Suzuki - way of life

Novinky

Patrik Děrgel zůstává věrný Suzuki, pořídil si další Vitaru

Patrik Děrgel - Suzuki Vitara Patrik Děrgel - Suzuki Vitara Patrik Děrgel - Suzuki Vitara

Oblíbený filmový a divadelní herec Patrik Děrgel v tom má jasno. Po třech letech s červenou Vitarou S si pořídil nový vůz a je to zase Suzuki Vitara, tentokrát nejnovější provedení s motorem 1,4 BoosterJet v opět výrazné, zlaté barvě.

K právě oslaveným třicátým narozeninám si Patrik Děrgel nadělil nové auto. Je jím shodou okolností čerstvá třicátnice, již čtvrtá generace legendárního vozu Suzuki Vitara. Nová Vitara Patrika zaujala jak vylepšeným vzhledem, tak především novými technologiemi. „Líbí se mi takové ty finty, že se rozsvítí zrcátko, když je jiné auto v mrtvém úhlu, to je skvělý,“ říká k tomu mladý herec. Nová Vitara je totiž mimo jiné nyní vybavena systémem sledování mrtvých úhlů a systémem sledování pohybu za vozem, který usnadňuje vycouvání z řady zaparkovaných aut. Tyto a další asistenční systémy jsou standardem pro nejvyšší stupeň výbavy a také pro všechny Vitary s pohonem čtyř kol.

Další novinkou, již si Patrik užívá, je prosklená střecha s otevíracím střešním oknem. Tato možnost, kterou jeho dosavadní Vitara nenabízela, ho vyloženě nadchla. Nechal se slyšet, že se občas zapomene a místo rozjetí na zelenou se kochá modrou oblohou. Troubící řidiči ho ale nechávají klidným. Kromě toho si herec nově dopřál i vytouženou automatickou převodovku, která mu přijde vhod zejména v pražském provozu. Při přesunech do rodného Bohumína či na chalupu si zase pochvaluje prostornost a komfortní jízdní vlastnosti, kvůli nimž si Vitaru před třemi lety mimo jiné vybral. Ročně najezdí přes 20 tisíc kilometrů na nejrůznějších trasách, proto oceňuje univerzálnost a praktičnost automobilu. Kompaktní rozměry mu umožňují proplétat se pražskými ulicemi a snadno zaparkovat i v úzkých garážích Národního divadla, zároveň však nabízí dostatek prostoru pro veškerou výbavu, bez níž se při cestování s dvouletým synkem neobejdou.

Patrik Děrgel patří k předním českým hercům nové generace. V Národním divadle hraje v osmi inscenacích, vedle toho je často k vidění i v televizi. Loni na podzim zářil v páté sérii hudební show Tvoje tvář má známý hlas. Hrál také v oceňované filmové sérii o Janu Palachovi Hořící keř, v hudebním filmu Muzzikanti a v mnoha televizních seriálech, jmenujme např. V.I.P. vraždy, Modrý kód nebo Kriminálku Anděl. Jeho partnerkou je herečka Markéta Frösslová, s níž má dvouletého syna Vavřince.

(Publikováno: 11. 3. 2019)

Nový Suzuki Jimny v semifinále světové soutěže o auto roku - uchází se o titul hned ve třech kategoriích

Suzuki Jimny Suzuki Jimny

Nová generace off-roadu Suzuki Jimny dosáhla historického úspěchu. V prestižní anketě World Car Awards může získat titul světového auta roku, světového městského auta roku a cenu za design. Ve všech těchto kategoriích se Jimny probojoval do semifinále.

Nový Suzuki Jimny dosáhl v semifinále ankety World Car Awards nejlepšího možného výsledku: postoupil do dalšího kola hned ve třech kategoriích. Suzuki patří mezi deset modelů, z nichž bude vybráno světové auto roku, zároveň je v semifinálové pětici v kategoriích městská auta a design. Jimny jde svým úspěchem ve stopách modelů Ignis a Swift. Ty v letech 2017, resp. 2018 postoupily až do finálové trojice v kategorii světové městské auto roku.

Anketa světové auto roku (World Car of the Year) se vyhlašuje od roku 2004. Odborná porota složená z 86 motoristických novinářů z celého světa vedle volby hlavního vítěze hlasuje také v pěti kategoriích – luxusní vůz, sportovní vůz, městské auto, zelené auto a nejlepší design. Finálové trojice v každé kategorii budou vyhlášeny v březnu na autosalonu v Ženevě, jednotlivé vítěze porota oznámí 17. dubna na autosalonu v New Yorku.

(Publikováno: 19. 2. 2019)

Majitelé Suzuki zaparkují v největším lyžařském středisku v ČR vždy přímo u lanovky

Baleno

Když řídíš Suzuki, i sjezdovka je blíž! Všichni řidiči vozů značky Suzuki, bez ohledu na typ nebo stáří auta, mohou zdarma využít vyhrazené parkování přímo u nástupu na dvě hlavní lanovky krušnohorského Skiareálu Klínovec.

Suzuki ve spolupráci s dlouholetým partnerem Skiareálem Klínovec připravilo pro své zákazníky mimořádně komfortní možnost, jak vyrazit na lyže. Nezáleží na tom, v kterou denní dobu dorazíte pod sjezdovku ani jaký model Suzuki řídíte. Můžete přijet nejnovějším S-Crossem i třeba 30 let starou Vitarou. Obsluha parkoviště navede každý vůz Suzuki přímo na vyhrazená parkoviště „Suzuki reservé“. Ta jsou ve Skiareálu Klínovec dvě: jedno u lanovky Jáchymovská a druhé u lanovky Neklid. Parkování je zdarma.

Pod heslem „Přijel jsi lyžovat, ne hledat parkovací místo“ mají řidiči Suzuki na Klínovci výhodu před ostatními návštěvníky. Díky vyhrazenému parkování nemusí ani v nejexponovanějších dnech stát v odlehlejších částech parkoviště a přenášet vybavení na delší vzdálenost. Zejména v období prázdnin, kdy se denní návštěvnost areálu pohybuje okolo 7 000 lyžařů, přijde rozhodně vhod.

Skiareál Klínovec prošel před zimní sezónou 2018/2019 zásadním vylepšením. Díky propojení novými sjezdovkami se sousedním areálem Neklid se plocha tratí zvětšila o 76 % a s celkovou délkou sjezdovek 31,5 km se jedná o největší lyžařský komplex s přímým propojením sjezdovkami na území České republiky.

(Publikováno: 6. 2. 2019)

Nový Suzuki Swift Sport: lehčí a rychlejší

Suzuki přichází na český trh s novou verzí sportovního hatchbacku Swift Sport. Nejnovější, třetí generace se ve srovnání s předchůdci vyznačuje nižší hmotností, vylepšeným podvozkem a především podstatně silnějším motorem. Jako tradičně se může pochlubit bohatou standardní výbavou, která patří na špičku v segmentu sportovních hatchbacků.

Na evropské trhy Suzuki poprvé uvedlo sportovní verzi modelu Swift v roce 2006. Třídveřový hatchback s výrazným vzhledem, sníženým podvozkem a motorem 1,6 l o výkonu 92 kW (125 koní) si rychle získal oblibu. Druhá generace z roku 2012 přinesla posílení na 100 kW (136 koní), bohatší výbavu a volitelně pětidveřovou karoserii. Novinka opět zvedá laťku, má pětidveřovou karoserii se vzhledem třídveřové, silný přeplňovaný motor a využívá nejmodernější technologie.

Tradice sportovních modelů Suzuki ale sahá mnohem dál. Předchůdcem Swiftu Sport byl třídveřový Ignis Sport z let 2003 až 2005, který stejně jako Swift Sport závodil také na juniorském mistrovství světa v rally. Součástí dědictví je i legendární Swift GTi, vyráběný ve dvou generacích v letech 1986 až 1995.

Hlavní znaky

Nezaměnitelný vzhled

Swift Sport má specifický design masky chladiče a předního nárazníku, aerodynamický spoiler pod nárazníkem, nástavce prahů, zadní difuzor a střešní křídlo. Výrazný vzhled dotvářejí leštěné 17palcové disky kol, dvě koncovky výfuku a volitelně žlutá barva karoserie. Všechny tyto modifikace odlišují Swift Sport od ostatních zástupců řady Swift.

Nižší hmotnost a silnější motor

Hmotnost nové generace se snížila o 80 kg na 975 kg, naproti tomu maximum točivého momentu 230 Nm je o celých 80 Nm vyšší než dosud. Ovladatelnost a rychlost reakcí jsou ještě lepší než kdy dřív. Výsledkem jsou vlastnosti opravdového hot hatche, které posouvají možnosti Swiftu Sport na novou úroveň.

Mimořádně bohatá výbava

Nový Swift Sport přichází vyzbrojen celou armádou asistenčních systémů v čele s adaptivním tempomatem a asistenty pro bezpečnou jízdu v pruzích. Součástí standardní výbavy jsou také LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel nebo pokročilý multimediální systém doplněný o parkovací kameru.

Stylový interiér

Důkladně přepracovaný interiér působí na řidičovy smysly. Červený dekor palubní desky, velké a dobře čitelné přístroje s barevným podkreslením, sportovní anatomicky tvarovaná sedadla a kvalitní materiály – to vše je navrženo tak, aby si řidič mohl užít jízdu naplno, měl přehled o dění a vše neustále pod kontrolou.

Design

  • Swift Sport je na první pohled snadno odlišitelný od ostatních verzí řady Swift.
  • Maska chladiče, přední spoiler, nástavce prahů a zadní difuzor mají černý. povrch, který připomíná texturu karbonových vláken.
  • Disky kol jsou 17palcové s tenkými paprsky a leštěným povrchem.
  • Dvojice kulatých koncovek výfuku umocňuje sportovní dojem.

Karoserie je vždy pětidveřová, ačkoliv díky zapuštěným klikám zadních dveří na pohled připomíná třídveřový hatchback.

Rozvor náprav je o 20 mm delší než u předchozí generace Swiftu Sport, rozchod kol je za účelem zlepšení stability v přímém směru na přední i zadní nápravě širší o celých 40 mm. V souladu s důrazem na sportovní výkony a radost z řízení je nový Swift Sport také o 15 mm nižší a o 40 mm širší. To svědčí jízdním vlastnostem, zároveň to však karoserii dodává atletičtější proporce.

Díky optimalizovanému krytu pod motorem, aerodynamickým prvkům na podlaze a dalším detailům má nový Swift Sport o 10 % nižší součinitel odporu vzduchu než předchozí generace.

Barvy karoserie

Exkluzivní žlutý odstín Champion Yellow je odvozen od barevného schématu továrního vozu, se kterým se tým Suzuki Works účastnil juniorského mistrovství světa v rally. Celkem je na výběr sedm odstínů laku včetně nové červené Burning Red Pearl Metallic a modré Speedy Blue Metallic, které jsou dostupné i pro standardní verze modelu Swift.

Jízda

  • Nový motor 1.4 BOOSTERJET poskytuje točivý moment 230 Nm, což je o celých 44 % více než u předchozí generace.
  • Díky nové platformě je hmotnost ve srovnání s předchozím Swiftem Sport nižší o 80 kg, navzdory zvýšení tuhosti skeletu.
  • Silnější motor a nižší hmotnost jsou základem podstatně lepších jízdních výkonů, poměr hmotnosti k točivému momentu patří v kategorii hot hatchů k nejlepším.
  • Vyšší potenciál nového Swiftu Sport podtrhuje vylepšená šestistupňová převodovka a kompletně přepracovaný podvozek, stabilnější a s menším poloměrem otáčení.

Přeplňovaný motor 1.4 BOOSTERJET

Zážehový motor 1.4 BOOSTERJET v sobě spojuje vysoký výkon a příznivou spotřebu paliva. Turbodmychadlo umožňuje motoru dosahovat působivých hodnot točivého momentu už od nízkých otáček, malý zdvihový objem a přímé vstřikování paliva přitom zajišťují, že není potřeba dělat kompromisy na poli spotřeby.

Systém přímého vstřikování paliva využívá trysky se sedmi otvory. Díky tomu je možné palivo vstřikovat pod vyšším tlakem (až 200 barů) a ve vysoce atomizované podobě, což svědčí výkonu i čistotě výfukových plynů. Přímé sací kanály a speciální tvar pístů zajišťují víření, při němž dochází ke správnému promíchání směsi. Ta je bohatší okolo zapalovací svíčky a chudší v okrajích, aby se energie ze spalování paliva využila s maximální účinností.

Turbodmychadlo je řízeno obtokovým ventilem. Při jízdě ustálenou rychlostí se ventil vedoucí výfukové plyny mimo turbodmychadlo otevře. Toto řešení snižuje čerpací ztráty a pomáhá tak snížit spotřebu. Jakmile je potřeba zrychlit, obtokový ventil je uzavřen a turbodmychadlo dodává potřebný plnící tlak. Umístění turbodmychadla přímo na výfukovém kanále hlavy motoru a použití blow-off ventilu zkracují prodlevu nástupu plnícího tlaku při sešlápnutí plynového pedálu na naprosté minimum. Turbodmychadlo vytváří přetlak 1 bar.

Poměr hmotnosti k točivému momentu dosahuje přibližně 4,2 kg/Nm, což představuje jeden z nejlepších výsledků mezi současnými hot hatchi.

K dalším zajímavým vlastnostem motoru 1.4 BOOSTERJET patří:

  • systém proměnlivého tlaku paliva, který snižuje hodnoty PM (objem pevných částic) a PN (počet pevných částic),
  • zdvojený senzor tlaku nasávaného vzduchu pro co nejrychlejší reakce motoru
  • vzduchový mezichladič stlačeného vzduchu zvyšuje účinnost přeplňování,
  • větší chladič a o 38 % výkonnější větráky zvyšují účinnost chladicího systému o třetinu,
  • krátké sací kanály, sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy motoru a kompaktní uložení kyvadlového typu.

Specifikace motoru
MOTOR
Typ 1.4 BOOSTERJET
Počet válců 4
Počet ventilů 16
Zdvihový objem motoru 1 373 cm3
Vrtání x zdvih 73,0 x 82,0 mm
Kompresní poměr 9,9
Maximální výkon 103/5 500 kW/ot.
Maximální točivý moment 230/2 500–3 500 Nm/ot.
Vstřikování paliva přímé

Šestistupňová manuální převodovka

V zájmu zkrácení drah řazení a přesnějšího pohybu řadicí páky v kulise prošla převodovka převzatá z předchozí generace Swiftu Sport konstrukčním vylepšením. Provedené úpravy se zaměřily na plynulejší chod řadicí páky, výraznější zpětnou vazbu a zesílení pocitu přímého a přesného řazení.

Řadicí páka má o 10 % kratší dráhy v kulise, modifikací prošla také synchronizace jednotlivých převodů. První a druhý převod mají nově trojitou synchronizaci a třetí převod dvojitou. Robustnější spojka s upravenou směsí lépe odolává rozjezdům pod zátěží.

Zavěšení kol

Jako sportovní vrchol modelové řady Suzuki navazuje nový Swift Sport na schopnosti předchozí generace. Díky nové platformě a přepracovanému zavěšení kol dosahuje zlepšení v oblastech směrové stability, odolnosti proti bočnímu přetížení a zpětné vazby. Poloměr otáčení se zmenšil o 0,45 metru a s hodnotou 4,8 metru patří na špičku mezi sportovními hatchbacky.

Podvozek

Nový Swift Sport je postaven na platformě HEARTECT, platformě nové generace, která vozům Suzuki přináší vynikající vlastnosti dané nízkou hmotností a velkou tuhostí.

Struktura podlahy a uspořádání jednotlivých součástí jsou ve srovnání s předchozí generací kompletně přepracované. Konstrukce složená z vícedílných nosníků je nahrazena průběžnými podélnými nosníky, které významně zesilují tuhost podlahy. Charakteristickým rysem platformy HEARTECT jsou plynulé, zaoblené tvary nosníků, které lépe rozkládají energii a přispívají k lepší ochraně posádky při nehodě. Zvětšené množství bodových svarů zvyšuje celkovou tuhost karoserie, především pak odolnost proti podélnému kroucení při zatáčení.

Díky platformě HEARTECT, bezpečnostnímu skeletu TECT a důkladné optimalizaci všech dalších částí dosahuje Swift Sport hmotnosti pouhých 975 kg. Karoserie a vnější části mají na mezigeneračním snížení hmotnosti podíl 55 %, sedadla a díly interiéru 20 %, pohonná jednotka a další části pak dohromady 25 %. Celková úspora hmotnosti ve srovnání s předchozí generací činí 80 kg.

Dokonalý zážitek z řízení

Masao Kobori, vedoucí vývoje: „Náš tým konstruktérů přišel se stovkami konstrukčních a tvarových řešení, rýsovací prkna však opustily jen ty nápady, které zlepšily jízdní výkony nebo umocnily potěšení z jízdy. Swiftu Sport jsme dodali více agresivity a emocí, nezapomněli jsme ale ani na každodenní použitelnost. Ovládací síla spojky, pohyb řadicí páky v kulise, tvar volantu a sedadel, to vše je navrženo pro bezproblémové použití v libovolné situaci. Zkrátka si přejeme, aby si řidič užíval dokonalý zážitek z řízení.“

Bezpečnost

Nový Swift Sport těží z pokroku v oblasti asistenčních systémů, které usnadňují řízení auta v běžném provozu a zvyšují úroveň aktivní bezpečnosti. Kombinace tří různých technologií detekce okolního prostoru umožňuje udržovat bezpečný odstup, varovat před opuštěním požadovaného směru jízdy a další funkce.

Pokročilý systém sledování provozu před vozem

Nový Swift Sport je standardně vybaven pokročilým systémem sledování provozu, který kombinuje monokulární kameru a laserový senzor – obojí je umístěno pod čelním sklem. Využívání dvou různých vstupů zajišťuje co nejpřesnější a nejsprávnější funkci systému: kamera má dobré detekční schopnosti na střední a dlouhou vzdálenost, dokáže rozpoznat chodce a sleduje podélné značení na silnici, laserový senzor vyniká při detekci objektů na krátkou vzdálenost a umožňuje správnou funkci systému při jízdě v noci.

Dual Sensor Brake Support (DSBS)

Kombinace kamery a laserového senzoru umožňuje systému správně vyhodnotit riziko srážky s jiným autem nebo s chodcem pohybujícím se v prostoru před vozem. V závislosti na závažnosti situace systém řidiče varuje, pomáhá mu s nouzovým brzděním, případně automaticky brzdí.

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém porovnává směr jízdy vozu s vypočítanou trajektorií mezi pruhy. V případě odchýlení od směru jízdy systém varuje řidiče lehkými vibracemi volantu.

Nový Swift Sport je jako první model Suzuki standardně vybaven také systémem udržování v jízdním pruhu (stejná funkce je součástí vyšších stupňů výbavy u modernizované Suzuki Vitara). V rychlostech mezi 60 a 160 km/h systém pomocí kamery sleduje jízdní pruhy po stranách vozu. Pokud hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém automaticky protipohybem vyvolaným elektrickým posilovačem řízení pomáhá řidiči udržet vůz ve správném jízdním pruhu.

Systém sledování únavy řidiče

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém rozpoznává přímý směr jízdy. V případě, že řidič „kličkuje“, například z důvodu únavy, systém zobrazí varovné hlášení na displeji a spustí varovný zvukový signál.

Asistent dálkových světel

Při jízdě rychlostí alespoň 40 km/h asistent dálkových světel podle aktuálního provozu automaticky přepíná mezi tlumenými a dálkovými světly.

Adaptivní tempomat

Pomocí radaru s milimetrovými vlnami dokáže adaptivní tempomat změřit vzdálenost od vpředu jedoucích vozidel a v hustém provozu automaticky snížit rychlost tak, aby zůstal zachován bezpečný odstup. Relativní vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla lze nastavit ve třech stupních. Pokud pomalejší vozidlo uvolní jízdní pruh, systém automaticky zrychlí na rychlost, kterou řidič nastavil (od 40 do 160 km/h).

Další bezpečnostní systémy a technologie

  • automatické spuštění varovných světel
  • ESP®
  • systém sledování tlaku v pneumatikách
  • TECT – skelet pohlcující energii nárazu při nehodě
  • 6 airbagů
  • karoserie předcházející vážným poraněním nohou chodce

Interiér

Interiér nového Swiftu Sport vytváří interaktivní, sportovně pojaté prostředí. Červené dekorační prvky a palubní deska orientovaná na řidiče okamžitě povzbudí smysly. Velké přístroje v kontrastních barvách přehledně zobrazují všechny nezbytné informace, včetně údajů o teplotě motorového oleje a plnicím tlaku turbodmychadla. Vše, s čím je řidič v kontaktu, je navrženo pro sportovní vyžití a radost z řízení. Volant ve tvaru písmene D se zkoseným věncem ve spodní části je potažen přiměřeně hrubou kůží, která neprokluzuje v rukách. Saténově černé vnitřní obložení volantu a křížové prošívání věnce červenou nití vyvolávají při pohledu na volant dojem kvality a dynamiky. Chromovaná hlavice řadicí páky a sportovní pedály plní stejnou roli – dobře vypadají a především jsou stoprocentně funkční.

Součástí standardní výbavy nového Swiftu Sport je také multimediální systém Smartphone Linkage Display Audio se 7palcovým dotykovým displejem, vestavěnou navigací, Bluetooth® a plnou konektivitou s chytrými telefony – systém SLDA je vybaven rozhraním Apple CarPlay, Android Auto™ i MirrorLink™.

Český trh

Nový Swift Sport vstupuje na český trh 7. ledna 2019 s cenou 479.900 Kč. Na výběr je sedm odstínů karoserie, výbava je vždy maximální. Standardem jsou mimo jiné LED světlomety, vyhřívání předních sedadel, bezklíčové odemykání a startování tlačítkem, automatická klimatizace a široká paleta asistenčních a bezpečnostních systémů.

(Publikováno: 7. 1. 2019)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace