Suzuki - way of life

Novinky

Trojitý úspěch Suzuki v MotoGP 2020

MotoGP MotoGP

Mistrovství světa MotoGP 2020 dnešním závodem skončilo. Konalo se pod slunnou oblohou portugalského Algarve. Nicméně, poslední závod MotoGP byl pro oba jezdce neobyčejně náročný.

Joan Mir nakonec díky problému s elektronikou svého motocyklu závod nedokončil. Skončil v 16. kole. Rins se nakonec musel spokojit s 15. místem.

I přes portugalské zklamání je tým Suzuki Ecstar nesmírně hrdý na výsledky dosažené v této sezóně, kdy se Mir stal mistrem a Rins obsadil třetí místo. Tým Suzuki Ecstar nakonec obsadil první místo v mistrovství týmů.

Celý tým by rád poděkoval nejen Suzuki a jezdcům, ale všem, kteří tuto sezónu umožnili, ale také všem fanouškům a partnerům, kteří po celou dobu tým podporovali.

Joan Mir: „Dnes jsem bohužel nezvládl absolvovat mnoho kol, ale ty, které jsem zajel s těmi jsem spokojený. V průběhu závodu jsem začal mít problémy s motocyklem po stránce elektroniky a závod jsem nemohl dokončit. Škoda, že jsem dnes nemohl dosáhnout lepšího výsledku, ale i tak jsem velmi šťastný, že jsem vyhrál titul a že mohu dnes večer oslavovat s týmem a s Alexem, který se dostal na třetím místo.“

Alex Rins: „Dnešní závod byl trochu obtížný i díky tomu, že jsem vybral špatně pneumatiky. Od začátku závodu jsem bojoval s tvrdou zadní pneumatikou a na startu jsem se dokázal přiblížit k jezdcům přede mnou, ale pak jsem po jednotlivých kolech ztrácel přilnavost a začal jsem klesat zpět. Nakonec jsem ale se svou letošní prací spokojený a navzdory zranění a několika nehodám se mi přesto podařilo dostat se na třetí místo v šampionátu, což mě velmi motivuje na příští sezónu!“

(Publikováno: 23. 11. 2020)

Limitovaná edice GSX-R1000 a GSX-R1000R v barvách závodního speciálu

GSX-R1000 Limitovaná Edice GSX-R1000R Limitovaná Edice

V návaznosti na velmi úspěšnou letošní sezónu v MotoGP připravila Suzuki limitovanou edici modelu GSX-R1000 a GSX-R1000R v barvách závodního speciálu Blue/Silver! Jezdit v týmových barvách Suzuki stejně jako mistr světa Joan Mir můžete za stejnou cenu jako za klasickou verzi modelu GSX-R1000, tedy za 389 900,- Kč, respektive za 429 900,- Kč u modelu GSX-R1000R. Oba modely je možné objednat u autorizovaných prodejců Suzuki, GSX-R1000 je k vidění v pražském Motartu.

(Publikováno: 23. 11. 2020)

Joan Mir je mistrem světa MotoGP 2020

MotoGP

Toto vítězství se tak zapisuje do historie, protože tým Suzuki Ecstar čekal na svůj další jezdecký titul od roku 2000.Ve včerejší Grand Prix ve Valencii dokončil závod jako sedmý. Po šesti pódiích a vítězství v GP Evropy byl 37 bodů napřed před svými soupeři, přičemž po nedělním závodě je nakonec 29 bodů ve výhodě.

Sedmé místo obhájené v závěrečné zatáčce mu zajišťuje korunu a stává se tak šampionem již v předposledním závodě. Team Suzuki Ecstar získává titul po 20 letech.

GRATULUJEME!!!

Tiskové zprávy

(Publikováno: 16. 11. 2020)

Joan Mir se stává devátým vítězem sezóny a navyšuje vedení v šampionátu!

MotoGP MotoGP

Joan Mir se v nedělní Velké ceně Evropy dočkal své první výhry v MotoGP, vede tak o 37 bodů.

Spolu s Mirem na podium vystoupil i jeho týmový kolega Álex Rins, který skončil na druhém místě. Na stejném místě se nyní drží také v celkovém žebříčku. Nicméně, v tuto chvíli sdílí stejnou pozici ještě s Quartararem, jelikož oba mají stejný počet bodů.

Oběma jezdcům gratulujeme. Jen tak dál!

(Publikováno: 9. 11. 2020)

Obrovský úspěch na velké ceně Aragonie

MotoGP MotoGP

Nedělní velká cena Aragonie se nesla v duchu obrovského úspěchu obou jezdců týmu Suzuki Ecstar. Na domácím poli předvedli Španělé neobyčejný výkon, který jen tak něco nepřekoná. Dokázali totiž vybojovat hned dvě pódiová místa.

Álex Rins zvítězil a momentálně se drží na celkovém sedmém místě. Joan Mir projel cílovou čáru jako třetí, což ho posunulo na vedoucí pozici šampionátu.

Obrovská gratulace oběma!!!

Álex Rins
„Start i první kola jsem se cítil velmi dobře, nicméně na konci jsem měl co dělat, abych to udržel. Z dnešního závodu jsem opravdu nadšený!“

Joan Mir
„Z vedení v šampionátu mám úžasný pocit! Jsem rád, že se mi daří být v celé sezóně velmi konzistentní. Dnes jsem měl problémy s předkem a neměl tempo na to, abych se držel vedoucí dvojice, nicméně i tak to byl skvělý závod.“

(Publikováno: 19. 10. 2020)

Suzuki slaví 100 let od vzniku společnosti

V roce 1920 byla založena akciová společnost Suzuki Loom Manufacturing Company. Zakladatel Michio Suzuki tím podnikl zásadní krok pro budoucí expanzi, když svoji dílnu na výrobu tkalcovských stavů transformoval na obchodní společnost. I po sto letech společnost Suzuki zůstává věrná jeho základní filozofii: nabídnout maximální užitnou hodnotu a výrobky důsledně zaměřené na potřeby běžných lidí.

Kořeny společnosti Suzuki sahají až do roku 1909, kdy Michio Suzuki ve svém rodném městě Hamamatsu založil dílnu na výrobu tkalcovských stavů. Toto umístění není náhodné, Hamamatsu je největším městem historického regionu Enshu, který je odjakživa japonským centrem inovací.

Díky příznivému klimatu a rozvinutému zemědělství se v regionu Enshu už od středověku dařilo pokročilým řemeslným postupům. Tato tradice se s postupujícím dvacátým stoletím přirozeně promítla do rozvoje průmyslu. Z Enshu tak vedle Suzuki pochází tři další japonské společnosti vyrábějící auta a motocykly nebo třeba výrobce hudebních nástrojů Kawai. Všechny tyto firmy mimochodem začínaly jako rodinné podniky.

Hlavní události v historii Suzuki
1909 – Michio Suzuki zakládá dílnu na výrobu tkalcovských stavů v Hamamatsu
1920 – Suzuki Loom Works se mění na akciovou společnost
1937 – prototyp prvního osobního automobilu, další vývoj zastavila válka
1947 – společnost se přesouvá na novou adresu, kde sídlí dodnes
1952 – bicykl s pomocným spalovacím motorem Power Free
1954 – společnost mění název na Suzuki Motor Co.
1955 – první sériový automobil Suzulight, první komerčně úspěšný kei car
1957 – vedení společnosti přebírá Shunzo Suzuki
1958 – z mnoha návrhů od zaměstnanců je vybráno nové logo ve tvaru S
1960 – první start Suzuki v Isle of Man TT
1962 – vítězství v Isle of Man TT do 50 ccm (Ernst Degner)
1962 – zisk prvního titulu mistra světa, do konce 60. let následuje dalších šest (do 50 ccm)
1963 – první titul mistra světa do 125 ccm vybojoval Hugh Anderson
1965 – Suzuki rozšiřuje výrobní program o lodní motory
1973 – vedení společnosti přebírá Jitsujiro Suzuki
1974 – rozšíření portfolia o samohybné vozíky pro tělesně postižené
1976 – Barry Sheene získává pro Suzuki první titul v kategorii do 500 ccm
1978 – vedení společnosti se ujímá Osamu Suzuki
1981 – nabídka motocyklů se rozšiřuje o model Katana
1983 – Suzuki spouští výrobu v Indii, kde je dodnes nejžádanější značkou aut
1984 – začíná výroba motocyklu GSX-R, kterého se již prodalo přes milion kusů
1985 – první vítězství GSX-R ve vytrvalostním závodu v Le Mans
1988 – Vitara stojí u zrodu kategorie SUV
1999 – přichází Hayabusa, první motocykl s maximální rychlostí 300 km/h
2002 – v nabídce se poprvé objevuje cestovní enduro V-Strom
2015 – vedení společnosti se ujímá Toshihiro Suzuki
2018 – comeback modelu Katana ve zcela novém provedení

Celá tisková zpráva ke stažení (pdf)

(Publikováno: 2. 10. 2019)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace