Suzuki - way of life

V-Strom 1050XT

Cena včetně DPH: ABS version 329 900 Kč

Technické parametry

typ motoručtyřdobý kapalinou chlazený V-twin, 90°, DOHC
zdvihový objem (cm3)1037
vrtání x zdvih (mm)100x66
max. výkon (kW/PS)79/107 při 8500 min-1
max. kroutící moment (Nm)100 při 6000 min-1
spouštěčelektrický
objem nádrže (l)20
spotřeba (l/100 km)4,8
převodovka/sek.převod6 rychlostí/řetěz
rozměry délka/šířka/výška (mm)2265/940/1465
rozvor (mm)1555
světlá výška (mm)160
výška sedla (mm)850
pohotovostní hmotnost (kg)247
odpružení předního kolaTeleskopická vidlice USD, vinutá pružina, olejový tlumič
odpružení zadního kolaKyvná vidlice s přepákováním, vinutá pružina, olejový tlumič
brzdy předníkotoučová, dvojitá
brzdy zadníkotoučová
pneumatiky přední110/80 R19 M/C 59V bezdušová
pneumatiky zadní150/70 R17 M/C 69V bezdušová
emisní normaEuro 5
emise CO2 (g/km)112
bezpečnostní zapalování SAISAno

Historie řady V-STROM

Historie řady V-Strom se začala psát v roce 2002 s modelem V-Strom 1000 (DL1000) - s novou generací sportovně cestovních motocyklů. Jeho motor, vycházející z vodou chlazeného 4-dobého dvouválce do V (90 stupňů, DOHC, 4 ventily na válec), používaného ve sportovních cestovních modelech, měl upravené výkonové charakteristiky v nízkých a středních otáčkách a byl zabudován do dvojitého páteřového rámu z lehké slitiny. Motocykl byl vybaven polokapotáží, která poskytovala špičkovou ochranu před větrem při jízdě ve vzpřímené jízdní pozici. Název modelu kombinuje “V” z “V-motoru” a “Strom” (zkratka pro “a stream of storm”). V-Strom 1000 si získal mnoho příznivců jako univerzální cestovní stroj, který nabízí sportovní výkon spolu s typickou výkonovou charakteristikou, kterou mohou nabídnout výhradně dvouválce do V. V roce 2004 byla řada doplněna o V-Strom 650 (DL650) se stejným typem motoru jako litrový model. Suzuki pokračovala v produkci modelu 650cm3 a následně jej kompletně přepracovala v letech 2012 a 2017. Model dále pokračoval v tradici jako velmi populární lehký sportovně cestovní motocykl střední třídy.

Model 1000 cm3 byl kompletně přepracován v roce 2013. Vrtání motoru bylo zvětšeno z 98 mm na 100 mm a tím pádem došlo ke zvětšení objemu motoru z 996 cm3 na 1037 cm3. Model byl vybaven nejmodernějšími elektronickými systémy a jako první model Suzuki začal používat i systém kontroly trakce. Styling s typickým zobákem zahrnuje prvky jak z legendárního pouštního speciálu DR-Z, tak z velkoobjemového cestovního endure DR-BIG. Styl s typickým zobákem značka Suzuki použila i u ostatních modelů řady V-Strom – V-Strom 650 a V-STROM 250. V-Strom 1050 model 2020 dostal zobák ještě ostřejšího tvaru, tak aby navazoval na dědictví svých předchůdců a přesto se perfektně hodil pro špičkový model nové generace řady V-STROM.

Koncepce

Konceptem pro 2020 V-STROM 1050 je “The Master of Adventure.” Motocyklisté se chtějí pohybovat kdekoliv, užívat si jízdu na horských silnicích a nikdy se nevzdávat. Při konstrukci tohoto motocyklu měla Suzuki tato přání a sny vždy na paměti. Jakožto jeden z nejoblíbenějších motocyklů musí nabídnout naprostou vyváženost výkonu, zpětné vazby atd. Vybavený nejnovějšími elektronickými řídicími systémy (Suzuki Intelligent Ride System), vylepšeným dvouválcem do V a opatřený skutečně výrazným stylingem. Suzuki považovala za důležité zvýšení jízdního pohodlí díky uvolněnější jízdní pozici bez zbytečných nároků na jezdce. Suzuki použila nejnovější 6ti směrovou, 3 osou IMU pro získání co nejpřesnějších dat o poloze a pohybu motocyklu, která jsou využita pro ovládání systémů, jako je systém řízení brzdného účinku v závislosti na poloze motocyklu, asistent rozjezdu do kopce a asistent pro sjíždění svahů. Tento motocykl se musí stát všeobecně oblíbeným mezi motocyklisty po celém světě. To byl koncept, který se promítl do konstrukce nového V-STROM 1050. Dobrodružství vyžaduje cit pro divokost a inteligenci – a to chce drsný motocykl. Stejné kvality jsou vyžadovány od obou – jezdce i motocyklu.

Pro nový V-Strom 1050XT bylo inovováno více než 450 komponent.

Výkon

Osvědčený Suzuki V-twin

Vylepšený kapalinou chlazený, DOHC, 1037cm3 90° V-twin. Splňuje emisní předpisy Euro 5 při dosažení vysokého výkonu a zachování nízké spotřeby paliva. Motor příjemně duní v nízkých otáčkách, poskytuje silnou a lineární křivku krouticího momentu ve středních otáčkách a špičkový výkon v otáčkách vysokých. Takto upravený motor vždy podrží jezdce při jízdě ve městě, po vesnických silnicích, klikatých horských cestách, polních cestách i na dálnicích.

Tempomat

Nově použitý tempomat udržuje nastavenou rychlost motocyklu bez toho, aby jí jezdec musel regulovat, což pomáhá snížit jeho únavu na dlouhých cestách. Nový model využívá technologie jako ride-by-wire ovládání plynu a přeprogramovanou řídicí jednotku ECM, což umožňuje jednoduché začlenění tempomatu. Rychlost lze nastavit v rozpětí cca 50 – 160 km/h při zařazeném 4. a vyšším rychlostním stupni.

Spínač na pravém řídítku slouží k přepnutí systému tempomatu do standby režimu, přepínač na levém řídítku (nahoru/dolů) slouží k regulaci rychlosti.

Režim tempomatu se ukončí za určitých podmínek, jako je použití brzd, stisknutí páčky spojky, řazení, přidání plynu ze zcela zavřené polohy, pokud rychlost motocyklu klesne pod 50 km/h, na 3. nebo nižší rychlostní stupeň nebo při prokluzu pneu.

Po zrušení se může jezdec znovu vrátit na rychlost nastavenou v okamžiku zrušení stisknutím tlačítka "RES".

Ride-by-wire ovládání plynu

Nově použitý ride-by-wire systém ovládání plynu je lehčí, kompaktnější a s větším průměrem (49mm oproti 45mm) než předchozí mechanický systém. Kompletně elektronicky ovládaný systém nepoužívá žádná lanka. Tělesa vstřikovačů jsou samostatná pro přední a zadní válec. Každé těleso vstřikovačů používá jednu škrticí klapku. Škrticí klapky předního a zadního válce jsou natáčeny nezávisle na sobě samostatnými motory pro přesnější řízení.

Když jezdec ovládá plynovou rukojeť, jsou elektrické signály ze snímače polohy akcelerátoru, snímače zařazené rychlosti a snímače polohy klikové hřídele přenášeny systémem ride-by-wire. Řídicí jednotka ECM zpracovává rozsáhlá data zahrnující polohu akcelerátoru, polohu klikové hřídele, zařazenou rychlost, otáčky motoru, otáčky předního a zadního kola a obsah kyslíku ve výfukových plynech (údaje z lambda sondy) za účelem dodávky optimálního množství vzduchu pomocí natočení škrticí klapky.

Při jízdě extrémně nízkou rychlostí přispívá nový systém ke stabilnějšímu volnoběhu.

Systém poskytuje lineární odezvu na natočení plynové rukojeti při nízké hladině emisí.

Každý válec je opatřen jedním vstřikovačem umístěným v sacím potrubí za škrticí klapkou (na straně motoru). V-STROM 1050 používá 10ti otvorové vstřikovače. To přispívá k lepšímu rozprášení paliva a zlepšuje účinnost spalování.

Systém elektronického ovládání plynu ride-by-wire nabízí lehký pocit ovládání, který je přirozený a lineární stejně jako u konvenční škrticí klapky.

Plynovou rukojeť (vlastní gumový grip a trubku) lze oddělit od snímače, aby bylo možné rukojeti snadno vyměnit za vyhřívané.

SDMS (Suzuki Drive Mode Selector)

Suzuki Drive Mode Selector je systém, který jezdci umožňuje výběr ze tří výkonových charakteristik motoru (A, B, a C).

A mode - ostrá reakce na plyn.
B mode - méně ostrá reakce.
C mode - nejjemnější reakce.

SDMS také spolupracuje se systémem kontroly trakce. SDMS není k dispozici pro verzi 35kW.

Systém kontroly trakce

Nový V-STROM 1050 využívá vylepšený systém kontroly trakce, který poskytuje jezdci větší jistotu při jízdě za různých podmínek a současně přispívá ke snížení stresu a únavy. Počet režimů se zvýšil na tři plus je možné kontrolu trakce vypnout, aby to vice vyhovovalo různým požadavkům jezdce.

Systém kontroly trakce

Systém kontroly trakce průběžně monitoruje data ze snímače otáček předního a zadního kola, snímače natočení plynové rukojeti, snímače polohy klikové hřídele a snímače zařazené rychlosti. Pokud je detekován prokluz kola, systém okamžitě omezí výkon motoru změnou časování zapalování a snížením dodávky vzduchu.

Jezdec si může vybrat ze tří režimů plus je možné systém vypnout. Režimy 1, 2 a 3 se liší stupněm velikosti zásahu. Režim 1 je určen pro sportovní jízdu s minimálními zásahy ze strany systému. Režim 3 je určený pro podmínky, kdy je mokro a chladno. Režim 2 představuje vyvážený režim určený pro jízdu ve městě a za ideálních jízdních podmínek.

Tlačítko pro volbu režimů je na levém řídítku a umožňuje změnu režimů i za jízdy při zavřeném plynu.

Systém řídí přenos výkonu hladce a přirozeně. Neovlivňuje tedy sportovní styl jízdy, ani když je zapnutý.

Vačkové hřídele a časování

Profil sacích i výfukových vaček byl upraven tak, aby se zvýšil zdvih ventilů. Časování bylo změněno tak, aby se zmenšilo překrytí ventilů. To zlepšuje účinnost spalování a přispívá k vyššímu výkonu a nižší spotřebě paliva.

Písty a pístní kroužky

Kované písty o průměru 100mm mají vysokou pevnost při nízké hmotnosti. Vrchní část pístu je anodizována pro zvýšení životnosti. Systém tří pístních kroužků maximálně snižuje průnik spalin a účinně přenáší tlak na ojnici a klikovou hřídel.

Úkos hrany otvoru pro pístní čep upravuje rozložení zatížení otvoru. Tím dochází ke snížení namáhání koruny pístu a k prodloužení jeho životnosti.

Dvě zapalovací svíčky na válec

Každý z válců je osazen dvěma iridiovými zapalovacími svíčkami. Vzájemně nezávislé časování zapalování přispívá k vyšší účinnosti spalování, vyššímu výkonu, lineárnější odezvě na plyn, snadnějšímu startování motoru a stabilnějšímu volnoběhu.

Každý válec využívá dvě zapalovací svíčky. Primární zapalovací svíčka je umístěna ve středu spalovacího prostoru, sekundární potom na straně. Primární zapalovací svíčka pracuje v celém rozsahu otáček, sekundární je využívána zejména pro zlepšení spalování v nízkých otáčkách a rovněž pomáhá vyhladit výkonovou charakteristiku. Lepší účinnost spalování přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Přímé zapalovací cívky umožňují nezávislé řízení časování zapalování. Výsledkem je vysoký výkon v nízkých otáčkách a nízké emise.

Systém low RPM assist

Systém low RPM assist monitoruje a automaticky zvýší otáčky motoru při rozjezdu nebo při pomalé jízdě. Systém ulehčuje jezdci rozjezd z místa a manévrování v hustém městském provozu nebo na parkovišti. Systém ovládání plynu ride-by-wire umožňuje přesnější řízení systému v nízkých otáčkách.

ECM

Přeprogramovaná řídicí jednotka ECM (Engine Control Module) poskytuje špičkové řízení motoru a má optimalizované nastavení pro plnění normy Euro 5.

ECM

Systém Suzuki Easy Start

Systém Suzuki Easy Start System umožňuje jezdci jednoduše nastartovat motor pouhým jedním stisknutím tlačítka a to za jakýchkoliv povětrnostních podmínek nebo stavu motoru —zahřátý nebo studený. Není nutné držet tlačítko startéru až do nastartování motoru. Proces je řízen ECM tak, že se startér zastaví automaticky po nastartování motoru.

Systém Suzuki Easy Start

Suzuki Assist Clutch System (SACS)

Suzuki Assist Clutch System (SACS) pracuje jako asistent, který zmenšuje sílu potřebnou pro stisknutí páčky spojky a přispívá tak ke snížení únavy na dlouhých cestách.

SACS pracuje i jako antihopingová spojka protože umožňuje částečný prokluz a tedy lehčí řazení na nižší rychlostní stupně.

Suzuki Assist Clutch System (SACS)

Kapalinou chlazený olejový chladič

Nový V-STROM 1050 používá kapalinou chlazený chladič oleje. Je umístěný za olejovým filtrem, je lehký a kompaktní. Kapalinou chlazený chladič oleje přispívá k dokonalému mazání výkonnějšího motoru.

Nový chladič má zvýšenou chladicí kapacitu z 22,7 kW na 26,1 kW v souladu s vyšším výkonem motoru.

Chladič

Výfukový systém

Velkoobjemový katalyzátor snižuje emise uhlovodíků, oxidu uhelnatého a oxidů dusíku tak, aby V-STROM 1050 plnil normu Euro 5.

Výfukový systém

Podvozek

Konstrukce podvozku

Lehký a kompaktní podvozek je základním faktorem pro vybudování zábavného a komfortního charakteru V-STROMu. Úzká konstrukce dvouválce do V umožňuje i štíhlou konstrukci V-STROMu a to i s použitím palivové nádrže o objemu 20L a včetně bezproblémového došlápnutí na zem. VStrom byl navržen s ohledem na snadné používání a jezdci tak nic nebrání v pohodlném posezu.

Rám a kyvná vidlice

Lehký dvojitý páteřový rám z hliníkové slitiny zajišťuje optimální vyvážení tuhosti z pohledu stability a ovladatelnosti. Z hliníkové slitiny je rovněž kyvná vidlice, která též přispívá k podpoře stability a ovladatelnosti.

Takto výkonný rám zajišťuje vše, co jezdec potřebuje – vysokou stabilitu při jízdě v přímce, přirozenou schopnost plynule zatáčet, vynikající trakci a vysokou tuhost potřebnou při jízdě se spolujezdcem nebo se zavazadly.

Rozměry a ergonomie

Velký prostor pro nohy a vysoká řídítka přispívají k pohodlné jízdní pozici a snížení únavy při dlouhých jízdách.

Vysoká stabilita díky rozvoru 1 555 mm.

Inertial Measurement Unit (IMU)

Nová jednotka inertial measurement unit (IMU) pracuje v 6ti směrech, podél 3 os oproti 5ti osám u předchozího systému. To umožňuje detekovat náklony a otáčení motocyklu ve všech směrech na základě úhlové rychlosti a zrychlení.

Nový vysokovýkonná 6ti směrová jednotka IMU od firmy Bosch kombinuje 3-osý snímač úhlové rychlosti (gyroskop) a 3-osý snímač zrychlení v jedné kompaktní jednotce.

Systémy, které využívají hodnoty z IMU jsou motion track brake system, asistent rozjezdu do kopce a asistent sjíždění svahu.

Controller Area Network (CAN)

V-STROM 1050 nově využívá technologii CAN (Controller Area Network).

V-STROM 1050 využívá propojenou informační síť místo standardních vodičů. Tato nejnovější technologie umožňuje snížit hmotnost a zjednodušit konstrukci a usnadňuje řízení elektronických systémů.

Výhodou CAN je, že potřebuje méně vodičů než standardní elektrická síť, poskytuje rychlejší přenos dat, umožňuje ECM komunikovat s ostatními systémy, sdílet velké množství informací a je současně jediným místem pro diagnostikování závad v celé síti.

Motion track brake systém a kombinovaný brzdový systém

Motion track brake systém kombinuje informace o poloze motocyklu z 6ti směrové a 3 osé jednotky Inertial Measurement Unit (IMU) s údaji o otáčkách předního a zadního kola. To umožňuje, aby se ABS aktivovalo nejen při přímé jízdě, ale i při jízdě v náklonu. Po stisknutí páčky nebo sešlápnutí pedálu brzdy systém neustále vyhodnocuje potřebu zásahu ABS na základě polohy motocyklu a údajů ze snímačů otáček předního a zadního kola. V případě, že je zásah ABS potřebný, jednotka ABS sníží tlak v brzdovém systému a dále pokračuje v jeho zvyšování/snižování podle aktuálních adhezních podmínek.

Když tlak v brzdovém systému přední brzdy dosáhne určité hodnoty, kombinovaný brzdový systém automatický zvýší tlak i v brzdovém systému zadní brzdy za účelem stabilizace motocyklu.

Motion track brake system monitoruje a vypočítává nejen hodnotu prokluzu na základě údajů ze snímačů otáček obou kol, ale rovněž ovládá kombinovaný brzdový systém ve spolupráci s jednotkou ABS s využitím dat z jednotky IMU.

Je použita 6ti směrová a 3osá jednotka IMU, která neustále monitoruje polohu motocyklu a optimalizuje činnost ABS v závislosti na úhlu náklonu motocyklu. Podporuje jezdce v situacích jako je náhlé brzdění v zatáčce, kdy mu pomáhá dokončit zatáčení a pokračovat v jízdě zvoleným směrem.

Kombinovaný brzdový systém optimalizuje tlak v brzdovém systému zadní brzdy, což přispívá ke stabilizaci motocyklu během zatáčení.

Velikost zpětných rázů ze systému ABS do páčky nebo pedálu brzdy je extrémně minimalizována.

Systém umožňuje výběr ze 2 stupňů velikosti zásahu ABS. V režimu 1 je zásah ABS minimální, v režimu 2 zasahuje ABS vice než v režimu 1.

Motion track brake system

Asistent rozjezdu do kopce

Když motocykl zastaví v kopci a zabrzdí, IMU neustále monitoruje polohu motocyklu a systém automaticky aplikuje zadní brzdu po dobu 30 sekund poté, co jezdec povolí brzdovou páčku nebo pedál a zabrání tak couvnutí motocyklu. Jezdec se tak může soustředit na hladký rozjezd.

Když jezdec pustí brzdový pedál nebo páčku, ECU usoudí, že se chce rozjet a začne pozvolna uvolňovat zadní brzdu. Jezdec může zadní brzdu uvolnit i rychlým dvojnásobným stiskem páčky přední brzdy.

K vypnutí systému je možné rovněž použít spínač na levém řídítku.

Asistent rozjezdu do kopce

Asistent sjíždění svahů

Nová jednotka IMU neustále monitoruje polohu motocyklu i při sjíždění svahu. Pokud jezdec použije přední nebo zadní brzdu, řídící jednotka reguluje tlak v okruhu zadní brzdy tak, aby se předešlo nadzvednutí zadního kola.

Asistent sjíždění svahů

Řízení brzdného účinku v závislosti na zatížení

Tento systém zajišťuje optimální brzdný účinek v závislosti na zatížení. Jednotka ABS se neustále učí změnám v brzdném zpomalení na základě hodnot hydraulického tlaku, tak jak se tlak mění se změnou zatížení motocyklu při jízdě se spolujezdcem nebo s nákladem.

Brzdná vzdálenost se mění v závislosti na zatížení. Brzdná vzdálenost je např. delší při jízdě se spolujezdcem nebo s nákladem oproti jízdě sólo při stejném hydraulickém tlaku v brzdovém okruhu.

Systém se učí změnám v brzdném zpomalení. Pokud systém zjistí, že se brzdné zpomalení liší od předchozího, dojde ke kompenzaci brzdného tlaku, takže jezdec pociťuje stabilní brzdný výkon nezávisle na změnách zatížení.

Systém si pamatuje optimální kombinace hodnot zpomalení a hydraulického tlaku v brzdovém okruhu.

Brzdná dráha se mění v závislosti na jízdních podmínkách.

Nově tvarované sedlo s nastavitelnou výškou

Výšku sedla lze jednoduše nastavit o 20 mm výše oproti standardní poloze pomocí nářadí dodávaného s motocyklem. Jednoduše vložte díl uložený pod sedlem spolujezdce pod sedlo jezdce. Povrch sedla má protiskluzovou povrchovou úpravu. Ne moc tvrdé ani ne moc měkké. Sedlo poskytuje optimální tuhost pro komfortní jízdu a minimalizování únavy.

Po umístění sedla do horní polohy není mezi ním a palivovou nádrží téměř žádná mezera, čímž dochází k zachování kontinuity tvarů. Jako příslušenství je v nabídce i nižší a vyšší sedlo.

Nově tvarované sedlo s nastavitelnou výškou

Radiální brzdové třmeny

Radiálně uchycené monoblokové brzdové třmeny TOKICO umožňují přesné dávkování brzdné síly a poskytují vysoký brzdný výkon.

Přední dvojité plovoucí brzdové kotouče mají průměr 310mm (tloušťka 5mm, nerezová ocel).

Zadní brzdový kotouč má průměr 260 mm a pracuje s plovoucím brzdovým třmenem s jedním pístkem o průměru 38mm.

Radiálně uchycené brzdové třmeny

Zadní pérování

Zadní centrální jednotka KYB se spodním přepákováním používá mechanismus pro nastavování tlaku kapaliny a předpětí pružiny. Předpětí pružiny lze potom upravit pro jízdu se spolujezdcem nebo s nákladem bez potřeby nářadí, jednoduše pootočením seřizovacího prvku.

Je možné nastavit i tlumení odskoku.

Nastavení zadního pérování

Komfort

Multifunkční přístrojový panel

Přístrojový panel je lehký a kompaktní. Díky plně LCD konstrukci má jezdec k dispozici daleko větší množství informací.

Display je dobře čitelný ve dne i v noci.

Součástí displeje jsou rychloměr, otáčkoměr, indikátor zařazené rychlosti, celkové počítadlo ujeté vzdálenosti, dvě denní počítadla ujeté vzdálenosti (A, B), okamžitá spotřeba paliva, průměrná spotřeba paliva, dojezd, palivoměr, teploměr chladicí kapaliny, teploměr okolní teploty, hodiny, voltmetr, připomenutí servisu, režimy SDMS, režimy kontroly trakce, režimy ABS, kontrolka tempomatu, kontrolka asistenta rozjezdu do kopce, indikátor námrazy*, kontrolka blikačů, kontrolka dálkového světla, kontrolka systému kontroly trakce, kontrolka systému ABS, kontrolka neutrálu.

*Kontrolka námrazy začne blikat pokud okolní teplota poklesne pod 3°C. Pokračuje v blikání po dobu 30 sekund a potom zůstane svítit doku teplota nestoupne nad 5°C.

Nastavení elektronických systémů

Indikace režimů SDMS, kontroly trakce a ABS je soustředěna do pravého spodního rohu displeje, což umožňuje jezdci velmi rychle zkontrolovat jejich nastavení.

Zobrazení tempomatu

Režim tempomatu se zobrazuje v pravém horním rohu displeje, tak aby jezdec mohl jednoduše zkontrolovat nastavenou rychlost.

Rychlost, otáčkoměr a hodiny

Segmentový kruhový digitální otáčkoměr umožňuje jezdci bez problémů kontrolovat otáčky motoru.

Zařazená rychlost je indikována velkými číslicemi uprostřed otáčkoměru. Tak může jezdec lehce porovnávat otáčky motoru a zařazenou rychlost.

Rychlost je indikována číselně v pravém horním rohu. Jednotky lze přepnout mezi km/h a mph.

Hodiny a okolní teplota jsou zobrazeny trvale. Kontrolky dálkového světla, blikačů, varovné kontrolky a další využívají LED.

Spínače a zobrazení režimů na displeji

Tlačítka na levé rukojeti slouží k přepínání režimů a zobrazení funkcí.

Vše se provádí pomocí pouze dvou přepínačů: spínače NAHORU/DOLŮ (který rozlišuje krátký a dlouhý stisk) a spínače MODE.

MODE - Přepínání režimů

Suzuki Drive Mode Selector (SDMS)
Pomocí přepínače na levé rukojeti Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) je možné zvolit jeden ze 3 režimů (A,B a C) výkonových charakteristik motoru v závislosti na jízdních podmínkách a preferencích jezdce. Stisknutím spodní části tlačítka se režimy mění v pořadí A→B→C. Po stisknutí horní části tlačítka se režimy mění v pořadí C→B→A.

Systém kontroly trakce
Systém kontroly trakce je možné vypnout nebo zvolit jeden ze 3 stupňů citlivosti (režim 1 až režim 3). Kontrolka systému kontroly trakce “TC” bliká, pokud systém omezuje výkon motoru. Stisknutím spodní části tlačítka se režimy mění v pořadí off→1→2→3. Po stisknutí horní části tlačítka se režimy mění v pořadí 3→2→1→off.

ABS mode
Pomocí přepínače na levé rukojeti je možné zvolit jeden ze dvou režimů (režim 1 a režim 2) stupně zásahu. Dlouhým stiskem (vice než 1,5 s) spodní části tlačítka se zobrazení na indikátoru mění v pořadí 2→1. Dlouhým stiskem (vice než 1,5 s) horní části tlačítka se zobrazení na indikátoru mění v pořadí 1→2.

Pravý sdružený přepínač

Tempomat

Tempomat se nastaví do pohotovostního režimu po stisknutí tlačítka na pravém přepínači.

Požadovaná rychlost se nastaví po stisknutí tlačítka SET na levém přepínači. Rychlost lze měnit stiskem tlačítka NAHORU/DOLU.

Přední světlomet a blikače

Světlomet produkuje jasné světlo, které rovnoměrně osvětluje povrch vozovky včetně jejích okrajů.

Celek světlometu má nízkou hmotnost, čímž přispívá ke snížení hmotnosti motocyklu.

V-STROM 1050XT má LED blikače, které jsou lehčí a jasnější. V-STROM 1050 používá u blikačů klasické žárovky.

Zásuvka 12V

Zásuvka 12V je umístěna pod sedlem spolujezdce. Lze jí použít pro nabíjení nebo napájení různých spotřebičů.

*Aby se předešlo vybití akumulátoru, nepoužívejte zásuvku při stojícím motoru. Ujistěte se, že během volnoběhu je příkon menší než 12W.

Zásuvka USB

Zásuvka USB se nachází na levé straně přístrojového panelu. Je jí možné použít jako zdroj pro smartphone, navigaci nebo podobné zařízení.

* Aby se předešlo vybití akumulátoru, nepoužívejte zásuvku při stojícím motoru.

Kryt motoru, padací rám a kryty rukojetí

Kryt motoru (vyrobený z hliníku se saténovým povrchem a úpravou alumite), padací rám (po obou stranách motoru) a kryty rukojetí přispívají k terénnímu vzhledu motocyklu.

Kromě ochrany motocyklu poskytují kryt motoru a padací rám motocyklu drsnější vzhled. Na padací rám je možné umístit mlhovky.

Odolné kryty rukojetí chrání jezdce před větrem, deštěm a odletujícími kamínky.

Plexi štítek

Tvar předního plexi byl rovněž upraven v souladu s celkovým designem exteriéru motocyklu. Tvar a rozměry jsou výsledkem opakovaných zkoušek v aerodynamickém tunelu. Výšku lze nastavit v závislosti na výšce jezdce a jeho preferencích.

Plexi štítek je možné jemně nastavit v rozsahu 50 mm na jeden z 11ti zářezů.

*Standardní plexi štítek u modelu V-Strom 1050 je možné nastavit do jedné ze 3 poloh pomocí nářadí ze sady v motocyklu.

Plexi lze nastavit rukou pomocí páčky ve spodní části. Není třeba žádné nářadí.

Držák plexi štítku je vyroben z hliníkové slitiny. Je dostatečně robustní, ale s konstrukcí, která je funkční a současně I pěkně vypadá.

Hrazda za plexi štítkem se dá využít pro montáž příslušenství.

Hlavní stojan

Hlavní stojan je lehký a poskytuje excelentní předozadní vyvážení. Ulehčuje tak údržbu a nakládání zavazadel.

Hlavní položky příslušenství

Originální příslušenství pro V-STROM 1050

V-STROM 1050 nabízí širokou nabídku doplňků.

Nabídka obsahuje vice než 50 položek, které Vám umožní odlišit se.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace