovladatelnosti. Z hliníkové slitiny je rovněž kyvná vidlice, která též
přispívá k podpoře stability a ovladatelnosti.
Takto výkonný rám zajišťuje vše, co jezdec potřebuje – vysokou stabilitu při jízdě v
přímce, přirozenou schopnost plynule zatáčet, vynikající trakci a vysokou tuhost
potřebnou při jízdě se spolujezdcem nebo se zavazadly.
Rozměry a ergonomie
Velký prostor pro nohy a vysoká řídítka přispívají k pohodlné jízdní pozici a snížení
únavy při dlouhých jízdách.
Vysoká stabilita díky rozvoru 1 555 mm.
Inertial Measurement Unit (IMU)
Nová jednotka inertial measurement unit (IMU) pracuje v 6ti směrech, podél 3 os oproti
5ti osám u předchozího systému. To umožňuje detekovat náklony a otáčení motocyklu
ve všech směrech na základě úhlové rychlosti a zrychlení.
Nový vysokovýkonná 6ti směrová jednotka IMU od firmy Bosch kombinuje 3-osý snímač
úhlové rychlosti (gyroskop) a 3-osý snímač zrychlení v jedné kompaktní jednotce.
Systémy, které využívají hodnoty z IMU jsou motion track brake system, asistent
rozjezdu do kopce a asistent sjíždění svahu.
Controller Area Network (CAN)
V-STROM 1050 nově využívá technologii CAN (Controller Area Network).
V-STROM 1050 využívá propojenou informační síť místo standardních vodičů. Tato
nejnovější technologie umožňuje snížit hmotnost a zjednodušit konstrukci a usnadňuje
řízení elektronických systémů.
Výhodou CAN je, že potřebuje méně vodičů než standardní elektrická síť, poskytuje rychlejší přenos dat,
umožňuje ECM komunikovat s ostatními systémy, sdílet velké množství informací a je
současně jediným místem pro diagnostikování závad v celé síti.
Motion track brake systém a kombinovaný brzdový systém
Motion track brake systém kombinuje informace o poloze motocyklu z 6ti směrové a 3
osé jednotky Inertial Measurement Unit (IMU) s údaji o otáčkách předního a zadního
kola. To umožňuje, aby se ABS aktivovalo nejen při přímé jízdě, ale i při jízdě v náklonu.
Po stisknutí páčky nebo sešlápnutí pedálu brzdy systém neustále vyhodnocuje potřebu
zásahu ABS na základě polohy motocyklu a údajů ze snímačů otáček předního a zadního
kola. V případě, že je zásah ABS potřebný, jednotka ABS sníží tlak v brzdovém systému a
dále pokračuje v jeho zvyšování/snižování podle aktuálních adhezních podmínek.
Když tlak v brzdovém systému přední brzdy dosáhne určité hodnoty, kombinovaný
brzdový systém automatický zvýší tlak i v brzdovém systému zadní brzdy za účelem
stabilizace motocyklu.
Motion track brake system monitoruje a vypočítává nejen hodnotu prokluzu na
základě údajů ze snímačů otáček obou kol, ale rovněž ovládá kombinovaný brzdový
systém ve spolupráci s jednotkou ABS s využitím dat z jednotky IMU.
Je použita 6ti směrová a 3osá jednotka IMU, která neustále monitoruje polohu
motocyklu a optimalizuje činnost ABS v závislosti na úhlu náklonu motocyklu.
Podporuje jezdce v situacích jako je náhlé brzdění v zatáčce, kdy mu pomáhá dokončit
zatáčení a pokračovat v jízdě zvoleným směrem.
Kombinovaný brzdový systém optimalizuje tlak v brzdovém systému zadní brzdy, což
přispívá ke stabilizaci motocyklu během zatáčení.
Velikost zpětných rázů ze systému ABS do páčky nebo pedálu brzdy je extrémně
minimalizována.
Systém umožňuje výběr ze 2 stupňů velikosti zásahu ABS. V režimu 1 je zásah ABS
minimální, v režimu 2 zasahuje ABS vice než v režimu 1.
Motion track brake system
Asistent rozjezdu do kopce
Když motocykl zastaví v kopci a zabrzdí, IMU neustále monitoruje polohu motocyklu a
systém automaticky aplikuje zadní brzdu po dobu 30 sekund poté, co jezdec povolí
brzdovou páčku nebo pedál a zabrání tak couvnutí motocyklu. Jezdec se tak může
soustředit na hladký rozjezd.
Když jezdec pustí brzdový pedál nebo páčku, ECU usoudí, že se chce rozjet a začne
pozvolna uvolňovat zadní brzdu. Jezdec může zadní brzdu uvolnit i rychlým
dvojnásobným stiskem páčky přední brzdy.
K vypnutí systému je možné rovněž použít spínač na levém řídítku.
Asistent rozjezdu do kopce
Asistent sjíždění svahů
Nová jednotka IMU neustále monitoruje polohu motocyklu i při sjíždění svahu. Pokud
jezdec použije přední nebo zadní brzdu, řídící jednotka reguluje tlak v okruhu zadní
brzdy tak, aby se předešlo nadzvednutí zadního kola.
Asistent sjíždění svahů
Řízení brzdného účinku v závislosti na zatížení
Tento systém zajišťuje optimální brzdný účinek v závislosti na zatížení. Jednotka ABS se
neustále učí změnám v brzdném zpomalení na základě hodnot hydraulického tlaku, tak
jak se tlak mění se změnou zatížení motocyklu při jízdě se spolujezdcem nebo s nákladem.
Brzdná vzdálenost se mění v závislosti na zatížení. Brzdná vzdálenost je např. delší při
jízdě se spolujezdcem nebo s nákladem oproti jízdě sólo při stejném hydraulickém tlaku
v brzdovém okruhu.
Systém se učí změnám v brzdném zpomalení. Pokud systém zjistí, že se brzdné zpomalení
liší od předchozího, dojde ke kompenzaci brzdného tlaku, takže jezdec pociťuje stabilní
brzdný výkon nezávisle na změnách zatížení.
Systém si pamatuje optimální kombinace hodnot zpomalení a hydraulického tlaku v
brzdovém okruhu.
Brzdná dráha se mění v závislosti na jízdních podmínkách.
Nově tvarované sedlo s nastavitelnou výškou
Výšku sedla lze jednoduše nastavit o 20 mm výše oproti standardní poloze pomocí
nářadí dodávaného s motocyklem. Jednoduše vložte díl uložený pod sedlem spolujezdce
pod sedlo jezdce. Povrch sedla má protiskluzovou povrchovou úpravu. Ne moc tvrdé ani
ne moc měkké. Sedlo poskytuje optimální tuhost pro komfortní jízdu a minimalizování
únavy.
Po umístění sedla do horní polohy není mezi ním a palivovou nádrží téměř žádná
mezera, čímž dochází k zachování kontinuity tvarů. Jako příslušenství je v nabídce i nižší
a vyšší sedlo.
Nově tvarované sedlo s nastavitelnou výškou
Radiální brzdové třmeny
Radiálně uchycené monoblokové brzdové třmeny
TOKICO umožňují přesné dávkování brzdné síly a
poskytují vysoký brzdný výkon.
Přední dvojité plovoucí brzdové kotouče mají průměr
310mm (tloušťka 5mm, nerezová ocel).
Zadní brzdový kotouč má průměr 260 mm a pracuje s
plovoucím brzdovým třmenem s jedním pístkem o
průměru 38mm.
Radiálně uchycené brzdové třmeny
Zadní pérování
Zadní centrální jednotka KYB se spodním přepákováním
používá mechanismus pro nastavování tlaku kapaliny a
předpětí pružiny. Předpětí pružiny lze potom upravit
pro jízdu se spolujezdcem nebo s nákladem bez potřeby
nářadí, jednoduše pootočením seřizovacího prvku.
Je možné nastavit i tlumení odskoku.
Nastavení zadního pérování
Komfort
Multifunkční přístrojový panel
Přístrojový panel je lehký a kompaktní. Díky plně LCD konstrukci má jezdec k dispozici
daleko větší množství informací.
Display je dobře čitelný ve dne i v noci.
Součástí displeje jsou rychloměr, otáčkoměr, indikátor zařazené rychlosti, celkové
počítadlo ujeté vzdálenosti, dvě denní počítadla ujeté vzdálenosti (A, B), okamžitá
spotřeba paliva, průměrná spotřeba paliva, dojezd, palivoměr, teploměr chladicí
kapaliny, teploměr okolní teploty, hodiny, voltmetr, připomenutí servisu, režimy SDMS,
režimy kontroly trakce, režimy ABS, kontrolka tempomatu, kontrolka asistenta
rozjezdu do kopce, indikátor námrazy*, kontrolka blikačů, kontrolka dálkového světla,
kontrolka systému kontroly trakce, kontrolka systému ABS, kontrolka neutrálu.
*Kontrolka námrazy začne blikat pokud okolní teplota poklesne pod 3°C. Pokračuje v blikání po dobu 30 sekund a potom zůstane
svítit doku teplota nestoupne nad 5°C.
Nastavení elektronických systémů
Indikace režimů SDMS, kontroly trakce a ABS je
soustředěna do pravého spodního rohu displeje,
což umožňuje jezdci velmi rychle zkontrolovat
jejich nastavení.
Zobrazení tempomatu
Režim tempomatu se zobrazuje v pravém horním rohu
displeje, tak aby jezdec mohl jednoduše zkontrolovat
nastavenou rychlost.
Rychlost, otáčkoměr a hodiny
Segmentový kruhový digitální otáčkoměr umožňuje
jezdci bez problémů kontrolovat otáčky motoru.
Zařazená rychlost je indikována velkými číslicemi
uprostřed otáčkoměru. Tak může jezdec lehce
porovnávat otáčky motoru a zařazenou rychlost.
Rychlost je indikována číselně v pravém horním rohu.
Jednotky lze přepnout mezi km/h a mph.
Hodiny a okolní teplota jsou zobrazeny trvale.
Kontrolky dálkového světla, blikačů, varovné kontrolky
a další využívají LED.
Spínače a zobrazení režimů na displeji
Tlačítka na levé rukojeti slouží k přepínání režimů a zobrazení funkcí.
Vše se provádí pomocí pouze dvou přepínačů: spínače NAHORU/DOLŮ (který rozlišuje
krátký a dlouhý stisk) a spínače MODE.
MODE - Přepínání režimů
Suzuki Drive Mode Selector (SDMS)
Pomocí přepínače na levé rukojeti Suzuki Drive Mode
Selector (SDMS) je možné zvolit jeden ze 3 režimů (A,B
a C) výkonových charakteristik motoru v závislosti na
jízdních podmínkách a preferencích jezdce. Stisknutím
spodní části tlačítka se režimy mění v pořadí A→B→C.
Po stisknutí horní části tlačítka se režimy mění v pořadí
C→B→A.
Systém kontroly trakce
Systém kontroly trakce je možné vypnout nebo zvolit
jeden ze 3 stupňů citlivosti (režim 1 až režim 3).
Kontrolka systému kontroly trakce “TC” bliká, pokud
systém omezuje výkon motoru. Stisknutím spodní
části tlačítka se režimy mění v pořadí off→1→2→3.
Po stisknutí horní části tlačítka se režimy mění v pořadí
3→2→1→off.
ABS mode
Pomocí přepínače na levé rukojeti je možné zvolit jeden
ze dvou režimů (režim 1 a režim 2) stupně zásahu.
Dlouhým stiskem (vice než 1,5 s) spodní části tlačítka
se zobrazení na indikátoru mění v pořadí 2→1.
Dlouhým stiskem (vice než 1,5 s) horní části tlačítka se
zobrazení na indikátoru mění v pořadí 1→2.
Pravý sdružený přepínač
Tempomat
Tempomat se nastaví do pohotovostního režimu po
stisknutí tlačítka na pravém přepínači.
Požadovaná rychlost se nastaví po stisknutí tlačítka SET
na levém přepínači. Rychlost lze měnit stiskem tlačítka NAHORU/DOLU.
Přední světlomet a blikače
Světlomet produkuje jasné světlo, které rovnoměrně osvětluje povrch vozovky včetně
jejích okrajů.
Celek světlometu má nízkou hmotnost, čímž přispívá ke snížení hmotnosti motocyklu.
V-STROM 1050XT má LED blikače, které jsou lehčí a jasnější. V-STROM 1050 používá u
blikačů klasické žárovky.
Zásuvka 12V
Zásuvka 12V je umístěna pod sedlem spolujezdce. Lze
jí použít pro nabíjení nebo napájení různých
spotřebičů.
*Aby se předešlo vybití akumulátoru, nepoužívejte zásuvku při stojícím motoru.
Ujistěte se, že během volnoběhu je příkon menší než 12W.
Zásuvka USB
Zásuvka USB se nachází na levé straně přístrojového
panelu. Je jí možné použít jako zdroj pro smartphone,
navigaci nebo podobné zařízení.
* Aby se předešlo vybití akumulátoru, nepoužívejte zásuvku při stojícím motoru.
Kryt motoru, padací rám a kryty rukojetí
Kryt motoru (vyrobený z hliníku se saténovým povrchem a úpravou alumite), padací
rám (po obou stranách motoru) a kryty rukojetí přispívají k terénnímu vzhledu
motocyklu.
Kromě ochrany motocyklu poskytují kryt motoru a padací rám motocyklu drsnější
vzhled. Na padací rám je možné umístit mlhovky.
Odolné kryty rukojetí chrání jezdce před větrem, deštěm a odletujícími kamínky.
Plexi štítek
Tvar předního plexi byl rovněž upraven v souladu s celkovým designem exteriéru
motocyklu. Tvar a rozměry jsou výsledkem opakovaných zkoušek v aerodynamickém
tunelu. Výšku lze nastavit v závislosti na výšce jezdce a jeho preferencích.
Plexi štítek je možné jemně nastavit v rozsahu 50 mm na jeden z 11ti zářezů.
*Standardní plexi štítek u modelu V-Strom 1050 je možné nastavit do jedné ze 3 poloh pomocí nářadí ze sady v motocyklu.
Plexi lze nastavit rukou pomocí páčky ve spodní části. Není třeba žádné nářadí.
Držák plexi štítku je vyroben z hliníkové slitiny. Je dostatečně robustní, ale s konstrukcí,
která je funkční a současně I pěkně vypadá.
Hrazda za plexi štítkem se dá využít pro montáž příslušenství.
Hlavní stojan
Hlavní stojan je lehký a poskytuje excelentní předozadní vyvážení. Ulehčuje tak údržbu a
nakládání zavazadel.
Hlavní položky příslušenství
Originální příslušenství pro V-STROM 1050
V-STROM 1050 nabízí širokou nabídku doplňků.
Nabídka obsahuje vice než 50 položek, které Vám umožní odlišit se.