Suzuki - way of life

Hybridní technologie Suzuki

Jezděte s čistou hlavou

Hybridní ústrojí pohonu u Suzuki označované jako SHVS znamená Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – a hybridní pohon od Suzuki je opravdu „smart“, tedy chytrý.

Až o půl litru nižší spotřeba a výraznější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě důležité výhody vozů Suzuki s hybridním pohonem SHVS. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki na co nejefektivnější pojetí. Celá elektrická soustava totiž váží jen zhruba 10 kg.

Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DualJet při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru.

Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen. Vše funguje automaticky a provozní vlastnosti auta se s hybridním pohonem nijak nemění.

Elektrické zařízení ISG má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Díky těmto parametrům výrazně pomáhá zrychlování z nízkých otáček, kdy se benzinový motor teprve rozebíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Vozy Suzuki s mild-hybridní technologií pohonu je radost mít i řídit

  • Špičková technologie za cenu srovnatelnou s konvenčním pohonem
  • Úspora paliva a nižší emise
  • Lepší dynamika
  • Hybridní technologie Suzuki nemá vyšší nároky na údržbu
  • Žádná omezení a starost navíc

Jak systém funguje

Automatické vypnutí motoru

Motor je vypnutý, zatímco elektrické komponenty jsou napájeny z baterií. Tím se šetří palivo.

Restart

ISG funguje jako startér, který tiše a hladce roztočí spalovací motor.

Rozjezd/akcelerace

ISG ulehčuje motoru* při rozjezdu z místa nebo při zrychlování, a tím pomáhá snížit spotřebu.

* Zapojení elektromotoru při zrychlování závisí na určitých podmínkách, například na stavu nabití baterie.
Zpomalování

Při zpomalování ISG ukládá energii, která by jinak nebyla využita, do baterií.

Hybridní technologie je nyní dostupná v modelech Ignis a Swift

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace