Suzuki

Hybridní technologie Suzuki

MILD HYBRID   Pohonný systém typu mild-hybrid je špičkovou technologií, která ulehčuje práci motoru a umožňuje tak ještě vyšší úsporu paliva, nižší emise a lepší dynamiku. Navíc tato technologie nemá žádné vyšší nároky na údržbu.

Bezpečně a bez starostí

Jezdit s čistou hlavou znamená jezdit ekologicky a úsporněji. V případě hybridních vozidel Suzuki navíc jezdit bez omezení, bez nutnosti dobíjet Vaše vozidlo, bez stresu, zda dojedete tam, kam potřebujete. I přes použití hybridního systému si vozidla Suzuki zachovala stejnou velikost zavazadlového prostoru.

Nižší spotřeba a výraznější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě důležité výhody vozů Suzuki s hybridním pohonem. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki na co nejefektivnější pojetí.

Vozy Suzuki s hybridní technologií je radost řídit

  • úspora paliva a nižší emise
  • lepší dynamika
  • hybridní technologie Suzuki nemá vyšší nároky na údržbu
  • žádná omezení a starosti navíc
Mild-hybrid

Suzuki Swift 12 V

Elektrické zařízení ISG u modelu Suzuki Swift má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Díky těmto parametrům pomáhá zrychlování z nízkých otáček, kdy se benzinový motor teprve rozebíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 10 Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Jak systém funguje

Automatické vypnutí motoru

Motor je vypnutý, zatímco veškeré elektrické systémy jsou napájeny z obou baterií.

Restart

ISG pracuje jako startér, ale na rozdíl od něj roztáčí spalovací motor tiše a hladce.

Rozjezd a zrychlování

ISG pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu a následném zrychlování. Zapojení obou motorů snižuje spotřebu a zlepšuje jízdní výkon.

Zpomalování

ISG umí využít energii při zpomalování k dobíjení jak lithium‑iontové, tak i olověné baterie.

Využitelnost funkce elektromotoru závisí na konkrétních podmínkách, například na stavu nabití baterie.

Mild-hybrid

Suzuki Vitara 48 V a Suzuki S-Cross 48 V

Motor 1.4 BoosterJet, osazený turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, dává automobilu potřebnou sílu pro bezstarostnou jízdu. Kombinace přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem dostává do válců motoru větší množství vzduchu. Díky tomu motor dokáže nabídnout optimální točivý moment v nízkých otáčkách, dokonce už okolo 2 000. Přímé vstřikování paliva přispívá ke snížení spotřeby a zvýšení výkonu, a to přesným dávkováním, načasováním a seřízením tlaku při vstřikování benzinu do válců. Účinnost motoru zvyšují další opatření: elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT), chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR) a vyšší kompresní poměr.

Mild-hybridní systém přidává tři elektrické součástky: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Díky navýšení napětí na čtyřnásobek oproti konvenčním 12 V dokáže hybridní systém při brzdění rekuperovat více energie a při zrychlování zase o to výrazněji pomáhat spalovacímu motoru. To přináší hned dvě důležité výhody: snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdních výkonů. V běžných jízdních situacích systém funguje tak, aby co nejvíce snížil spotřebu benzinu. ISG je ale také připraven kdykoliv se zapojit jako elektromotor ve funkcích navýšení točivého momentu nebo podpory při akceleraci – řídicí jednotka volí vhodný režim zapojení elektromotoru podle požadované intenzity akcelerace. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při brzdění.* Úplné odpojení přívodu paliva vede k dalším úsporám.

*Funkce elektrického udržování volnoběhu není aktivní, pokud je sepnutý kompresor klimatizace nebo je stav nabití baterie na informačním displeji „3“ a nižší.

Optimalizovaná délka převodů šestistupňové manuální převodovky zlepšuje spotřebu paliva bez ústupků v jízdních výkonech. Vyvažovací závaží přináší příjemnější pocit z řazení a zvýšená tuhost skříně převodovky zmírňuje přenos hluku a vibrací.

Výhody hybridního systému

Elektrické navýšení točivého momentu

Elektromotor pomáhá při zrychlování, než nastoupí plná síla spalovacího motoru. Hybridní systém díky tomu reaguje rychleji a intenzivněji než konvenční spalovací motor.

Podpora při akceleraci

Funkce podpory při akceleraci zahlazuje tzv. turboefekt, přidaný točivý moment elektromotoru slouží k vyrovnání prodlevy před nástupem plného tlaku přeplňování.

Elektrické udržování volnoběhu

Když při vyšlápnutí spojky klesnou otáčky na volnoběh, spalovací motor je v běhu udržován elektromotorem. Díky tomu je možné kdykoliv okamžitě začít zrychlovat, ale na volnoběh se zbytečně nespaluje benzin.