Suzuki - way of life

Novinky

Suzuki vstupuje do hybridní éry: Ignis a Swift jsou nyní svižnější a úspornější

Suzuki Swift Hybrid

Nižší spotřeba a pružnější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě hlavní výhody Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem SHVS. To vše za cenu srovnatelnou s konvenčními motory a bez jakýchkoliv omezení či starostí navíc. Kombinace pomocného elektromotoru a malé baterie byla dosud vyhrazena pouze vyšším specifikacím vozů Ignis a Swift. Nyní ji Suzuki v reakci na čím dál přísnější emisní legislativu Evropské unie zavádí do standardní výbavy všech verzí obou modelů a zahajuje tak svou hybridní ofenzivu. Vozy Suzuki nové éry jsou tedy úspornější, dynamičtější a současně i nadále přinášejí ryzí radost z jízdy.

Žádné starosti navíc

Jezdit svižněji, a přitom s menší spotřebou je snem snad každého řidiče. Suzuki Ignis a Swift s novým mild-hybridním pohonem jej mění ve skutečnost. Díky zapojení elektřiny dokáže pohonná soustava efektivněji využívat dostupnou energii. Přitom vše funguje automaticky a provozní vlastnosti se u auta s mild-hybridním pohonem nijak nemění. Systém SHVS nevyžaduje žádnou pozornost za jízdy ani při údržbě. Náklady na servis jsou stejné jako u Ignisu a Swiftu s konvenčním pohonem, případné obavy o životnost elektrické soustavy rozptýlí nadstandardní záruka na součásti SHVS v délce 5 let nebo 100 000 km.

Chytrá inovace prověřená v praxi

Zkratka SHVS znamená Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – a hybridní pohon od Suzuki je opravdu „smart“, tedy chytrý. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki u malých aut na co nejefektivnější pojetí. Celá elektrická soustava váží jen zhruba 10 kg, takže její přínos je jednoznačně pozitivní.

Systém SHVS je osvědčenou technikou. Značka Suzuki je průkopníkem této technologie, která se pomalu začíná prosazovat i u konkurenčních značek. Prvním modelem s kompaktním hybridním pohonem bylo už v roce 2016 Suzuki Baleno, Suzuki Swift je se systémem SHVS dostupný ve vybraných verzích již od roku 2017, na některých trzích se kombinace motoru 1,2 DualJet a SHVS nabízela už dříve i v Suzuki Ignis.

Kompaktní a efektivní řešení bez jakýchkoliv omezení

Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DualJet při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru.

Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen.

Elektrické zařízení ISG má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Díky těmto parametrům výrazně pomáhá při zrychlování z nízkých otáček, kdy se benzinový motor teprve rozbíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3 Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Přínos hybridního systému v oblasti dynamických schopností i spotřeby paliva je jednoznačný. Například u modelu Ignis v oblíbené variantě s pohonem všech kol 4x4 AllGrip se zrychlení z 0 na 100 km/h díky němu zlepšilo o 0,4 sekundy, přitom kombinovaná spotřeba klesla o více než půl litru z 5,2 na 4,6 l/100 km. Půllitrová úspora platí i pro model Swift. S pohonem předních kol vykazuje v městském cyklu spotřebu od 4,6 l/100 km, mimo město od 3,9 l/100 km a kombinovanou spotřebu od 4,1 l/100 km. Výhody hybridního systému SHVS proto snadno využije každý řidič. Díky minimalistickému provedení přitom neomezuje využitelnost auta a nevyžaduje žádnou pozornost.

Špičková technologie za cenu srovnatelnou s konvenčním pohonem

Další podstatnou vlastností, kterou ocení všichni zájemci o inovovaný Ignis a Swift, jsou nízké výrobní náklady systému SHVS. Díky tomu si úspornější a svižnější verze kompaktních Suzuki drží podobnou cenovou úroveň jako dosud.

Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252 900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o LED světlomety zdražila jen o 1 200 Kč na 328 900 Kč.

Podobně je tomu u modelu Swift. Ten po modernizaci stojí od 269 900 Kč a ve vrcholném provedení Elegance 4x4 AllGrip je po modernizaci s cenou 377 900 Kč dokonce o 14 400 Kč levnější.

Představení modelů Ignis a Swift se systémem SHVS je teprve začátek, první krok v hybridní ofenzivě značky Suzuki. Pro přeplňovaný benzinový motor 1,4 BoosterJet se chystá podobný systém a tato kombinace se brzy objeví v dalších modelech. Již počátkem příštího roku přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross i hot hatch Swift Sport.

(Publikováno: 22. 10. 2019)

Suzuki Jimny – první a jediný mini off-road na Světě

Suzuki Jimny Suzuki Jimny

Po neuvěřitelných 20 letech představuje Suzuki zcela novou generaci malého terénního vozu Jimny a její prodej je právě dnes zahájen i na českém trhu. Jeho nekompromisní schopnosti pro použití v náročných podmínkách, provozní vlastnosti a jízdní výkony byly díky půlstoletí zkušeností s výrobou malých off-roadů zdokonaleny a doplněny o nové technologie.

Tradice modelu Jimny sahá do roku 1970, kdy Suzuki jako první výrobce v Japonsku představil malý vůz s pohonem všech kol. Nový model se rychle etabloval jako automobil vhodný pro práci i zábavu a založil nový tržní segment. Od té doby je Jimny ikonickým modelem Suzuki s pohonem 4x4, prodává se ve 194 zemích světa a dosáhl již 2,85 milionu prodaných kusů1. 

Základní prvky off-roadu Jimny zůstávají. Nová generace stojí na nově navrženém žebřinovém rámu, který nese vpředu podélně uložený motor, připojitelný pohon všech kol s redukční převodovkou a tuhé nápravy v tříramenném závěsu s odpruženými vinutými pružinami. Perfektní průchodnost terénem díky vynikajícím nájezdovým úhlům vylepšuje novinka v podobě systému AllGrip PRO s funkcí kontroly trakce Brake LSD, která supluje funkci mechanických samosvorných diferenciálů. Pro co nejlepší jízdní výkony na silnicích i mimo ně Suzuki pro nový Jimny vyvinulo zcela nový atmosférický čtyřválcový motor K15B o objemu 1,5 litru.

Interiér i exteriér jsou navrženy s maximálním důrazem na funkčnost, díky kompaktním rozměrům se s novým Jimnym snadno manévruje, přesto nabízí dostatek prostoru pro posádku i zavazadla. Balíček technologií Suzuki Safety Support posouvá bezpečnost na úplně novou úroveň.

Zcela nový Jimny spojuje přednosti svých předchůdců s novými možnostmi. Díky důrazu na jednoduchost a tradiční pojetí konstrukce ve spojení s nejmodernějšími technologiemi vyhoví beze zbytku potřebám profesionálů, kteří pracují v terénu, i řidičům, kteří chtějí v městském provozu vystoupit z davu.

Jedinečnost modelu Jimny potvrdilo i ocenění v prestižní anketě World Car Awards, když pro rok 2019 získal titul v kategorii městské auto roku.

Celá tisková zpráva ke stažení (pdf)

(Publikováno: 18. 9. 2019)

Suzuki míří na Měsíc, postaví lunární modul

Suzuki míří na Měsíc

Automobilka Suzuki se stala klíčovým partnerem japonského projektu Hakuto-R, který má za cíl provést první komerční let na Měsíc. Úloha Suzuki je důležitá, zařízení vývojového oddělení automobilky poslouží k testování přistávacího modulu. Kromě toho má Suzuki na starosti vývoj skeletu a také nohy přistávacího modulu a jejich odpružení. Při vývoji se bude počítat i s možností tvrdého přistání, všechny části proto musí být důkladně otestovány i pro tuto variantu.

Projekt Hakuto-R je průběžným výsledkem již deset let trvajícího úsilí spustit komerční lety na Měsíc. Zatím se počítá se dvěma lety. Ten první, naplánovaný na rok 2021, má za cíl měkké přistání lunárního modulu na měsíčním povrchu. Při druhé misi se v roce 2023 na Měsíc dostane i průzkumné lunární vozidlo. V obou případech zajistí start ze Země raketa Falcon 9 soukromé americké společnosti FalconX. Projekt Hakuto-R má za cíl stát se základem pro pravidelnou a levnou dopravu materiálu mezi Zemí a Měsícem.

(Publikováno: 4. 9. 2019)

Soutěž o nejlepšího servisního technika 2019

Vyhlášení vítězů

30.května 2019, Zvánovice – Suzuki Česká republika vyhlásila soutěž o nejlepšího servisního technika. Tím se stal Adam Čížek z Auto-Moto Riegger. Suzuki klade důraz na odborné znalosti, individuální přístup a nabídku kvalitních služeb v celé síti Suzuki.

Jak soutěž probíhala?

Soutěžící se utkali v teoretické a praktické části. Cílem bylo zlepšit a optimalizovat dovednosti při řešení problémů, zvládání stresu a času. Zaměstnanci dealerů se střídali ve třech teoretických testech a také ve třech cvičeních hraní rolí. Jako nejlepší se osvědčil pan Adam Čížek z Auto-moto Riegger s.r.o., jako druhý skončil pan Marek Polach – Suzuki Auto Polach a třetím nejlepším byl pan Miloslav Diatka – Autobond Group, a.s.

Servisní poradce

Úspěch Suzuki je značně podpořen profesionální prací dealerů. Servisní poradce hraje významnou roli v klientském servisu. Musí se přizpůsobit všemožným situacím, různým tipům lidí, vždy se ujistit, že zákazník opouští servis spokojený. Musí zprostředkovat co nejlépe komunikaci mezi klientem a servisem. Je servisním konzultantem, který nabízí profesionální podporu a technickou pomoc majitelům vozů Suzuki, kteří mu mohou důvěřovat.

(Publikováno: 1. 6. 2019)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace