Na bezpečnosti záleží
Ignis je nabitý technologiemi a jízdními asistenty, kteří Vám pomohou dojet bezpečně domů.
Systém nouzového brzdění (DCBS — Dual Camera Brake Support)
Dvojice kamer za čelním sklem rozpozná vpředu jedoucí vozidla, chodce a vodicí čáry na vozovce stejně jako lidské oči. Na základě informací zachycených těmito kamerami pomáhá bezpečnostní systém předejít kolizi, případně zmírnit její následky prostřednictvím varování řidiče a automatického brzdění.
1. Varování
Pokud systém vyhodnotí riziko kolize, varuje řidiče pomocí zvukového signálu a zobrazení na informačním displeji.
2. Automatické lehké přibrzdění
Pokud se zvyšuje riziko kolize, Ignis kromě akustické a optické výstrahy ještě samočinně lehce přibrzdí, aby upoutal řidičovu pozornost na hrozící nebezpečí.
3. Brzdový asistent
Začne-li řidič brzdit v okamžiku, kdy je aktivní výstraha před kolizí, asistent zvýší brzdnou sílu.
4. Automatické brzdění
Pokud systém vyhodnotí, že je srážka bez dalšího zásahu nevyhnutelná, začne naplno automaticky brzdit s cílem zabránit nehodě nebo zmírnit její následky.
UPOZORNĚNÍ
V závislosti na různých faktorech může být schopnost obou kamer detekovat objekty částečně nebo zcela omezena. Kolizi může být zabráněno v některých případech, kdy je systém aktivní při rychlostech přibližně mezi 5 km/h a 50 km/h (přibližně do 30 km/h v případě detekce chodců). V závislosti na detekci a pohybu objektu může znít pouze varování bez aktivace automatického brzdění nebo se může akustická výstraha aktivovat ve stejný okamžik jako automatické brzdění.
Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW — Lane Departure Warning)
Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a začne opouštět jízdní pruh bez aktivované směrovky, systém na tuto skutečnost řidiče upozorní vibrováním volantu a rozsvícením kontrolky na informačním displeji.
Systém rozpoznávání únavy řidiče (VSW — Vehicle Sway Warning)
Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a kličkuje ze strany na stranu v jízdním pruhu, systém řidiče upozorní na únavu nebo ztrátu koncentrace varovným signálem a zobrazením na informačním displeji.
Automatická signalizace při nouzovém brzdění (Emergency Stop Signal)
Při náhlém sešlápnutí brzdového pedálu v rychlostech nad 55 km/h se kromě brzdových světel samočinně aktivuje také výstražná funkce směrovek, aby byli na nebezpečí upozorněni řidiči dalších vozidel.
Šest airbagů
Součástí standardní výbavy Ignisu je šest airbagů – dva čelní, dva boční a dva hlavové.
Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)
Tato funkce automatickým přibrzděním zabraňuje nechtěnému pohybu dozadu, a to přibližně po dobu 2 sekund, zatímco řidič má čas přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.
Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)
Po aktivaci tento systém rozpozná prudké klesání a začne automaticky přibrzďovat kola, aby udržel nízkou rychlost jízdy a Vy jste se mohli plně soustředit na cestu před sebou.
Pouze pro modely AllGrip.
Tempomat
Použití tempomatu umožňuje automaticky udržovat nastavenou rychlost jízdy bez nutnosti šlapat na plynový pedál a kontrolovat rychloměr. Díky tempomatu se snižuje únava řidiče při jízdě vyšší rychlostí nebo na delší vzdálenost. Pokud jedete ustálenou rychlostí, přispívá také ke snížení spotřeby.
Lehká a pevná platforma HEARTECT
Plynule zakřivené podélné nosníky zvyšují tuhost základní struktury karoserie a účinně pohlcují energii nárazu při případné nehodě. Chytrá konstrukce se vyznačuje mimořádně nízkou hmotností a přitom si Ignis dokáže zachovat ultra kompaktní rozměry a rysy SUV umožňující optimální umístění všech součástí. Díky štědré šířce poskytuje kabina vozu komfort a prostor pro cestující a ještě zůstává dostatek volného místa pro zavazadla.